Alt til hus og bolig Ny takpapp på hytta - hva bør det koste?

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
484
Antall liker
459
Sted
Jar
Hei. Har en enkel sommerhytte i Stavern som trenger ny takpapp. Takflate ca 105 kvm. Lett å komme til (1 etasje) og liten takvinkel (ca 10-15 grader). Ingen pipe eller annet som trenger beslag. Vei helt inn. Jobben består i å fjerne gammel takpapp og legge ny. Har fått to prisantydninger; en på 150 k og en annen på 180 k. Synes det var ekstreme priser; hadde vel regnet med noe rundt 80 k. Noen her som har peiling på hva som er riktig pris, dvs hva andre enn naive sommerturister fra Oslo må betale?
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.801
Antall liker
13.295
Hei. Har en enkel sommerhytte i Stavern som trenger ny takpapp. Takflate ca 105 kvm. Lett å komme til (1 etasje) og liten takvinkel (ca 10-15 grader). Ingen pipe eller annet som trenger beslag. Vei helt inn. Jobben består i å fjerne gammel takpapp og legge ny. Har fått to prisantydninger; en på 150 k og en annen på 180 k. Synes det var ekstreme priser; hadde vel regnet med noe rundt 80 k. Noen her som har peiling på hva som er riktig pris, dvs hva andre enn naive sommerturister fra Oslo må betale?
Vi fjernet gammel shingel og papp, la ny underlagspapp, ny shingel, byttet takrenner med nedløp på hyttetak i sommer. Arealet er en del mindre, kanskje litt over det halve. sånn ca. Det var faren til samboeren min som stod for innkjøpene, men jeg mener å huske at han sa det var materialer for ca 40k.. Fjerningen og leggingen gjorde vi selv i løpet av en helg, da var vi tre voksne som jobbet men vi jobbet langtfra hele dagene. Selve leggingen er en veldig enkel jobb.
 

TomVen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.01.2008
Innlegg
484
Antall liker
459
Sted
Jar
Takk for gode svar! De prisene jeg har fått synes å være i friskeste laget...
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.162
Antall liker
9.488
Byttet takstein, økter og underlag på huset i sommer. 180 kvadratmeter. Alt av beslag, herunder tre pipehatter, ble byttet, men ikke takrenner. Gammel stein ble kjørt bort i kontainer. Stillas rundt hele huset. Helt ordinært firma og ingen "vennepris" eller momsundragelse. Hele herligheten kom på ca. 160000 så hyttetaket virker i overkant dyrt.
 
Topp Bunn