Jan_I
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.11.2002
- Antall liker
- 309
Ny Potts eller?
ikke alltid skjønnhet og stemme forenes
ikke alltid skjønnhet og stemme forenes
Det er bare embeddingen som ikke funker. Du må trykke en gang til på bildet så funker den som en vanlig link.baluba skrev:Den funka ikke, gitt. Men vedkommende har sikkert en flott stemme
Kabeldragern skrev:Vi får helt sikkert se og høre Paul Potts og Susan Boyle sammen.... og jeg gleder meg allerede! ;D
emotikon skrev:Dette er så iscenesatt at det er helt sykt!!
Joda, damen kan synge hun, selv om hun har et meget begrenset omfang. (i alle fall nedover) og jeg ønsker henne alt godt.
Jeg tror at hun kommer til å tjene noen millioner, (det vil TV selskapet og de som orger dette også)- og det vil være henne fortjent, men så er jeg redd for at den kommerse delen av dette vil være over. "Den stygge dama med den store stemmen" vil miste sin nyhetsverdi ganske raskt.
Dette er litt som i gamle dager da monstere som gjorde spesielle ting, eller bare i egenskap av seg selv, ble stilt ut for penger. Ser litt for mange likhetstrekk her.
Når det gjelder publikum og dommernes reaksjoner før hun begynner å synge, forteller meg at dette er så perfekt iscenesatt. Bare legg merke til kameraføring og hva produsent forkuserer på.
Tilfeldig? NEI. Bare meget godt arbeid. Og ingen tror vel at hennes potensiale kommer overraskende på produsentene av programmet?
Slikt blir en enkel lek for produsenter når det er så stor forskjell mellom hva en forventer og hva en får høre.
"Sjokket" som hjernen får når syns- og lytteinntrykk ikke stemmer overens, er en gudegave til dem som lager slike program.
Men for å understreke, jeg unner slike talenter som Susan Boyle å få vist seg frem. Det er nok av etablerte stjerner som får sendetid, selv om de skulle vært holdt langt unna en scene som sangere.
Kabeldragern skrev:...og hun synger bedre enn sitt forbilde, Elaine Paige;
http://www.youtube.com/watch?v=kZKKNwiltX0
syns nå jeg da.
Beklager at ordet "meget" ble brukt. Begrenset holder lenge for meg. Og nei, jeg har ikke hørt henne synge på annet enn det klippet, men for meg holdt det å høre at om hun hadde sunget noe annet i samme toneleie, hadde det nok ikke funket noe bedreRudi skrev:Meget begrenset omfang........ spesielt nedover...... sier du, har du hørt henne synge utover youtube klippet ?emotikon skrev:Joda, damen kan synge hun, selv om hun har et meget begrenset omfang. (i alle fall nedover) og jeg ønsker henne alt godt.
Hvor har jeg påstått at det er store hull i hennes sangteknikk?vredensgnag skrev:Den stygge dama med den store stemmen?
Er det Kirsten Flagstad du mener? ;D
Joda, se ikke bort fra at det er et element av iscenesettelse her, men det frarøver ikke Boyle det faktum at hun har et utrolig utgangspunkt i sin stemme. Klassisk skolering og arbeid med pustemekanikk er fraværende, men jeg syns ikke du har grunnlag for å påstå at det er store hull i hennes sangteknikk, til tross for dette.
Et naturtalent. Det hender.
Boyle er ikke stygg, hun er uendelig vakker, grunnet sitt talent.
Enig så enig, men en vet jo aldri- kanskje bor det mye mer i henne, som kan komme frem ved kyndig hjelp.vredensgnag skrev:Tror ikke det ville gitt stort å utsette Boyle for pedagogers herjinger nå - hun har nådd en fortrolighet, på sin måte, med hva stemmen kan. Sangrepertoaret er mer enn romslig nok til at hun kan finne masser av materiale å arbeide med.
Trynefaktoren gjør at mange talenter ikke slipper til ...
Glimrende skrevet.emotikon skrev:Tilfeldig? NEI. Bare meget godt arbeid. Og ingen tror vel at hennes potensiale kommer overraskende på produsentene av programmet?
Slikt blir en enkel lek for produsenter når det er så stor forskjell mellom hva en forventer og hva en får høre.
"Sjokket" som hjernen får når syns- og lytteinntrykk ikke stemmer overens, er en gudegave til dem som lager slike program.
Men for å understreke, jeg unner slike talenter som Susan Boyle å få vist seg frem. Det er nok av etablerte stjerner som får sendetid, selv om de skulle vært holdt langt unna en scene som sangere.
oddgeir skrev:Glimrende skrevet.emotikon skrev:Tilfeldig? NEI. Bare meget godt arbeid. Og ingen tror vel at hennes potensiale kommer overraskende på produsentene av programmet?
Denne dama, som synger høyst ordinært, vil bli kjent som denne stygge dama med den vakre stemmen. Noen timer med sangpedagog vil ikke reparere årevis med mangelfull teknikk, da er det bedre å la henne være som hun er, en kvinnelig variant av elefantmannen, som reiser rundt å synger på kjøpesentre.
Og til den som skrev at hun er bedre enn Elaine Paige: Har det rablet for deg? Det er lysår i kvalitet mellom de to.
Siden dette er et redigert program så er det ikke akkurat tilfeldig nei. Man tar opp kameraer som ikke er online med noe man kaller ISO. Da kan kameraer ligge mye lengre enn selve klippet som blir brukt (bare korte reaksjoner) og man kan klippe mellom dem som man vil. Dette er vanlig overalt. Det er producere/klippere, ikke produsenter som gjør den jobben.emotikon skrev:Tilfeldig? NEI. Bare meget godt arbeid. Og ingen tror vel at hennes potensiale kommer overraskende på produsentene av programmet?
Selvsagt utnytter man dette til det fulle! Hvis ikke hadde man gjort en dårlig jobb. TV underholdning handler i stor grad om å få frem følelser."Sjokket" som hjernen får når syns- og lytteinntrykk ikke stemmer overens, er en gudegave til dem som lager slike program.
Takk for rettelsenLyngen skrev:Siden dette er et redigert program så er det ikke akkurat tilfeldig nei. Man tar opp kameraer som ikke er online med noe man kaller ISO. Da kan kameraer ligge mye lengre enn selve klippet som blir brukt (bare korte reaksjoner) og man kan klippe mellom dem som man vil. Dette er vanlig overalt. Det er producere/klippere, ikke produsenter som gjør den jobben.
Jeg skrev det. I de to opptakene jeg sammenligner er Susan Boyle bedre enn Elaine Paige.oddgeir skrev:Og til den som skrev at hun er bedre enn Elaine Paige: Har det rablet for deg? Det er lysår i kvalitet mellom de to.
Var meningen bak denne linken å vise at dommere kan ta feil?marvealmar skrev:
Alt annet ville overraske meg.65finger skrev:Tipper hun blir enda bedre neste episode