"Nye" AvForum!

Norcane

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
308
Sted
Tomter
Torget vurderinger
35
Begynnte min aktive debut på AVforumet. var mye mer der en hifisentralen. Håper de klarer og snu trenden. Mye arbeid som gjenstår og som nevnnt kan man jo lure på hva de har tenkt på når de oppgraderte. Noen ganger var det faktisk bedre før:)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hunsbeth: "Det blir ikke bedre hvis alle forlater skuta selv om den er lekk."

Skuta er ikke lekk - den synker ikke heller - den er allerede borte fra horisonten. Ikke prøv å få AVForums havari over på brukerne, fordi det blir bare helt feil. Selv om din tråd var kul - så må du innse at forumet trenger langt mer enn din tråd - så således er AVForum dødt.

Spissoy

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.01.2009
Antall liker
5.056
Sted
Fitjar
Torget vurderinger
15
Er utrolig synd med AvForum, var der jeg begynte å lese om Haifai, men etterhvert oppdaget jeg jo Sentralen og der var det mye mer min smak/stereo.. og noen andre grunner, men det er som så..! :)

Brukte dog ofte å se på AvTorget, men det er jo en tragedie blitt.. så orker ikke det lengre heller, tungvindt.. Synd, var mye kjekke byggetråder der også!

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
Jeg er også helt ferdig med avforum. Det forumet døde med omleggingen for min del. Det er synd og jeg savner det gamle forumet, men det nye er totalt ubruklig. Glad for at jeg ikke brukte mer tid og energi der, enn det jeg gjorde.

Forøvrig så syns jeg at det er posetivt at flere avforum medlemmer kommer til hifisentralen. Hifisentralen har godt av litt mer allsidighet
Håper at ikke alle blir hektet på et 2 kanals stereo oppsett med vinylrigg den første uka:cool:

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
3.401
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Hunsbeth: "Det blir ikke bedre hvis alle forlater skuta selv om den er lekk."

Skuta er ikke lekk - den synker ikke heller - den er allerede borte fra horisonten. Ikke prøv å få AVForums havari over på brukerne, fordi det blir bare helt feil. Selv om din tråd var kul - så må du innse at forumet trenger langt mer enn din tråd - så således er AVForum dødt.

Vel, det var da ikke meningen å skyve ansvaret for Lygrens feilgrep over på brukerne. Men skal vi fortsatt ha et AVforum, så hjelper det ikke å la det ligge dødt i ett år, og så tro at det da er reparert når man kommer tilbake. Da er det bedre å gi beskjed om hva som ikke fungerer slik at ting kan bli ordnet, og feil rettet opp...selv om dette ikke alltid lar seg gjøre på kort tid.
Selv om AVforum er dødt for din del, så er det nok en god del av oss som ønsker at AVforum kan bli bra igjen.
Og navnet mitt er Hunsbedt... ;)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Navnet ditt er kult - uansett stavelse - men AVForum er allerede dødt. Ditt innlegg gir inntrykk at det (forumet) fortsatt lever, men AVForum døde for lenge siden.

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
Må innrømme at jeg savner AV-forum.

Her er folk "Hi-Fi-spekket" på en måte mens de på Forumet var kino-spekket. Det gjorde at en fikk tips og triks i begge leirer. Mentaliteten er så ulik at vi "trenger" gamle forumet tilbake.. :(

Vil i tillegg si at jeg tror vi nok er litt for kritiske til hvorfor det gikk gale med overgangen. Det var ikke bare for å skvise ut så mye penger som mulig, gamle versjonen sang på siste vers og hadde ingen form for back up om noe skulle ryke. Det ble derfor et hasteprosjekt. Vet ikke alt for mye, men har hørt rykter om at de leide inn India for å gjøre en del programering, det har av og til uheldige konsekvenser med språk/kulturelle og avstandsmessige utfordringer.

Når det er sagt så var overgangen her på Sentralen bare å ta av seg både hatt og det som måtte være for. All ære til Høvdingen med andre fjærbesmykkede frender :)

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Tre tanker:

1) Flott at primus motor til HFS er såpass klarsynt. Takk til han / hun med alle fjærene (aka Høvdingen) :)
2) En haug av fora rundt om i verden fungerer utmerket på den plattform AVForum hadde - selv om de har en betydelig medlemsmasse
3) AVF døde pga. et klønete oppgraderingsforsøk. Aner ikke hvordan de klarte å dø ut så fort uten å ville det...

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
62
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Jeg håper at tiden leger alle sår og at folket kommer tilbake etterhvert, jeg ser jo det at får man trykket litt her og der så finner man ut av tingene.
Det er nok en tilvendingsfase man må komme igjennom så går det seg til vil jeg tro.
Det er litt bedre der nå enn i starten ser jeg.
Håper at de får det til igjen, for avforum var en av mine beste favoritt sider på nettet. Jeg synes at Audiogon led samme skjebne etter at de la om også, ikke så bra som før og det ser ut til at nettstedet har mindre brukere nå enn før de la om!
Men når folk får vendt seg til det nye så kommer de nok sakte men sikkert tilbake igjen forhåpentligvis.

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
AVF er langt overdue med tanke på tilvenning. AVF er dødt. Tiden har passert - og AVF er de facto dødt.

Novus

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2011
Antall liker
188
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Savner AVForum. Fy flate så mye timer lagt igjen, og gode minner generelt! Loevhagen aka Tiger har nok rett, AVForum er dødt. "Sad but true!".
Oppe i faenskapen er det riktignok artig å se brukernavn fra AVForum, og nevner i fleng: Hunsbedt (vanvittig håndverker med en fabelaktig tråd), Tiger (Primare-dilla og gikk over til head-fi), Della (System Audio-dilla? Eller var det Klipsch), Spissoy (husker ikke), Mega1 (ikke av veterane, men ett rått opsett av de sjeldne), Norcane (husker ikke, men veldig aktiv. Monitor Audio?), Ganilsen (husker godt kinoen din med Primare + Audio Physic), Gismo (Sonus faber med skinn), TOMZ (Klipsch rund baut? Mye membran-areal), Orso (veldig opptatt av nøytral lyd, og akustikk. Måling og pris pr. krone vs. eksottisk og dyrt med farging), Retep (aktiv veteran), Wickstrøm (alltid fremstilt som blid og positiv, og over gjennomsnittet trofast med Klipsch. Denne karen bodde bokstavelig talt i Klipsch-klubben), Sirant (kino, men gikk etterhvert over til stereo, og vinyl som hovedfokus), NB1 (substacking på hver side av noen gromme Dali staivere, mener jeg å huske).
... med mange fler! Jeg var "americanFord" btw.

Om HFS etterhvert blir litt mer "kino" er jo det god stemning, spør du meg.

Sist redigert:

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Nja. Ser du gjennom denne tråden så vil du finne at du er den eneste som fortsatt tror. Ære være deg for det. Endrer ikke vesentlig AVForumets nekrologi. :)

Nekrologi er aldri prematur, Hunsbeth - det blir "lissom" litt snodig....

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.045
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Hunsbedt, Hunsbedt, Hunsbedt

Svarte - Hunsbedt, Hunsbedt, Hunsbedt - med "d". :)

Bot og bedring.

RojohII

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2011
Antall liker
1.855
Sted
Karmøy - Rogaland
Kan ikke se at AVF har noen fremtid nå. Bare å finne seg til rette her - et bra sted å henge rundt. Ryddig og passe slemt. Litt småknaing på kategorier + å finne seg en god fiskeplass = OK.

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.721
Sted
Phobos
Sjekket "Dagens Innlegg" på avforum. 32 innlegg fikk jeg opp. 32! Og mange av disse var fra administrative brukere (grunnlegger, administrator, moderator) som sikkert prøver å delta mest mulig aktivt for å gi inntrykk av noe aktivitet. Litt over 20 brukerposter i løpet av en dag er ganske så langt unna storhetstiden til avforum for å si det mildt.

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
8.377
Sted
Våler i Østfold
Det lureste de kan gjøre er å kjøre hele systemet tilbake til dagen før v2, de har vel backup.

Men for meg er det forumet dødt slik det er i dag, dessverre er masse info blitt borte eller rotet til.

Så jeg er enig at AVF er de facto døde pga uduglighet. Ikke viste de fleste brukerne om updaten,
ikke hadde de betatestet om det nye ville fungere, osv, osv, det luktet amatør knoting lang vei, dessverre.

Av forum som det var, fungerte greit som det var, nå EN TOTAL TRAGEDIE

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.127
Torget vurderinger
2
Ser at mitt brukernavn på AVforum er nevnt i denne tråden, og føler derfor at jeg må komme med en kommentar. I likhet med de fleste kommentarene i denne tåden var jeg rimelig irritert i oppstarten på versjon to av AVforum. Med en av de største byggetrådene var det skremmende å se at alle bildene i tråden falt ut i "oppgraderingen", for eks. Nesten fire års arbeid hver kveld på tråden virket plutselig bortkastet.

Men ting gikk seg til etterhvert. Bildene kom tilbake, og flere av de savnede funksjonene likeså. Det er jo fremdeles store mangler. Blant annet virker ingen av mine over hundre snarveier i egen tråd lengre, på grunn av ny serveradresse(?). "Min hjemmekino" er så elendig tragisk at jeg slettet min egen presentasjon. Og Avtorget virker ikke særlig godt. Man burde også ha slettet alt som har med asiatisk og engelskspråklige versjoner. Mye tyder på at det var et "uhell" at betaversjonen ble lagt ut, Lygren har vel forsøkt å forklare dette mer enn en gang...

Uansett alle problemer, jeg har ikke helt gitt opp AVforum enda. Det blir ikke bedre hvis alle forlater skuta selv om den er lekk. Jeg er enig med mange her inne at vi godt kan ha BÅDE AVforum og hifiSentralen. Jeg har opp igjennom årene lest veldig mye spennende her inne, og vært mye på Torget. Selv om min deltagelse her har vært dårlig, ser jeg behovet for begge alternativene. Jeg håper derfor at flere vil delta med kommentarer på AVforum, slik at skuta kan komme på rett kjøl igjen. Det er faktisk en god del bra tråder som funger igjen. Om ikke Lygren tjener så mye penger lengre er kanskje synd, men de aktive brukerne som har lagt mye arbeid ned i forumet fortjener faktisk at forumet overlever. Så får forbedringene komme etterhvert. Det skjer ikke hvis alle forlater AVforum.
Helt enig - vi trenger begge forumene:)

Bjørn ("Orso")

Bransjeaktør
Ble medlem
03.11.2008
Antall liker
2.903
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Aktiviteten kommer nok tilbake litt om litt. Enkelt og greit fordi de ikke har et konkurrerende forum. Hvis noen har gått med planer om nytt tilsvarende forum, så bør de kjenne sin besøkelsestid nå.

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Jeg må nok være enig i de som sier at AVF er dødt. Uten aktive brukere og interresante tråder så har det nok ikke livets rett lenger.

Har selv valgt å avslutte min egen tråd jeg har brukt en snaue 4-5 år på, morro så lenge det varte.

Når nettstedet er så tungvindt å navigere i har jeg mistet helt kontakten med de faste trådene og medlemmene jeg fulgte. Heldigivs er noen av medlemmene med over til HFS :)

Aerik

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
8.377
Sted
Våler i Østfold
Når nettstedet er så tungvindt å navigere i har jeg mistet helt kontakten med de faste trådene og medlemmene jeg fulgte. Heldigivs er noen av medlemmene med over til HFS :)
+1 :cool:
Håper flere kommer med samme brukenavn.
Dessverre så er det blitt sånn, egentlig litt synd.

H.R

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.12.2008
Antall liker
6.804
Sted
Jessheim | Ullensaker
Torget vurderinger
5
Ønsker igrunn alle dere fra avforum velkommen jeg da. Med byggtråder som bare er til å riste på hodet av, løsninger og vilje til å gå lenger en det de fleste av oss tokanalfolk kunne drømme om. Det er virkelig morro å følge med på synes jeg.

8

8x12_TOM

Gjest
Litt synd at det nye av-forumet ikke funker som det skal, men det er ingen dårlig erstatning å komme over hit på sentralen.
Her er det faktisk mange som sitter inne med enorme mengder kunnskap innen hifi. Velkommen skal dere i hvert fall være:)

Quisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
31.07.2012
Antall liker
419
Sted
Stavanger
Jeg håper inntoget av AVF medlemmer på HFS kan være med på å myke opp HFS litt.

Av egen erfaring ser jeg at HFS har en del "gamle nissser" som tydeligvis har drevet sine egne hi-fi sjapper, for det er ikke måte på hva utstyr dem har eid og testet, og nåde deg om du har noe annet !!

Gamle nisser hadde vi på AVF også, men jeg synes det generelt var en litt mer åpen kultur for å la folk være litt ferske i gemet, kunne få matche og styre litt på egenhånd uten å få alt for dømmende holdninger tredd ned over seg.

C

Cyber

Gjest
Skal jeg være helt ærlig så endret brukermassen på AVF seg mye fra 07-13. Mye ungdom og tråd etter tråd på CW vs Klipsch vs SVS vs Sanger med mest bass. Endel virkelig flotte byggetråder, men få virkelig interessante tråder. Bra med ungdom, men det må være en kjerne med litt erfaring.

Angus Young

Medlem
Ble medlem
07.03.2010
Antall liker
2
Nå er vel ikke avforum dødt? Selv om det ikke er store aktiviten nå, så vil det nok ta seg opp igjen. Hvor mange medlemer hadde avforum eller hfs den første dagen de startet opp? Flere tusen? Neppe. De kom nok etter hvert, slik det vil bli for avforum nå.

Uansett, så er det et par ting som jeg ikke helt forstår. At de ikke har klart å få avtorget til å fungere er merkelig. Tror de hadde tjent på å hatt et fungerende torg mens de løste de resterende problemene. Når jeg sammenlikner hfs torget med avforum sitt torg, så er det ikke så mye å si enn at det enkle ofte er det beste.

Alle disse emnene med America og Asia er jo litt amatørmessig vil jeg påstå. Disse må vel også være enkle å hive på dyngen? Men allikevel er de der fortsatt. Regner avforum med at det er horder med asiatere og amerikanere som vil komme til denne norske nettsiden? Og hva med europeere utenfor Norge? Eller afrikanere og oseanere? Hva har de egentlig tenkt her? Dette bidrar jo bare å gjøre siden enda mer rotete og uoversiktlig.

Så er det også en del blanding mellom engelsk og norsk og stor/liten bokstav som burde være enkelt å rette på, men det sier vel litt om jobben de har foran seg når de ikke har kommet der enda.

Regner med at ting begynner å bli normale igjen i februar/mars.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
39.980
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Hva har de egentlig tenkt her?
Har de i det hele tatt tenkt?

Jeg har kikket innom AVforum et par ganger den siste uken. Det er litt fascinerende på samme måte som bilkrasj og husbranner. Man kan liksom ikke la være å se på det, så ille det enn er. Men jeg har sendt mange varme tanker til Høvdingen & Co som loset oss gjennom et plattformbytte for en tid tilbake, og som ikke lot seg stresse til å lansere noe som var uferdig selv om månedene gikk.

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Antall liker
1.129
Hmm.
Det er litt leit å lese, og ikke minst se, at min en gang så utmerkede inngangsportal til den audiovisuelle verden, beklageligvis har fått en såpass trang (gjen)fødsel.
En gang i tiden var det nær sagt obligatorisk med flere / mange daglige besøk, og forumet fremstod da som både lettlest og oversiktlig.
Jeg fant svært mye kunnskap og lærdom der, som ga meg en bra ballast omkring både lyd og bilde.
At jeg sjøl bidro med 5-6000 innlegg får stå som en liten digresjon, men som allikevel kanskje en og annen bruker fant nyttig? Forhåpentligvis.

Jeg for min del, har tro på at forumet nok kommer til å stable seg på beina igjen - man aner jo etterhvert at tingene tar en litt bedre fasong etterhvert?
Men at det kommer til å ta tid å hele en "brukket rygg" er vel noe alle vet.

Så spørs det da, om de noengang kommer til å få full førlighet i bein og armer, igjen?
Vi får la tvilen komme dem tilgode, så får vi se......

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
Joda du har mye rett i det scrooge, men jeg for min del føler ikke at det er avforum som er gjenfødt, men heller et nytt evil twin forum som har kommet tilbake. Avforum var liksom et lite stykke norge, der ting stod på norsk og det var hifi anlegg og kinoer rundt om kring i distriktet som var ryggraden til forumet, ved siden av mange enormt imponerende bygge tråder.

Nå er det et forum med vrang forestilling, som ikke vet om det er på norsk eller engelsk. Profiler og tråder er blitt stokket om, og det ble liggende dødt for lenge. Avforum ligger nå i koma, det holdes nesten kunstig i live og det er vel bare et tidsspørsmål før de trekker ut pluggen for godt.

Gi oss det gamle forumet tilbake eller prøv på noe nytt for, for dette som er der nå kommer aldri til og funke!

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Antall liker
491
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
AvForum var helt fantastisk. Kjente igjen utrolig mange brukere. Bare si litt av anlegget og jeg visste hva brukernavnet var.
Er vel en del flere merker i sving her på HFS, så det blir nye ting å studere.
Det jeg savner mest med AvForum var at det var veldig "folkelig" der folk spurte om råd i alle slags prisklasser.
Og folk var veldig hjelpsomme der, så det ble mye aktivitet.
Heldigvis kjenner jeg igjen noen brukere fra AvForum her inne.
Cybervision: Du har egentlig rett i at det kunne bli litt mange "Jeg har 4 stk Cerwin Vega 1515, min NAD på 2x50 w låter litt spisst på de. Søker ny forsterker til max 3000 for å gjøre det bedre" tråder.
Jeg var veldig aktiv der, og for de som måtte lure var jeg Sven1978.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
62
Sted
Otta
Torget vurderinger
0
Jeg håper at ledelsen der tar et grep slik at trenden snur igjen og at det kommer tilbake flere brukere.
Jeg er innom der noen ganger om dagen igjen, og ser mere aktivitet der nå enn det var for kort tid tilbake.

mega1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.10.2008
Antall liker
188
Sted
haugesund område
Torget vurderinger
1
20-30 innlegg til dagen, og et torg som står mer eller mindre stille, er vel nærmere en krampetrekning enn liv syns nå jeg da..

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Fra jeg registrerte meg i 2005 til en eller annen gang i 2012 var avforum den første siden jeg sjekket når jeg logget meg på internett på morgenen, noe nesten 6000 innlegg vitner om.
I starten var det en variert blanding av kunnskapsrike folk, folk med kronisk byttetrang og de med økonomi nok til å virkelig slå på stortromma, ett og annet diy prosjekt var det stadig, en variert off-topic avdeling og ikke minst noen helt fantastisk rom. Som bl.a Loevehagen(Tiger), Akto, Scrooge,AndreWerdenskrieg osv osv. Etterhvert ble det ett par store tråder som gikk igjen og igjen, det var enten Klipsch, CV eller ett par ekstremt aktive byttekonger som holdt forumet igang. For min del var nok avforum død lenge før plattformbyttet, men det er likevel sørgelig å se at en nettside som pulserte så voldsomt for noen få år siden idag minner meg om en fisk på land som gisper etter siste åndedrag.

T

tce-teams

Gjest
Av forum er dødt , men det betyr ikke at folk her inne med , hjemmekino som meg ikke skal klare og få hjelp med noe.
Er bare begynne og sette opp forskjellige hjemmekino tråder her inne , så våkner nok denne hjemmekino entuiasmen for brukerne igjen kan jeg tenke meg.
Er flest her inne som har stereo , men vi hjemmekino folk hører mye musikk i 2kanals stereo. I hvertfall meg over 60 % av tiden.

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.737
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Etter alle disse innleggene ble jeg litt nysgjerrig, og forsøkte å logge meg inn i går. Jeg hadde selvsagt glemt passordet mitt, og ba om å få det tilbakestilt. To ganger. Begge gangene var i går, og pr. i dag morges hadde jeg ikke fått noen email som jeg fikk vite jeg skulle få.

Topp Bunn