Jeg har det.Da er det ev REW-målinger som kan gi pekepinn på hvor/hva som er problemet.
Eller bare peise på manuelt oppsett etter ørene.
Men det har jeg ikke klart å sette meg inn i enda.
Jeg har det.Da er det ev REW-målinger som kan gi pekepinn på hvor/hva som er problemet.
Eller bare peise på manuelt oppsett etter ørene.
Hva med en marantz cinema da? De har jo bøde audessey og dirac etterhvert,..Vurderer jeg å bytte ut Marantz 8802a med en Nad m17 v2.
Noen som har tanker om det blir bedre.
Tenker at Dirac er hakket vassere enn Audyssey.
For dyrt med nytt.Hva med en marantz cinema da? De har jo bøde audessey og dirac etterhvert,..
Du nevnte jo T778i også, men får du en m17 til en god pris så er jo den hakket bedre. I mine ører så funker Dirac fint ihvertfall og lett å bruke. Også verifisert det med REW.Vurderer jeg å bytte ut Marantz 8802a med en Nad m17 v2.
Noen som har tanker om det blir bedre.
Tenker at Dirac er hakket vassere enn Audyssey.
Ja det er flere som lovpriser det, men jeg har prøvd utallige ganger og jeg har ikke en eneste gang blitt fornøyd.Du nevnte jo T778i også, men får du en m17 til en god pris så er jo den hakket bedre. I mine ører så funker Dirac fint ihvertfall og lett å bruke. Også verifisert det med REW.
Har vel samme erfaring som deg omkring Denon/Marantz (er det samme merket) og Audessey. Guidet automatisk bruk av Audessey er bare crap? Forståsegpåere priser Audessey, men bruker de kun manuelle innstillinger? Hva er da poenget med automatisk setup og betale for det og si at Audyssey er bra? Skylde på mic plasseringer? Skal man ha hodet i skrustikke etterpå også? Man kunne vel gjøre massevis av manuelle settings for hver kanal for 20 år+ siden også, der det ikke var Audyssey.
Det kommer nok mye an på rommet også, og hvilke muligheter man har til å f eks gjøre noen tiltak på forhånd.Ja det er flere som lovpriser det, men jeg har prøvd utallige ganger og jeg har ikke en eneste gang blitt fornøyd.
Det som jeg har sett er negativt på M17 er at den ikke kan kalibrere 2 stk subwoofer. Noe jeg tror marantz jeg har gjør.
Ser ikke ut som om den støtter DLBC da, den er gull etter min mening.Denne støtter også dirac og etter hva jeg leser ha individuell kalibrering for 4 subber…
Marantz Cinema 50 - Sort
Marantz Cinema 50 Med sin nye Cinema-serie løfter sine hjemmekinoreceivere til ett nytt nivå. Serien består av fire modeller, 70s, 60, og 40. 50 er en premium hjemmekinoreceiver med alt man trenger funksjoner både små store hjemmekinoløsninger. Receiveren har 9 innebygde klasse A/B forsterkere...soundgarden.no
Dirav Live Bass Control, en tilleggsmodul til Dirac som justerer inn bassen på en svært god måte, den håndterer også delefiltre.Hva er DLBC?
Kjenner jeg ikke til.
Når det gjelder Arcam og Jbl så finnes det lite brukt. Og for dyrt nytt.
Nei, desverre, har ikke prøvd Audessey etter XT32 på Denon X6200 som jeg hadde før, i mitt rom og med mine kunskaper er iallefall Dirac mye bedre, men ser jo at det kan være vanskelig å finne noe med Dirac og DLBC til en ok pris, selv har jeg en Storm nå og kommer neppe til å bytte den ut.Interressant @roadrune …
Jeg har ikke satt meg videre inn i hva denne gjør opp mot hva audessey kaller 4xindividuell kalibrering av subber… har du forsket noe på det?
Den er vel i høy prisklasse? Har nettopp fått en Denon AVC 3800X i hus og er godt fornøyd med den . Bytter fra AVC 3700 som jeg også var fornøyd med, men ville ha AURO 3D og mulighet for 4 subber. Disse nye Denon AVC'ene skal få Dirac til våren, får se hva prisen blir før jeg vuderer det.Nei, desverre, har ikke prøvd Audessey etter XT32 på Denon X6200 som jeg hadde før, i mitt rom og med mine kunskaper er iallefall Dirac mye bedre, men ser jo at det kan være vanskelig å finne noe med Dirac og DLBC til en ok pris, selv har jeg en Storm nå og kommer neppe til å bytte den ut.
Storm starter vel på ca 120.000 nå, jeg var griseheldig og fikk en demomodell med nypris 150.000 til 60.000Den er vel i høy prisklasse? Har nettopp fått en Denon AVC 3800X i hus og er godt fornøyd med den . Bytter fra AVC 3700 som jeg også var fornøyd med, men ville ha AURO 3D og mulighet for 4 subber. Disse nye Denon AVC'ene skal få Dirac til våren, får se hva prisen blir før jeg vuderer det.