Ny toppmodell Riaa fra Jasmine (Jasmine 4.0) tube...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dazed

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Antall liker
    7.288
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men ta feks Manley Chinook. Kvalitet tvers igjennom, men gain stopper på 60db. Det er for lite dersom man har pu ned i 0,2mV etter min mening.
    Det kan du si, men på den annen side ønsker man ikke for mye gain heller, for å unngå støy og å overstyre inngangen på forsterkeren. På en eller annen verdi må man velge å ha forsterkningsgraden. ...Og det er jo ikke så mange picckuper med så lavt utgangssignal.
    Det kan du jo si, men i dag mener jeg ikke 70db er for mye gain heller. Min LP2.5DU har 55db MM og 70db MC. Ikke noe støy her. ASR MB har vel og 70db på maks og den skal og være tyst. Jeg har hatt Riaa i oppsettet med litt lav gain og det ga nesten mer støy pga at volumet på forsterkeren måtte opp. Graham Slee Reflex M har ca 41db og jeg merket det der (støy som i mer sus mellom sporene).

Jeg mener bare at når man kjøper en så dyr Riaa som feks Chinook så bør det være nok gain til at jeg kan velge hvilken MC pu jeg vil, og ikke at Riaa setter begrensningen for meg. Det er og mange andre Riaa trinn som har 70+db gain. Whest er en av de og her rapporteres det jo om null støy.
    For all del.

Med min nye 0,3mV Dynavector bruker jeg jo en Audion MM riaa på 43dB og en 24dB stepup, så jeg er jo også oppe i 67dB gain.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, og det er der jeg mener at det bør ligge når man kjører MC (67-72db). Er det DV-20X2L du har nå?

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Da gleder jeg meg veldig til å få lytte til Jasmine LP4.0 i kveld:) Noen som har hørt den ennå?

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Da gleder jeg meg veldig til å få lytte til Jasmine LP4.0 i kveld:) Noen som har hørt den ennå?
    Nei har ikke fått lyttet til 4.0.Du gir vel full rapport til oss som ikke har fått denne muligheten? Et virkelig interessant riaa dette.Og tilkoblingsmuligheter så det monner.
    Jeg håper jo at du får testet på din egen "rigg".
    Mvh Kenneth

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Håper du legger ut inntrykkene dine fra kveldens seanse. Mye mer verdt enn skryt fra produsenten og sannsynligvis bedre enn tester fra magasiner også.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Takk-takk, guttær:) Ja, Mala kjører demo-kveld fra 18-20 i dag, og så skal jeg få låne med meg LP4.0 hjem. Skal så godt jeg kan skrive detaljert om riaa´n og knipse bilder:) Skal koble med XLR, og håper den lever opp til forventningene....

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    18.710
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Til 30k bør den være bra. Det som er interessant er hvordan den klarer seg mot andre produkter i samme prisleiet. Vi kan jo ramse opp noen aktuelle konkurrenter i ventetiden?

Crusty

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.09.2012
    Antall liker
    1.840
    Sted
    Horten
    Litt OT kanskje, men er det noen som har prøvd LP3.0?

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Her kommer (kanskje) en etterlengtet liten hjemme-test av den nye Jasmine 4.0 rør Riaa. Pga jobb og mye annet som konkurrerer med egen fritid (har man fritid når man har barn egentlig??), så har det drøyd litt:) Jeg fikk den med hjem på torsdag etter en trivelig demokveld hos Mala Audio i Mysen. -18 grader på utsiden, men med varm kaffe og varme rør-forsterkere ble det en svært så hyggelig aften!

Samtidig med Jasmine har jeg hatt en annen meget god Rega Aria på lån fra Soundgarden i Fredrikstad. Igjen, fantastisk service på de gutta der, og anbefales! Hva gjelder riaa så har jeg fått testet en god del de siste 2 årene, og jeg kjenner selvsagt Jasmine LP2.5DU veldig godt etter 1,5 år med den (solgt). I tillegg har jeg blitt godt kjent med Rega Aria, som jeg hadde i 3 uker. Så jeg sammenligner litt med Rega Aria også. Den ligger på 10-11.000 kr, avhengig av hvor man kjøper den, og jeg kan si med en gang at den er verdt hver eneste krone.

Så LP4.0. Når det gjelder kvalitetsinntrykk så synes jeg den gir et godt inntrykk her. Ikke highend inntrykk, men den snuser på highend så absolutt. Selve riaa-enheten er i aluminium og har fin tyngde og ser bra ut i mine øyne. Det er ryddig både foran og på baksiden. Gjennom lufterillene på toppen skimter man rørene på printbrettet. Enheten kobles til en ekstern PSU (som Jasmine severger til på alle sine riaa). Denne er en skikkelig PSU som veier litt og som kobles til med en kraftig strømkabel med skruterminal. Ledningen er lang nok til at man kan få god avstand fra riaa-enheten, og dermed unngå at strømforsyningen påvirker lyden i riaa-enheten. Selve av/på-bryteren sitter på PSUén, og det går 2-3 sekunder før rørene i riaa tennes og VU-meteret i front tennes. Det er lekkert når de tennes:

IMG_4350.JPG

Siden dette er et eksemplar som Mala Audio har benyttet i sitt oppsett en stund, gikk jeg ut fra at den er innspilt. Den fikk stå på i ca. 30 minutter før jeg begynte å spille plater. Jeg kan nevne at jeg ikke benyttet meg av den medfølgende standard nettledningen, men bruker en Supra LoRad 2.5 fullskjermet.

For de som kjenner meg her inne, så trenger jeg ikke nevne hvilken platespiller jeg benyttet:):) Av pickup så har jeg en Denon DL-103R som er 8,5g tyngre enn standard med en Isokinetik Stabilizer montert, og for MM brukte jeg Audio Technica AT440MLb.

Noe av det aller viktigste for meg når det gjelder Riaa, så er det evnen til å "holde kjeft"; altså at den er tyst. Hos meg hadde jeg en anelse brum, men så flyttet jeg PSU´n så langt vekk kabelen rakk og da ble det stille. Jasmine har jo en formidabel gain når man bruker XLR-utgangen inn i XLR på Hegel. Hele 74db gain. Med RCA er det 68db gain. For MM så er det 55db med XLR og 45db RCA. Altså mye gain. Med XLR og MC så hører man sus når man skrur opp høyt uten musikk, men det er ikke noe mer enn ventet synes jeg. Jeg spilte ikke så høyt med musikk, for å si det sånn...

IMG_4349.JPG

Så hvordan gjør den seg lydmessig, er jo det store spørsmålet:) Med XLR og DL-103R så kan jeg vel si at Denon aldri har hørt så bra ut noen gang her. I kjent Jasmine-stil så er lyden en anelse frempå (altså at artisten er nærme mikrofonen), men det gir stor dynamikk og sammen med en formidabel oppløsning i øvre mellomtone og diskant; vel, så gikk øyenbryna mine opp og ned flere ganger allerede ved første kutt:) På Dave Brubeck & Take Five så har diskanten og skarptromma aldri hørt så realistisk ut synes jeg. Det var tydelig at trommestikkene laget i tre traff cymbalene i metall. Skarptromma fikk en svært så realistisk snert over seg, og dette ble utrolig gøy. Opplevelsen av dette gjentok seg uansett hvilken plate jeg spilte!!

Med RCA og MC så er det fortsatt høy gain med 68db, og volumet går noe ned. Det spiller ingen rolle, da det bare er noen knepp opp på Hegel for å få samme lydtrykk som med XLR. Men med XLR synes jeg det spilte luftigere og med med nærvær. Ikke mye, og jeg har en temmelig enkel RCA-kabel.

Så skulle jeg teste to av mine referanse-plater fra Stockfisch-Records. Den ene er David Roth (Pearl Diver) og Sara K. (Waterfalls). Jeg startet med Sara K og låta Destination. Den åpner med en svært så artikulert strengegitar, og det låt bra. Men så ble det noe rart. Det ble forvrengning!? Jeg fant fort ut at det nok var pga Stockfisch sin kraftige modulering (om det er riktig begrep) som gjorde at med XLR sine 74db gain ble overload. Da jeg slo om til RCA, så låt det rent og pent igjen.
    Jeg prøvde med David Roth sin plate og opplevde nøyaktig det samme. slo over til RCA og helt fint.

Jeg opplevde ikke dette på noen andre plater, men det er nok litt høy følsomhet på DL-103R (ca. 0,29mV) ift de 74db gain...

På MM så gikk det greit å bruke XLR med 55db gain, og AT440MLb kom til sin rett. Her var det stor oppløsning, dyp stram bass og en deilig oppløst mellomtone. Det er en meget undervurdert MM-pickup pga dens lave pris. Men som skrevet tidligere, så foretrekker jeg AT440MLb fremfor den nesten 3x dyrere Ortofon 2M Black. Black er nok en anelse bedre på noen få punkter, men ikke 3x prisen-bedre:)
    IMG_4345.JPG

Sammenlignet med den 3x rimeligere Rega Aria, så ble det spennende. Aria har kun RCA. Den er smart bygget opp med kun kvalitetskomponenter hele veien, er helt analog uten noe elektroniske fiksfakseri og er både tyst og dynamisk. Den har 69,5db gain på MC og 63db gain på MM, noe som bidrar til stor dynamikk selv på lavt volum. Umiddelbart etter at jeg hadde lyttet på Jasmine, så virket jo Rega direkte kjedelig. Aria kjedelig, tenkte jeg!?!? Den er jo kjent for å være det stikk motsatte! Men etter litt mer lytting på de samme LPene så er Aria langt fra kjedelig. Den har masse dynamikk, men er mindre frempå enn Jasmine. Den er på ingen måte polert, men det har en kanskje mer behagelig måte å spille på. Alt er veldig oppløst, selv om cymbalene er litt mindre fremtreden enn Jasmine. Bassen på Aria er ultra tight og dynamisk, mens Jasmine er kanskje litt mer dynamisk i mellombassen.

Det ble egentlig et overraskende close race på en del punkter, men de spiller såpass forskjellig at det blir litt smak og behag. Rega er fortsatt engelsk og spiller på Rega-vis. Jasmine er kinesisk, men spiller litt mer på amerikansk vis. Litt breiere pensel og litt mer av alt; uten at jeg kan si at den ene er bedre enn den andre.

Man blir kanskje mer imponert av Jasmine LP4.0 med en gang, men så er Rega Aria kanskje litt mer korrekt og mer balansert. Rega Aria spiller bedre enn LP2.5DU jeg hadde, og det på alle områder, men kommer naturlig litt til kort på enkelte ting ift LP4.0. Det skulle bare mangle når Jasmine koster 29k og Rega koster 10k.

Det jeg synes Jasmine mangler er innstillingsmuligheter. Med KUN 74db gain fra XLR blir det i overkant mye dersom du f.eks ikke kjører en Denon DL-S1 eller lignende. Og dersom man foretrekker XLR så er det jo synd å ikke kunne bruke den. I denne prisklassen burde man kunne velge XLR gain med feks 63, 66 og 74db. Det er heller ingen muligheter å velge laster for MM i pf. På MC kan man velge de laster man ser av foto på vrideren i front. Jeg testet stort sett med 250 ohm på DL-103R, og det spilte bittelitt friskere enn 100 ohm.

Rega Aria har gode muligheter til å justere både MM og MC, men MC går til maks 450 ohm. Nok for de aller fleste, og har gode innstillingsmuligheter dersom du velger Rega sine egne MM/MC pickuper.

Hvilken ville jeg valgt? Utrolig vanskelig, men jeg synes dog at til 29.000 kr så får man utrolig mye annet bra. Og spesielt på bruktmarkedet. Jeg synes den har endel mangler på innstillinger, men at den leverer i godt monn lydmessig. For meg personlig så er dette med eierglede viktig, og jeg er usikker på om jeg får den eiergleden jeg er ute etter med Jasmine til denne prisen. Ser jeg bort fra dette, så vet jeg at den konkurrerer med betydelig dyrere Riaa lydmessig. Deriblant den velkjente Whest ps.30R.

Hva gjelder Rega Aria så er dette bare et meget godt Riaa-trinn punktum! Her får du ingen eierglede, slik en del eksklusive merker vil gi, men det er heller ikke det man er ute etter til 10k:) Den er ikke pen å se på, og ser egentlig litt kjip ut (som jo er litt typisk Rega spør du meg), men hva gjelder lyd så er den en meget undervurdert Riaa. De som vurderer ASR Mini Basis mk.3 MÅ også vurdere Aria. Det finnes en 5-6 tester av Aria på nettet, og de er alle topp omtaler. Dog skal sies at den er penere i virkeligheten (på mitt eksemplar så har jeg ikke tatt av plastfilmen i front) og den virker bunnsolid kvalitetsmessig.

Jeg er veeeeldig usikker, og må gå inn i en lengre tenkepause. Jeg har etter å ha testet ca. 10 riaa-trinn det siste året, at det er store forskjeller og prisklasser ute å går:) Skal jeg gå for et dyrt riaa-trinn, et rimeligere i 10k-kroners klassen, skal jeg blåse i dyre MCer og heller gå for riaa-trinn som kun er beregnet for MM, skal jeg selge Technics og oppgradere til en enda dyrere rigg og vente litt med riaa... Nei, her må det tenkes og grubles en liten stund:)

Vurderer du riaa i de dyrere klassene, så MÅ du ikke utelukke Jasmine LP4.0. Med riktig match av PU og rigg så har den potensiale til å spille meget godt til en relativt rimelig penge, tror jeg:)

Tusen takk til Mala Audio!!!!

IMG_4351.JPG
    IMG_4348.JPG
    IMG_4349.JPG

Vedlegg

svartkeiko

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2013
    Antall liker
    446
    Sted
    9395 KALDFARNES
    Torget vurderinger
    12
    Dette var interessant lesing.Du skriver utrolig godt å slik at man får forståelse av at du virkelig har lyttet til produktet.Jeg fikk forståelsen av at både det ene og det
    andre kanskje ikke gav de ordentlige sitrende opplevelser.Da gjør du helt enkelt rett i å vente med dette og kanskje få lyttet til andre kandidater.30k er en investering
    som må føles komfortabel.Som jeg ser det har bruktmarkedet en god del å tilby og det i prisklasse som kanskje gir litt rom for et ev. bomkjøp.Og at du eventuelt
    på et seinere tidspunkt finner riktig riaa for din rigg.Med å investere 30k i et riaa bør det aller meste være på plass.Takk for fin test med fine bilder Chris.
    Mvh Kenneth

Jorgen1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Antall liker
    155
    Som vanlig ligger jeg og leser forum, ofte om riaa, fordi det er det jeg mest ønsker meg av ting om dagen.. Noen ganger også tråder om dac'er, ønsker meg vel det også... Har egentlig landet type riaa, men begynte å tenke på noe som overhodet ikke har kompetanse til å forstå om mulig, eller engang lurt.. Men hvis konverteren kunne laget et strømsignal tilsvarende spenningen ut fra pickup, kunne man ikke da plugget det rett i en fabelaktig riaa? Hva ville det medført? Digital avspilling, med lydsignaturen fra riaa? Langt billigere dac'er? Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle vært teknisk mulig, men vet ikke om lurt....

helarn

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.06.2006
    Antall liker
    573
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    1
    Takk for at du tok deg tid til å legge ut inntrykkene dine fra Jasmine.
    Det dreier seg om mye penger og man har mye å velge mellom i dette segmentet. Hadde man hatt muligheten til å importere selv til halve prisen hadde 4.0 vært en sterk kandidat, men det går visst ikke lenger.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Den er formidabel med skikkelig gode MC pickuper, ellers er jeg enig i gainproblematikken. Det er litt i overkant på XLR men perfekt med RCA, derfor er det egentlig ikke ett problem. Det er skikkelig luksus og ha mengdevis med gain tilgjengelig.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Helt enig Vermin. Var det du som hadde ps.30R? Jasmine kunne hatt som den, at man også på XLR kunne valgt en lavere gain. Men det er som du sier ikke et problem. Kobler man til gode RCA kabler så kan man velge XLR dersom man trenger så mye gain. Men for meg, så synes jeg at gain-velger på XLR er et must i den prisklassen evt at gain var satt fast til feks 70db for XLR. For XLR er absolutt å foretrekke.

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Helt enig Vermin. Var det du som hadde ps.30R? Jasmine kunne hatt som den, at man også på XLR kunne valgt en lavere gain. Men det er som du sier ikke et problem. Kobler man til gode RCA kabler så kan man velge XLR dersom man trenger så mye gain. Men for meg, så synes jeg at gain-velger på XLR er et must i den prisklassen evt at gain var satt fast til feks 70db for XLR. For XLR er absolutt å foretrekke.
    Ja jeg hadde PS.30R tidligere, Jasmine LP4.0 er ganske betraktelig mye bedre :)

krisring

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2013
    Antall liker
    68
    Sted
    Tønsberg
    Torget vurderinger
    4
    Som vanlig ligger jeg og leser forum, ofte om riaa, fordi det er det jeg mest ønsker meg av ting om dagen.. Noen ganger også tråder om dac'er, ønsker meg vel det også... Har egentlig landet type riaa, men begynte å tenke på noe som overhodet ikke har kompetanse til å forstå om mulig, eller engang lurt.. Men hvis konverteren kunne laget et strømsignal tilsvarende spenningen ut fra pickup, kunne man ikke da plugget det rett i en fabelaktig riaa? Hva ville det medført? Digital avspilling, med lydsignaturen fra riaa? Langt billigere dac'er? Skjønner ikke hvorfor det ikke skulle vært teknisk mulig, men vet ikke om lurt....
    Dette har ikke kun med signalnivå fra pickup å gjøre, men med den innebygde frekvenskorreksjonskurven som ligger i et RIAA-trinn. Nedre frekvensregister er kraftig redusert og øvre er økt i innspillingen på vinylplater, dette korrigeres i RIAA-trinnet. Dermed vil et lydsignal fra en DAC gjennom et RIAA korrigeres med denne kurven, og låte dertil horribelt.
    Capture.PNG

Jorgen1

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.02.2014
    Antall liker
    155
    Takk for oppklaring, da var det ikke noe god idé likevel, synd for da mistet jeg en god grunn for å kjøpe meg et litt dyrere riaa trinn enn jeg strengt tatt bør.. Men med litt grubling klarer jeg vel å finne nok grunner uansett. Tror jeg skal satse på å teste noen hjemme for bli trygg på at det passer bra med resten

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Kjekt å vite, da den har vært en aktuell kandidat. Takk:)

Edit: kan du si litt om hvilke forskjeller du opplever og hva som er bedre. En brukt Whest 30R er som sagt vært en veldig aktuell kandidat. Men så har vi denne eminente Rega Aria, da, til ca. 10k.

Sist redigert:

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Takk for at du tok deg tid til å legge ut inntrykkene dine fra Jasmine.
    Det dreier seg om mye penger og man har mye å velge mellom i dette segmentet. Hadde man hatt muligheten til å importere selv til halve prisen hadde 4.0 vært en sterk kandidat, men det går visst ikke lenger.
    Nei, av hensyn til Mala Audio så blir det jo en håpløs forretningsavtale med Jasmine dersom de side-eksporterer til norske kunder for en vesentlig lavere pris:) Jeg synes i hvertfall ikke Jasmine er overpriset ift hva man får av valgmuligheter og kvalitet. Jeg tror kanskje en killer-buy er Jasmine LP3.0, som Mala sier er en vesentlig oppgradering fra LP2.5DU. Noe jeg tror på, da Jasmine er godt kjent for å ha vesentlige forbedringer på nye modeller de kommer med. Mens andre kanskje endrer ett par ting her og bittelitt der, og øker prisen; så har lydforbedringer og komponentvalg vært vesentlig høyere hos Jasmine på nye modeller... 3.0 er interessant, med XLR og valgbar gain og klasse A zero feedback...

Vermin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    5.915
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kjekt å vite, da den har vært en aktuell kandidat. Takk:)

Edit: kan du si litt om hvilke forskjeller du opplever og hva som er bedre. En brukt Whest 30R er som sagt vært en veldig aktuell kandidat. Men så har vi denne eminente Rega Aria, da, til ca. 10k.

Jeg kan forsøke. Der Whest er litt "steril" og "hifi" er Jasmin musikalsk og engasjerende. Whest er flinkis, Jasmine er bølla som tør og ta en forbikjøring. Dessuten har jeg bare spillt på de originale kina-rørene så det er nok enda en hel del og gå på. En no-brainer imho, det klarer ikke helt og tangere fyrverkeri-dynamikken i EAR 912, men med andre rør bør det nærme seg stygt.

ChrisAndre

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.09.2013
    Antall liker
    1.562
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    15
    Ja, det var en god beskrivelse og på mange måter slik jeg opplevde Rega Aria vs 4.0 også:) Rega er den flinke og Jasmine er bølla:):) Hehe, godt sagt, Vermin. Man merker i hvertfall med en gang når tottelottene begynner å bevege seg når man har riktig Riaa, og der var Jasmine 4.0 så absolutt. Kan tenke meg at Jasmine LP4.0 må være en kanon match med Denon DL-S1 som har følsomhet på 0,15mV og med en enorm dynamikk og frekvensområde:
    DL-S1.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.564
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Heisann er det noen som har LP 4.0 og eksprimentert med rør bytte?

:D

Venter spendt :D
    Hadde LP 4 tidligere og drev en del med rør rulering men jeg ble aldri kvitt støyen så jeg kvittet meg med den.
    Beste rørene jeg brukte var Mullard nos rør men de er dyre.
    Er din helt støy fri?

mvh

Mr Vinyl

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.11.2017
    Antall liker
    13
    Sted
    Søre Øyane ( Bjørnefjorden )
    Torget vurderinger
    2

Hadde LP 4 tidligere og drev en del med rør rulering men jeg ble aldri kvitt støyen så jeg kvittet meg med den.
    Er din helt støy fri?

mvh
    Tusen takk for svar :D Så litt dødt ut på Jasmine sidene.

Vel jeg syntes ikke det er noe nevneverdig med støy fra riaa`n men har fra tid til annen mellom kabler, jobber med dette kontinuerlig. Regner med anlegget står slik det er nå fram til høsten ihvertfal ;)

Så du likte best Mullard nos , men var det 12AU7 eller AX? brukte du XLR utgang? Jeg bruker idag RCA, Black Magick Revelation kabel.

Jeg har sett litt på Genalex Gold Lion 12AU7GENGP men også vurdert Psvane T MK2 Series 12AU7 T2 da jeg føler det er et "safe" valg. Når det kommer til pris så er jeg ikke så gjerrig. Om rør`ne koster litt så lenge det ikke tar helt av så er det greit så lenge man får noe igjen for det.

Har søkt endel på nettet men finner lite og ingen info på Jasmine 4.0 LP , kan nesten se ut som at den ikke helt slo ann. Er jo veldig tøff prisklasse de prøvde seg i og annen hånds verdi på "ukjente" merker holder seg jo dårlig med lav etterspørsel gjerne.

MVH Eivind

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.564
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

Er din helt støy fri?

mvh

Vel jeg syntes ikke det er noe nevneverdig med støy fra riaa`n men har fra tid til annen mellom kabler, jobber med dette kontinuerlig. Regner med anlegget står slik det er nå fram til høsten ihvertfal ;)

Så du likte best Mullard nos , men var det 12AU7 eller AX? brukte du XLR utgang? Jeg bruker idag RCA, Black Magick Revelation kabel.

Jeg har sett litt på Genalex Gold Lion 12AU7GENGP men også vurdert Psvane T MK2 Series 12AU7 T2 da jeg føler det er et "safe" valg. Når det kommer til pris så er jeg ikke så gjerrig. Om rør`ne koster litt så lenge det ikke tar helt av så er det greit så lenge man får noe igjen for det.

Har søkt endel på nettet men finner lite og ingen info på Jasmine 4.0 LP , kan nesten se ut som at den ikke helt slo ann. Er jo veldig tøff prisklasse de prøvde seg i og annen hånds verdi på "ukjente" merker holder seg jo dårlig med lav etterspørsel gjerne.

MVH Eivind
    jeg brukte AX7 og rca utgangen men prøvde også Genalex Gold Lion med veldig dårlig resultat men tror gjerne at Psvane kan være verd å prøve :)

mvh

Mr Vinyl

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.11.2017
    Antall liker
    13
    Sted
    Søre Øyane ( Bjørnefjorden )
    Torget vurderinger
    2

Er din helt støy fri?

mvh

MVH Eivind
    jeg brukte AX7 og rca utgangen men prøvde også Genalex Gold Lion med veldig dårlig resultat men tror gjerne at Psvane kan være verd å prøve :)

mvh
    Jo men da stryker eg Gold lion i første omgang. Var det kun AX rør du prøvde ? Vet du om man kan bruke rør med lavere gain?

MVH EIvind

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    42.564
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30

MVH Eivind

mvh
    Jo men da stryker eg Gold lion i første omgang. Var det kun AX rør du prøvde ? Vet du om man kan bruke rør med lavere gain?

MVH EIvind
    Det vet jeg ikke dessverre men om du kontakter Mala så kan sikkert de svare på det :)

mvh

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn