Ny pre amp

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Hei og god morgen

går med tanker om å oppgradere pramp.
og det står mellom 3 stk cj ct6 ,bat vk31 se graff gm 13.5 b

Noen som har hørt disse og han gi meg noen gode råd ellers tar jeg inot all informasjon med takk,visst noen har synspunkter på disse

mvh
Rune

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Hva har du tenkt å bruke denne nye preampen sammen med? Og ikke minst, hva leter du etter av lydsignatur?

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Jeg skal bruke den sammen med Patos symfonic 2 amt,mcintosh mc 275 og en ec 1 up vil ha noe som spiller dynamisk og med stor kropp og 3d og ikke minst en magisk mellomtone men ikke for varm.Kjappe transienter og fine klang farger.setter oigså pris på nen viss nøytralitet.

mvh
Rune deb graffen frister meg men finner ingen ting oom den på nettet.

mvh
Rune

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Graaf er jo ikke akkurat noe som finnes på ethvert gatehjørne, og derfor er det fremdeles litt "hemmelig". Husker at Kessler gav denne preampen superkritikk for en stund siden. Skal se om jeg kan finne testen.....

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
tusen takk impulse hadde satt veldig stor pris på om du hadde funnet denne testen

mvh
rune

Andre som har noen inspill

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Graaf`n blir jæ...li varm. Direkte klønete konstruert med tanke på rør, varme osv. :p
Men god lyd kan den gi deg. ;)
Så vidt jeg vet har Audiomix rep/modifisert en 13.5, nettopp pga nevnte problemer.
Etter det har den vist vært bra.

Oystein1960

Medlem
Ble medlem
06.05.2004
Antall liker
5
"magisk mellomtone men ikke for varm, kjappe transienter og fine klang farger, setter også pris på en viss nøytralitet"
For meg høres dette ut som Audio Note M3.
mvh

mls

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2007
Antall liker
27
Mr. Music skrev:
"magisk mellomtone men ikke for varm, kjappe transienter og fine klang farger, setter også pris på en viss nøytralitet"
For meg høres dette ut som Audio Note M3.
mvh
Eller en Supratek. :)

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Hei takker for alle svar dette høres meget bra ut

mvh
Rune

RL

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.01.2004
Antall liker
1
Hei
Denne skal eg lytte på i kveld :ASL Flora EX forforsterker

bør vel taes med i betraktning.

Rolf

Vedlegg

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Jeg tenkte også liksom på en Audionote...
Men egentlig er jeg en smule uenig med alle her... bare sånn litt...
Jeg mener at trådstarter bør bytte litt rør på sin Mcintosh FØR han ser etter en ny pre jeg...
Det synes jeg er lurt...

Og er det ikke slik at du enda ikke har fått høyttalerne i stua og? Vinyljazz?
Gi det hele ett par hundre timer og prøv å optimere høyttaleroppsett med nåværende komponenter..først!

Imellomtiden kunne du brukt denne: http://warmenfat.com/
Her kan du rett og slett justere lyden i mange rettninger, så du kan høre hvordan det blir..
Kul liten sak! Koster 300$ nå om dagen.

mvh

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Har byttet til svetlana c winged kt88
men er i utgangspuktet ute etter en balansert ppre amp da både mcintoshen og ec en er ballanser og jeg har snakket ned Håkon Rognlien nog han sier att ec 1up av den gamle modellen spiller betraktelig bedre balansert .bedre dynamikk mere ro mere detaljer og større rom.
mvh
Rune

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Ok...
Jeg har snakket noe med konstruktøren i Response Audio Co. LLC (USA) , Bill Baker.
Han kan lage M3/2 Audionote forforsterkere nesten slik man vil ha dem, bla. med ekte balanserte utganger, muligens innganger og.
http://www.bellaextreme.com/audionote.htm
Dette er særs bra saker. Dette kan være det du ser etter... muligens.

mvh

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.675
Sted
Hølen
Jeg kan bekrefte Rognliens påstand, vinyljazz. Den spilleren er rett og slett en mye bedre maskin når den kjøres balansert. Dermed kan du jo stryke cj-preampen av listen din, den har nemlig kun rca-innganger.

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
for jeg solgt min til en fonuftig pris skal ikke være vanskelig.
Da treger jeg nye ballanserte kabler har du noen tips på gode kabler di nå spille kroppslig og ned ettt stort lyd bilde og varme motsatt av nordost,men det må jo være detaljer og oppløsning i dem

hadde tenkt å legge i 4000 kr stykket nye eller fortrinnsvis brukte
offtopic dette
mvh
Rune

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
783
Torget vurderinger
5
mc275 spiller vesentlig bedre med uballansert enn balansert oppkopling i mine ører.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Det er ikke noe iveien for å la dac gå balansert inn i pre... som så driver Mcintosh ubalansert da!
Kabler... Jeg synes at Red Dawn fra Nordost er en sånn skikkelig fin kabel jeg da, iallefall i xlr utgave.
Hva har du fra før da i Nordost kabel sa du VinylJazz? (Synes igjen at å tenke på kabler er litt tidlig...)
Mener å huske at AMT II er litt fyldig den i mellomtonen, da kan f.eks Red Dawn muligens harmonere og slik..
Men kabler kan du jo eventuellt spørre om siden i kabelforumet da.. Etter en stund med de nye høyttalerne!

mvh

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.102
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
BHO skrev:
Graaf`n blir jæ...li varm. Direkte klønete konstruert med tanke på rør, varme osv. :p
Men god lyd kan den gi deg. ;)
Så vidt jeg vet har Audiomix rep/modifisert en 13.5, nettopp pga nevnte problemer.
Etter det har den vist vært bra.
Noen flere åpninger i lokket i samme stil som originalt gjør at den spiller helt cool :)
Men den aluminiumen var ikke lett å frese.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.102
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Imperial skrev:
Her kan du rett og slett justere lyden i mange rettninger, så du kan høre hvordan det blir..
mvh
Sakset fra linken: compact class A pure tube amplifier.
Ikke noe spesielt ved dette. Vet ikke om det er skrevet som "skryt" eller kun som opplysning.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.102
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
vinyljazz skrev:
Da treger jeg nye ballanserte kabler har du noen tips på gode kabler di nå spille kroppslig og ned ettt stort lyd bilde og varme motsatt av nordost,men det må jo være detaljer og oppløsning i dem
hadde tenkt å legge i 4000 kr stykket nye eller fortrinnsvis brukte
offtopic dette
mvh
Rune
Supra konnektorer og Mundorf kabel. DIY til under 2000,-/ par.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
126
Audiomix skrev:
Imperial skrev:
mvh
Sakset fra linken: compact class A pure tube amplifier.
Ikke noe spesielt ved dette. Vet ikke om det er skrevet som "skryt" eller kun som opplysning.
Alt etter som muligens...selvsagt når det er ønskelig med xlr er denne kanskje ikke brukbar da..
Lages av http://www.shorelineamps.com/products.html

mvh

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Hei takker for alle bidrag.
Det ble graffen .
snakket med terje på audioaktøren og han anbefalte meg denne fremfor en brukt bat vk 31 se og di selger bat.
Han hadde hørt mye på denne og mente att i mitt ooppsett ville det spille veldig bra og ett klart løft fra caryen.
Han sa den ikke hadde den typiske feite rør lyden men var litt mer lys i klange og veldig nølytal med en utrolig detaljering og oppløsning og den var også megt dynamisk og stram nedover sammtidig som du hadde rør magien med stor holografi og kropp.
DEssuten er den balansert oig da får jeg utnyttet ec min mye bedre

mvh
Rune

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.738
Torget vurderinger
24
Graafen har en enorm dynamikk ja. Den har ikke noen overdreven varme. Dersom du har kjøpt den som ligger på bruktbørsen er jo det også siste versjon (nytt chassis) og har kanskje ikke de samme varmeproblemene som forrige modell? Gratulerer.

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
fosse du som har hørt denne hvordan er den på andre parametere.

Stemmer det som Terje på audioaktøren sa til meg

mvh
Rune

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Grattis med ny vellydene pre-amp. :)
Håper det er gjort tiltak for å bli kvitt varmen i den du har kjøpt, om den fremdeles blir vel varm, ville jeg laget flere hull i chassiet. Den en kompis av meg har var helt tett, lav og så varm at du ikke kunne holde hånda på den i bakkant :eek:
Dette føler jeg er litt typisk Graaf, fine kretser, god lyd og så gir man faen i å ta hensyn til opplagte fysiske lover.....som f.eks i GM 20......makan ! ;)
Lykke til.... ;D

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
724
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
Gratulerer med ny preamp, vinyljazz ! Et meget meget godt valg etter min mening.

Har hørt Graaf'en i tre forskjellige oppsett, og jeg skulle tro den matchet MC275 bra. Jeg synes Terjes lydbeskrivelse er beskrivende for denne glimrende preampen.

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.738
Torget vurderinger
24
Har ikke testet den direkte mot andre kandidater i samme oppsett. Vurderte denne selv, men fant vel ut at mitt system og mine preferanser krevde noe annet (jeg testet den aldri i eget oppsett men et lignende. Avgjørelsen ble tatt på antakelser og anbefalinger basert på MIN smak og mitt oppsett). Det du har fått vite av Terje virker stemme svært godt med mine begrensede erfaringer. Jeg hørte denne i et system med en rimelig (?) MF cd-spiller og Merlin uten BAM. Tror den kan spiller himmelsk i andre settinger. Du har uansett gjort et fortreffelig kjøp. Bare å gratulere.

Enorm dynamikk, detaljering og gjennomsiktighet. Tenk deg en pre som har noen av de samme egenskapene som GM20, om du har hørt den.

Milu

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
0
Hov hov vinyljazz, du har ikke købt den endnu...

Mvh.

Milu

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
0
Vinyljazz pg jeg gik vist lidt forkert af hinanden.
Men preamp er solgt til Vinyljazz.
Tillykke med den - den er fantastisk! :)

Som et plaster på såret, medleverer jeg, ud over det sæt Siemens E88CC der sidder i preamp'en og de tilhørende Cool Dampers - ja der ud over, får vinyljazz medsendt et extra sæt af 6 styk Siemens E88CC NOS matchede.
Så har du, Vinyljazz, rør til MANGE år!

Mvh.

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Antall liker
0
Denne mannen kan jeg anbefale på det varmeste og handle med visst han skulle legge ut noe mer på børsen.

mvh
Rune

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
26.738
Torget vurderinger
24
Himmel og hav!!!! Dette settet er jo verd en formue. Milu, du er en gentleman!!!!!
O hildrande du, Siemens E88CC, flotte rør.

Milu

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
0
Fosse skrev:
Himmel og hav!!!! Dette settet er jo verd en formue. Milu, du er en gentleman!!!!!
O hildrande du, Siemens E88CC, flotte rør.
Ja det er lækre rør - og så er de ægte NOS og matchede 6 styk.

Og jeg vil vove den påstand, at hvis man kun har hørt GM13.5B mk.II med russer-/kineserrør - så har man ikke hørt hvad Graaf'en kan!

Mvh.

Milu

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
0
vinyljazz skrev:
Denne mannen kan jeg anbefale på det varmeste og handle med visst han skulle legge ut noe mer på børsen.

mvh
Rune
Tak, tak! Og det gør jeg så...

Mvh.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.102
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Milu skrev:
Og jeg vil vove den påstand, at hvis man kun har hørt GM13.5B mk.II med russer-/kineserrør - så har man ikke hørt hvad Graaf'en kan!
Mvh.
Det gjelder nær sagt alle forsterkere :)

Milu

Medlem
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
0
Audiomix skrev:
Milu skrev:
Mvh.
Det gjelder nær sagt alle forsterkere :)
Nemlig! ;D

Mvh.

Topp Bunn