Nybegynner trenger tips ifm innkjøp av vinylsnurre

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hadde tenkt å avkoble med IsoAcoustics Orea mot benken den blir stående på, samt evt en Pro-Ject Ground It el lignende om det skulle vise seg å bli behov for dette.
    Prøvde en sånn her for et par uker siden. Stå på solid tungt rack på temmelig støtt gulv. Ikke sjans her i huset. Kunne ikke bevege oss i det hele tatt i stuen uten at det danset og spratt. Endte opp med 1200gr istede å nå kan det danses igjen 😜
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Hmmm. Hvorfor skal dette med platespiller være så vanskelig?:unsure: Blir for dumt å bruke 15-16k, så kan man ikke en gang gå på gulvet etterpå. Men et det slik at det er spesielt Clearaudio som er sensitive på dette, eller gjelder dette de fleste merker? Technics o.l. kommer ikke i hus her, det må være noe "enkelt" ala Clearaudio/Pro-Ject/Rega (selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker Rega). Var egentlig bestemt på en Pro-Ject X2, men hørte mye bra om Clearaudio, og syns ikke minst at de så meget bra ut. Så også ut til at det var gode forutsetninger for fremtidige oppdateringer på Clearaudio spillerene. Må jeg virkelig "starte på nytt igjen..."?:cry:
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Hmmm. Hvorfor skal dette med platespiller være så vanskelig?:unsure: Blir for dumt å bruke 15-16k, så kan man ikke en gang gå på gulvet etterpå. Men et det slik at det er spesielt Clearaudio som er sensitive på dette, eller gjelder dette de fleste merker? Technics o.l. kommer ikke i hus her, det må være noe "enkelt" ala Clearaudio/Pro-Ject/Rega (selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker Rega). Var egentlig bestemt på en Pro-Ject X2, men hørte mye bra om Clearaudio, og syns ikke minst at de så meget bra ut. Så også ut til at det var gode forutsetninger for fremtidige oppdateringer på Clearaudio spillerene. Må jeg virkelig "starte på nytt igjen..."?:cry:
    Spillern er griselekker, spilte bra rett ut av esken med mm pu. Så gjør du nødvendige tiltak er nok det en spiller du vil nyte lenge👍😊
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.428
    Antall liker
    17.136
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Hmmm. Hvorfor skal dette med platespiller være så vanskelig?:unsure: Blir for dumt å bruke 15-16k, så kan man ikke en gang gå på gulvet etterpå. Men et det slik at det er spesielt Clearaudio som er sensitive på dette, eller gjelder dette de fleste merker?
    Det er spesielt den Verify Tonearmen som leveres på Concept som er følsom. Den har et magnet "oppheng" som gjør den spesielt følsom:
    Clarify-2.jpg


    Om du velger spilleren med Satisfy armen ligger den på 17K nå. Den har et 2-punktsoppheng:

    clearaudio_satisfy_kardan_carbon_d.jpg
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Hmmm. Hvorfor skal dette med platespiller være så vanskelig?:unsure: Blir for dumt å bruke 15-16k, så kan man ikke en gang gå på gulvet etterpå. Men et det slik at det er spesielt Clearaudio som er sensitive på dette, eller gjelder dette de fleste merker? Technics o.l. kommer ikke i hus her, det må være noe "enkelt" ala Clearaudio/Pro-Ject/Rega (selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker Rega). Var egentlig bestemt på en Pro-Ject X2, men hørte mye bra om Clearaudio, og syns ikke minst at de så meget bra ut. Så også ut til at det var gode forutsetninger for fremtidige oppdateringer på Clearaudio spillerene. Må jeg virkelig "starte på nytt igjen..."?:cry:
    Har også fundert litt på X1/X2 selv de siste par dagene. Jo flere alternativer jeg får jo vanskeligere blir dette🤷🏻‍♂️😅
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Det er spesielt den Verify Tonearmen som leveres på Concept som er følsom. Den har et magnet "oppheng" som gjør den spesielt følsom:
    Vis vedlegget 686069

    Om du velger spilleren med Satisfy armen ligger den på 17K nå. Den har et 2-punktsoppheng:

    Vis vedlegget 686074
    Så det vil være mer å hente på å oppgradere til Satisfy armen enn å oppgradere til feks en Artist v2 pick up ved kjøp?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.479
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.248
    Antall liker
    9.479
    Torget vurderinger
    2
    Hmmm. Hvorfor skal dette med platespiller være så vanskelig?:unsure: Blir for dumt å bruke 15-16k, så kan man ikke en gang gå på gulvet etterpå. Men et det slik at det er spesielt Clearaudio som er sensitive på dette, eller gjelder dette de fleste merker? Technics o.l. kommer ikke i hus her, det må være noe "enkelt" ala Clearaudio/Pro-Ject/Rega (selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker Rega). Var egentlig bestemt på en Pro-Ject X2, men hørte mye bra om Clearaudio, og syns ikke minst at de så meget bra ut. Så også ut til at det var gode forutsetninger for fremtidige oppdateringer på Clearaudio spillerene. Må jeg virkelig "starte på nytt igjen..."?:cry:
    Du nærmer deg Michellen på Finn prismessig nå,,,,!! Den har fjærende oppheng og bremser /stopper underlagsvibrasjoner over 3.5Hz. så bass og gulvvibrasjoner filtreres ut.men ikke forvent at du kan danse på vilt stuegulvet med den heller,,, treffer du du den lave resonansen danser den også

    De fleste moderne udempede spillerne vil påvirkes av vibrasjon fra underlag og luftbårent.Den mest idiotsikkre er vel Technics 1200 som er/var diskotekmaskinen siden 70 tallet. Alternativer med demping er vel Project Classic med gummioppheng internt.

    Men kan isolere udempede spillere selv med en Ikea slakteblokk og myke sorbothane føtter som underlag
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Hmmm. Hvorfor skal dette med platespiller være så vanskelig?:unsure: Blir for dumt å bruke 15-16k, så kan man ikke en gang gå på gulvet etterpå. Men et det slik at det er spesielt Clearaudio som er sensitive på dette, eller gjelder dette de fleste merker? Technics o.l. kommer ikke i hus her, det må være noe "enkelt" ala Clearaudio/Pro-Ject/Rega (selv om jeg i utgangspunktet ikke ønsker Rega). Var egentlig bestemt på en Pro-Ject X2, men hørte mye bra om Clearaudio, og syns ikke minst at de så meget bra ut. Så også ut til at det var gode forutsetninger for fremtidige oppdateringer på Clearaudio spillerene. Må jeg virkelig "starte på nytt igjen..."?:cry:
    Jeg ser ingen grunn til att du skulle måtte velge Clearaudio fremfor noe annet, spesielt hvis Concept har så følsom arm som hevdes. Jeg vet ikke om det stemmer da jeg kun har hørt den hos andre og ikke merket meg noe problem der. Men må man bytte arm får å få brukt den i ett vanlig hjem, så er den jo ubrukelig å ikke noe vits å kaste bort mye penger på en ny arm. Kjøp da heller noe annet. mange her inne snakker veldig varmt om ting de har selv eller har noen personlige referanser som nødvendigvis ikke harmonerer med dine. Så prøv heller å heller å gjøre litt jobb selv med å teste ut noen, så finner du sikkert noe blir fornøyd med. Det hjelper ikke hva jeg eller andre her mener du MÅ ha. De fleste spillere går helt greit å ha på en benk, spesielt hvis man gjør noen små tiltak med underlaget den står på.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Har også fundert litt på X1/X2 selv de siste par dagene. Jo flere alternativer jeg får jo vanskeligere blir dette🤷🏻‍♂️😅
    Ja, der skal liksom ikke være lett dette her :ROFLMAO: Ikke meningen å hijacke tråden din, men det var bare så mye her som var i forbindelse med det jeg selv "sliter" med for tiden:unsure:
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Du nærmer deg Michellen på Finn prismessig nå,,,,!! Den har fjærende oppheng og bremser /stopper underlagsvibrasjoner over 3.5Hz. så bass og gulvvibrasjoner filtreres ut.men ikke forvent at du kan danse på vilt stuegulvet med den heller,,, treffer du du den lave resonansen danser den også

    De fleste moderne udempede spillerne vil påvirkes av vibrasjon fra underlag og luftbårent.Den mest idiotsikkre er vel Technics 1200 som er/var diskotekmaskinen siden 70 tallet. Alternativer med demping er vel Project Classic med gummioppheng internt.

    Men kan isolere udempede spillere selv med en Ikea slakteblokk og myke sorbothane føtter som underlag
    Jeg er klar over det, og har vært innom tanken flere ganger... Men det er nå en gang slik at jeg nok sliter med å få godkjenning til noe slikt på stua. Aller helst, så hadde nok fruen sett at det ikke kom en platespiller inn på stua, men har nok innfunnet seg med at det kommer til å skje på et eller annet tidspunkt uansett. Så da tenker jeg vi starter i den litt minimalistiske enden av skalaen, så får man evt jobbe mot noe annet etterhvert:)
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Har også fundert litt på X1/X2 selv de siste par dagene. Jo flere alternativer jeg får jo vanskeligere blir dette🤷🏻‍♂️😅

    Skråsikker på valget vil du neppe noen gang bli, så om ikke magefølelsen sier deg noe og du ikke har anledning til å lytte før kjøp, er det egentlig bare å velge den du liker best og ta det derfra. Å plage seg selv med et uoppnåelig ønske om visshet før det handles er bare dumt.
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Jeg ser ingen grunn til att du skulle måtte velge Clearaudio fremfor noe annet, spesielt hvis Concept har så følsom arm som hevdes. Jeg vet ikke om det stemmer da jeg kun har hørt den hos andre og ikke merket meg noe problem der. Men må man bytte arm får å få brukt den i ett vanlig hjem, så er den jo ubrukelig å ikke noe vits å kaste bort mye penger på en ny arm. Kjøp da heller noe annet. mange her inne snakker veldig varmt om ting de har selv eller har noen personlige referanser som nødvendigvis ikke harmonerer med dine. Så prøv heller å heller å gjøre litt jobb selv med å teste ut noen, så finner du sikkert noe blir fornøyd med. Det hjelper ikke hva jeg eller andre her mener du MÅ ha. De fleste spillere går helt greit å ha på en benk, spesielt hvis man gjør noen små tiltak med underlaget den står på.
    Ja, jeg har som sagt planlagt å avdempe mot underlaget med IsoAcoustics Orea dempeføtter, og regner med at det egentlig burde holde. Hadde jeg bare hatt en forhandler av Clearaudio i nærheten, så hadde jeg nok spurt om hjemlån, men så vidt jeg har fått med meg så finnes ikke noe slikt i nærheten av Trondheim.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Skråsikker på valget vil du neppe noen gang bli, så om ikke magefølelsen sier deg noe og du ikke har anledning til å lytte før kjøp, er det egentlig bare å velge den du liker best og ta det derfra. Å plage seg selv med et uoppnåelig ønske om visshet før det handles er bare dumt.
    Heller vel litt mot den teorien selv. Jeg er jo litt i villrede, så må vel egentlig bare begynne en plass.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Angående RIAA. Vil en "budsjett-RIAA" type Cambridge Audio Azur 651P, Pro-Ject Phono Box / S / S2, Argon Audio Phono 1 være en stor begrensning sammen med en mellomklasse spiller og PU, eller kommer det litt an på smak og behag i forhold til lydsignatur man ønsker? Kjør debatt.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Dette er jo problemet med søken etter anbefalinger på fora. De fleste anbefaler og taler varmt om sine egne greier og etterhvert blir forvirringen total.

    Noen ganger veien bare gås selv.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Dette er jo problemet med søken etter anbefalinger på fora. De fleste anbefaler og taler varmt om sine egne greier og etterhvert blir forvirringen total.

    Noen ganger veien bare gås selv.
    Det er helt riktig. Så er det gjerne ingen mal på hvordan lyd oppfattes etc. Jeg har heller ikke noen erfaring selv med vinyl, så dette blir en skole for meg.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Angående RIAA.

    MoFi StudioPhono har vært anbefalt over og er sikkert et godt valg. Jeg kjenner ikke den, men vil varmt anbefale Graham Slee Gram Amp 2 Communicator, Gram Amp 2 SE eller Era Gold V om du vil slå på en litt større tromme. Disse tre er alle "tested & tried" over lang tid, med mengder av topp tester og varme brukeranbefalinger. Jeg har aldri hørt noen av de du nevner, men rent generelt vil jeg si at det er en god regel å unngå de aller billigste dingsene med mindre man ikke har noe valg.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.848
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Helt enig @JMM
    Alle Graham Slee som har vært innom her har fungert helt topp.
    Nåværende Era Gold V er fin, men så er det ikke hver dag importør har opphørssalg sånn at prisene halveres.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.913
    Antall liker
    1.919
    Sted
    Sortland
    Vet ikke helt om det estetiske passer, men prismessig er vel denne så vidt innenfor?


    Skal ikke si så mye om rimelige riaa-trinn; men nad's billigvariant er ikke verdt pengene (har prøvd den).
     

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Ja, jeg har som sagt planlagt å avdempe mot underlaget med IsoAcoustics Orea dempeføtter, og regner med at det egentlig burde holde. Hadde jeg bare hatt en forhandler av Clearaudio i nærheten, så hadde jeg nok spurt om hjemlån, men så vidt jeg har fått med meg så finnes ikke noe slikt i nærheten av Trondheim.
    Jeg vet ikke hva slags utsalg du har tilgang til der, men vil vell tro att det finns tilgang til forhandlere av de mest kjente som Rega og Pro-Ject i Trondheim området så kanskje du burde starte der med en liten lyd test av noen i forskjellige prisklasser får å høre hvor høyt du legger lista i forhold til lydkvalitet.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Angående RIAA. Vil en "budsjett-RIAA" type Cambridge Audio Azur 651P, Pro-Ject Phono Box / S / S2, Argon Audio Phono 1 være en stor begrensning sammen med en mellomklasse spiller og PU, eller kommer det litt an på smak og behag i forhold til lydsignatur man ønsker? Kjør debatt.
    Det enkle svaret er ja. Riaa har ekstremt mye å si for lyden som ender opp i høyttalerne dine. Men man kan jo starte med en budsjett-riaa, som du kaller det, og bevege seg oppover etter hvert.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Det enkle svaret er ja. Riaa har ekstremt mye å si for lyden som ender opp i høyttalerne dine. Men man kan jo starte med en budsjett-riaa, som du kaller det, og bevege seg oppover etter hvert.
    Tror det er tanken min i første omgang. De er såpass rimelige brukt at tenker det er verdt de kronene for å ha en plass å begynne.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ville imidlertid ikke tatt sikte på å bruke så lite penger som mulig. Det er tross alt fullt ut mulig for et kjipt RIIA-trinn å gjøre musikkgjengivelsen fryktelig livløs og kjedelig. Hvis du tar sikte på nedre del av skalaen vil jeg nevne Gram Amp 2 Communicator igjen, til 2.400,-. Det er det billigste RIIA-trinnet jeg vet om (det finnes helt sikkert flere) som gjør en ordentlig god jobb.

    Men ja, kvaliteten på RIIAen betyr mye og anlegget du har fortjener mer enn GA2C på sikt.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Jeg ville imidlertid ikke tatt sikte på å bruke så lite penger som mulig. Det er tross alt fullt ut mulig for et kjipt RIIA-trinn å gjøre musikkgjengivelsen fryktelig livløs og kjedelig. Hvis du tar sikte på nedre del av skalaen vil jeg nevne Gram Amp 2 Communicator igjen, til 2.400,-. Det er det billigste RIIA-trinnet jeg vet om (det finnes helt sikkert flere) som gjør en ordentlig god jobb.

    Men ja, kvaliteten på RIIAen betyr mye og anlegget du har fortjener mer enn GA2C på sikt.
    Rega Fono MM MK3 er kjøpt inn. Mangler bare resten nå🤔
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.848
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Angående påvirkning, så plukker Regaen opp en del på TV-benk kontra rack.
    Men denne reduserer det kraftig:

    mvh
     

    thetjomster

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2013
    Innlegg
    923
    Antall liker
    2.144
    Sted
    Trondheim
    Jeg vet ikke hva slags utsalg du har tilgang til der, men vil vell tro att det finns tilgang til forhandlere av de mest kjente som Rega og Pro-Ject i Trondheim området så kanskje du burde starte der med en liten lyd test av noen i forskjellige prisklasser får å høre hvor høyt du legger lista i forhold til lydkvalitet.
    Ja, jeg har hørt på spillere på HifiKlubben og Soundgarden (ikke hjemme hos meg da), og hadde vel egentlig bestemt meg for Pro-Ject X2 da Clearaudio Concept dukket opp som en dark horse, mye grunnet muligheter på sikt til oppgraderinger. HifiLife er jo også i nærområdet, og de fører i alle fall Marantz... Men endelig beslutning er ikke tatt enda, får vel en tilbakemelding fra Gjallarhorn rett over nyttår.
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Angående påvirkning, så plukker Regaen opp en del på TV-benk kontra rack.
    Men denne reduserer det kraftig:

    mvh
    Har sett folk erfarer det med Rega, ja. Virker som det kanskje ikke er et like stort problem med Pro-Ject.
    Blir du noe klokere på valg av spiller da? :)
    Har vært en tur innom den lokale hi-fi Klubben. Hørte på Pro-Ject Rekordmaster og X1. Ikke noe særlig tvil om at jeg må opp et hakk fra de rimeligste modellene. Den enkleste av de låter helt flatt og kjedelig med utstyret jeg hørte den på.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Rega Fono MM MK3 er kjøpt inn. Mangler bare resten nå🤔

    Da er du godt forspent.

    Har vært en tur innom den lokale hi-fi Klubben. Hørte på Pro-Ject Rekordmaster og X1. Ikke noe særlig tvil om at jeg må opp et hakk fra de rimeligste modellene. Den enkleste av de låter helt flatt og kjedelig med utstyret jeg hørte den på.

    X1 tror jeg kan være et godt valg, men jeg ville trolig valgt bort den medfølgende pickupen. Jeg vet ikke hvilken 2M det er (de skriver "spesielt utviklet for Pro-ject, men denslags tror jeg sjelden noe særlig på), men jeg mistenker en 2M Red og om du går for X1 ville jeg spurt om en oppgradering til 2M Silver som følger med X2.

    Dvs, egentlig vil jeg anbefale å kjøpe den uten pickup og deretter plukke opp en Audio-Technica VM95ML eller SH fra Platekompaniet. Da sparer du noen kroner og får en minst like god pickup (i forhold til 2M Silver).
     

    Bjørnar_

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.11.2004
    Innlegg
    117
    Antall liker
    111
    Sted
    Feil sie ta Mjøsa
    Da er du godt forspent.




    X1 tror jeg kan være et godt valg, men jeg ville trolig valgt bort den medfølgende pickupen. Jeg vet ikke hvilken 2M det er (de skriver "spesielt utviklet for Pro-ject, men denslags tror jeg sjelden noe særlig på), men jeg mistenker en 2M Red og om du går for X1 ville jeg spurt om en oppgradering til 2M Silver som følger med X2.

    Dvs, egentlig vil jeg anbefale å kjøpe den uten pickup og deretter plukke opp en Audio-Technica VM95ML eller SH fra Platekompaniet. Da sparer du noen kroner og får en minst like god pickup (i forhold til 2M Silver).
    Skal se på Pro-Ject 2Xperience nå i kveld også. Tips til hva å se etter utover at den faktisk virker?😅Skal sjekke motor/drivverk ifm eventuelle vibrasjoner. Det er kanskje noen nettbutikker som har på lager, men X1/X2 var visst ikke på lager før tidligst slutten av januar hos hi-fiklubben. Covid-19 hadde visst satt sitt preg på fabrikken ifølge de jeg snakket med i dag.
     
    Sist redigert:

    forsell

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2012
    Innlegg
    1.450
    Antall liker
    593
    Ja, jeg har hørt på spillere på HifiKlubben og Soundgarden (ikke hjemme hos meg da), og hadde vel egentlig bestemt meg for Pro-Ject X2 da Clearaudio Concept dukket opp som en dark horse, mye grunnet muligheter på sikt til oppgraderinger. HifiLife er jo også i nærområdet, og de fører i alle fall Marantz... Men endelig beslutning er ikke tatt enda, får vel en tilbakemelding fra Gjallarhorn rett over nyttår.
    Hva slags oppgraderinger tenker du på da?
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.375
    Antall liker
    1.268
    Torget vurderinger
    1
    Skal du ha vinylsnurrer så må du gå inn i dæ sjøll og finne fræm den samiske urkrafta som leve i oss alle. Du skal kjænne på følelsan dine, og spørre dæ sjøll kæm DU e, ka DU står førr, og ka som e DIN identitet og ka det e som gjør at du e DU. Når du har fått svaran du ønske så ska du joike dæm ut tell reinsdyran som bekræfte kraften i joiken, og ser du mot nord så vil et bilde av vinylsnurrarn komme fræm i nordlyset blandt joik-ekkoet. Jatta Jatta Jatta. Pule og drække kain man gjøre seinar.
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.505
    Antall liker
    8.044
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Tips til hva å se etter utover at den faktisk virker?😅Skal sjekke motor/drivverk ifm eventuelle vibrasjoner.

    Jeg tror det er omtrent alt du enkelt kan sjekke selv. Utover det er det viktigste selvsagt hvordan du synes den låter.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.881
    Antall liker
    13.848
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Skal du ha vinylsnurrer så må du gå inn i dæ sjøll og finne fræm den samiske urkrafta som leve i oss alle. Du skal kjænne på følelsan dine, og spørre dæ sjøll kæm DU e, ka DU står førr, og ka som e DIN identitet og ka det e som gjør at du e DU. Når du har fått svaran du ønske så ska du joike dæm ut tell reinsdyran som bekræfte kraften i joiken, og ser du mot nord så vil et bilde av vinylsnurrarn komme fræm i nordlyset blandt joik-ekkoet. Jatta Jatta Jatta. Pule og drække kain man gjøre seinar.
    Det var tidlig å komme med årets innlegg, @AOC :D :D :D
     
    • Wow
    Reaksjoner: AOC

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg har hatt en Clearaudio Concept MC nå i åtte år. Ingen av mine elefantvenner har noensinne klart å få den til å skippe eller annet pga vibrasjoner. Gulvet er betongsåle med tarkett, og spilleren er på en stereobenk på dette gulvet. Riktignok har benken en 80-90 kilo utstyr på seg, men lell.... Jeg har ikke prøvd spilleren i en trehytte med skjevt gulv og fest på Hedmarken, men det er i alle fall ikke et problem her.

    Min Concept er første generasjon og den har en ulempe: Ulidelig fintuning av hastighet (spiller må på høykant, du må deretter «pete» med et skrujern gjennom skumgummi for å justere hastigheten på 2-3 forskjellige steder for 33/45 etc.) Senere utgaver av denne har visstnok dette veldig mye lettere tilgjengelig.

    Utover det er den en fantastisk spiller, og kanskje mitt beste kjøp til prisen jeg ga den gang. (12k)
    Jeg har spilt i tusenvis av timer og pickupen holder fremdeles koken.

    Ps.Kanskje du kan få låne/deponere på en demo eller lignende? Mange importører har de siste årene blitt veldig greie med dette og det er i alle fall verdt et forsøk.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn