Eivind E skrev:
Jeg har kjøpt mange plater på Big Dipper som har vært skjeive.
Jeg har konsekvent nektet å godta skjeive plater.
Til slutt hadde jeg vært så mange ganger opp og ned for å bytte at jeg forlangte å sjekke platene hos de før jeg tok de.
Han sjefsselgeren hos de begynte å ymte frempå om at han ikke kunne drive å bytte plater, og at man måtte godta litt skjeivhet. Det er jeg rett og slett ikke med på! Man betaler for et produkt, og da skal produktet være i 100% tilstand, ikke i 50% HERPA UBRUKELIG tilstand.
Jeg har derimot aldri fått skjeive brukte plater når jeg har handlet på nettet.
Dersom Big Dipper begynner å nekte å ta i retur skjeive plater som de selv har solgt, vil jeg slutte å handle hos de. Jeg anbefaler alle å innta samme holdning. Kjøper du ei plate ny som er skjeiv, må du forlange å få ny.
Jeg har motsatt erfaring med Big Dipper. De platene jeg har klaget på, f.eks. pga. overflatestøy/dårlig pressing, har de alltid byttet eller gitt tilgodelapp. Aldri noen diskusjon.
Ellers er jeg selvsagt enig med deg i at om man kjøper en vare til full pris skal den være 100% i orden og man bør ikke godta skeive skiver eller plater med overflatestøy, dårlig pressing osv.
Det bør være oppdragende for de som produserer elendigheten at vi som forbrukere returnerer feilvarer.