Nye 180g LPer med elendig kvalitet

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
277
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Det er TAX RELIEF salg på Elusive om dagen. Varer til 15/4. Bare sånn apropos.
nesten 60 LP'er er på vei hit etter formiddagens tastaturakrobatikk... blir sikkert bra.

Mvh Vidar P

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Da skal jeg nok kose meg med litt tasting i dag jeg også VidarP ;)

O.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
166
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
FZ skrev:
Eivind E skrev:
Jeg har kjøpt mange plater på Big Dipper som har vært skjeive.
Jeg har konsekvent nektet å godta skjeive plater.

Til slutt hadde jeg vært så mange ganger opp og ned for å bytte at jeg forlangte å sjekke platene hos de før jeg tok de.

Han sjefsselgeren hos de begynte å ymte frempå om at han ikke kunne drive å bytte plater, og at man måtte godta litt skjeivhet. Det er jeg rett og slett ikke med på! Man betaler for et produkt, og da skal produktet være i 100% tilstand, ikke i 50% HERPA UBRUKELIG tilstand.

Jeg har derimot aldri fått skjeive brukte plater når jeg har handlet på nettet.

Dersom Big Dipper begynner å nekte å ta i retur skjeive plater som de selv har solgt, vil jeg slutte å handle hos de. Jeg anbefaler alle å innta samme holdning. Kjøper du ei plate ny som er skjeiv, må du forlange å få ny.
Jeg har motsatt erfaring med Big Dipper. De platene jeg har klaget på, f.eks. pga. overflatestøy/dårlig pressing, har de alltid byttet eller gitt tilgodelapp. Aldri noen diskusjon.

Ellers er jeg selvsagt enig med deg i at om man kjøper en vare til full pris skal den være 100% i orden og man bør ikke godta skeive skiver eller plater med overflatestøy, dårlig pressing osv.

Det bør være oppdragende for de som produserer elendigheten at vi som forbrukere returnerer feilvarer.
Har også gode erfaringer mht å bytte hos Big Dipper; ikke mer en én gang det har vært nødvendig heller.

Men dårlige opplevelser mht dårlig service hos Elusive gjør sitt til at jeg er skeptisk til å handle mer der......... Rask levering og "gunstig" toll er bra, men når andelen dårlige plater blir høy og viljen til retur er liten, blir det til at man ser etter andre muligheter.

Topp Bunn