S
Stereo_Mono
Gjest
Hadde litt flaks når vi kjøpte ny nå i høst. Akkurat den specen og utstyr vi ønsket hadde de på en bil som hadde stått i utstilling i butikken.MML skrev:Vanskelig med bil... Jeg blir aldri helt enig med meg selv om hva som er det beste alternativet. Får en identisk demobil (2010 modell) 50 000 kr billigere enn beste tilbud på nybil. Vanskelig å vurdere verdi av 2 års ekstra garanti, forhandler i umiddelbar nærhet og 2 år nyere bruktbil ved neste bytte. I dag heller jeg vel til at 50 000 er en grei sum å betale for dette. Bruker bilen lite, slik at jeg nok vil få noe igjen for at telleren starter på 0.
Får ta den endelige avgjørelsen i morgen og håpe at de kan slå av noen kroner ekstra evt få med noen barneseter el. Forhandlerne i Stavanger har tydeligvis bedre tider enn i Skien...
Det ble -40000 i avslag på en bil som folk har prøvesittet i ca 6 uker er en grei deal. Det tar endel av det verste verdifallet det første året og 5 års garantien gjeldt uansett fra dagen den ble registrert på meg hos biltilsynet.
Min onkel har alltid sverget på å kjøpe demo biler fra forhandler. Sparer alltid store summer hver gang og aldri hatt noe problemer. De er som regel godt utstyrt også.