Nye David Sylvian - er den bra ?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
impulse skrev:
Klassisk Sansui-power, Emotikon? Nice! ;D

Lekker skive, forresten. Han er jo ikke i stand til å utgi en likegyldig skive. Ikke alltid like umiddelbart tilgjengelig, men bevares så vakkert.

Jeg har faktisk tatt meg den frihet å si noe pent om mannen i neste nummer av Fidelity. Det var liksom på tide. ;D
Strøken BA3000 som spiller sammen med en like strøken CA3000 ja.
Låter ikke så dumt på Imagic 2,0 for å si det slik. ;D ;D ;D ;D

Gleder meg til å lese hva du skriver.
Ja, jeg har hatt DS under huden siden jeg oppdaget Japan i 1980.

David recently completed work on a compilation cd featuring some of the best of his collaborative work of the last decade or so. Entitled 'Sleepwalkers' it contains fresh remixes by David and a new composition with classical composer Dai Fujikura entitled 'Five Lines'.
A number of the tracks have been given a subtle remix by David to bring them in line with his personal requirements while others have been given more obvious updates and changes. All the material has been completely remastered.

Synd at den ikke falt i smak flinkgutt.
Anbefaler deg å sjekke ut albumene "Secrets of the Beehive" og "Dead Bees on a Cake" som jeg mener er de mest sangbare albumene. Begge har noen spisbare perler. Finnes på Spotify.

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Har akkurat fått den nye skiva i hus. Kona blir alltid utålmodig når jeg spiller Sylvian - tror det har noe med gråtkvalte menn å gjøre. Uansett, jeg synes det er storvakkert. Må bare finne lommer av tid for lytting. Umiddelbart, høres den svært bra ut. Var redd at han skulle gjøre alvor av påstanden om å aldri lage poplåter igjen; slik han sa i et intervju knyttet til Manofon skiva. Men så kommer det nok en gang melodiøse perler fra mannen, selv om mange av de er kjente.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
impulse skrev:
Jeg har faktisk tatt meg den frihet å si noe pent om mannen i neste nummer av Fidelity. Det var liksom på tide. ;D
Høres gøy ut. Da bør du nevne at "Secrets of the Beehive"-plata fra 1987 er en av tidenes beste pop-plater ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
torem skrev:
impulse skrev:
Høres gøy ut. Da bør du nevne at "Secrets of the Beehive"-plata fra 1987 er en av tidenes beste pop-plater ;D
Og at alle platene er supre- og og og og at den mest intr. er "Dead Bees on a Cake" :)

M

musicus

Gjest
emotikon skrev:
torem skrev:
impulse skrev:
Og at alle platene er supre- og og og og at den mest intr. er "Dead Bees on a Cake" :)
Da var den bestillt, men selv må jeg si jeg liker Manafon veldig sterkt, selv om den kanskje ikke fremstår som noen "typisk" DS skive :) ..

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
"Manafon" er en skive jeg får et sterkere og sterkere forhold til. Men en plate en absolutt ikke setter på som bakgrunnsmusikk.
Håper DS kommer med mer av dette slaget. OG ikke minst at han finner igjen lyssten til å lage mer DSpop ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Oslo2 skrev:
Har akkurat fått den nye skiva i hus. Kona blir alltid utålmodig når jeg spiller Sylvian - tror det har noe med gråtkvalte menn å gjøre.
Javel. Kan du utdype den litt? En hun så hardcore at alt som ikke er vrengt til det hinsides må være femi-føleri for fjollete menn?

M

musicus

Gjest
emotikon skrev:
"Manafon" er en skive jeg får et sterkere og sterkere forhold til. Men en plate en absolutt ikke setter på som bakgrunnsmusikk.
Den er vel mer å henfalle til selv i litt meditative stunder, ellers enig om at det hadde vært ønskelig med litt mer DS pop :) ..

mvh

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
5.621
Sted
Nøtterøy
Har noen skiver med Sylvian, men hvilke anbefaler folket?

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
37.947
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
20
musicus skrev:
emotikon skrev:
torem skrev:
impulse skrev:
Da var den bestillt, men selv må jeg si jeg liker Manafon veldig sterkt, selv om den kanskje ikke fremstår som noen "typisk" DS skive :) ..

mvh
Bruker tid på denne, må nok jobbe viderer, men den vokser hjemme hos meg også ;)

gismo

M

musicus

Gjest
gismo skrev:
musicus skrev:
emotikon skrev:
torem skrev:
impulse skrev:

mvh
Bruker tid på denne, må nok jobbe viderer, men den vokser hjemme hos meg også ;)

gismo
Hehe, musikk som tar tid å få inn sitter som regel lengre ;) ;D ...

mvh

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
Begynte å høre på Sylvian da denne plata kom. Før han begynte solo likte jeg godt popgruppa Japan hvor han var vokalist. Gone to Earth er mer meditativ enn de fleste andre produksjonene hans, men jeg rangerer den blant mine tre favoritter fra ham.

Vedlegg

M

musicus

Gjest
atonal skrev:
Begynte å høre på Sylvian da denne plata kom. Før han begynte solo likte jeg godt popgruppa Japan hvor han var vokalist. Gone to Earth er mer meditativ enn de fleste andre produksjonene hans, men jeg rangerer den blant mine tre favoritter fra ham.
En bra skive, men har du hørt på "Alchemy, an index of possibilities", "Approching the silence", "Manafon" f.eks, tar nok de for å være noe mer meditative enn "Gone to earth", uten å ville gjøre noen ytterligere diskusjon ut av det, men det er interessant å se hva man oppfatter som DS "pop" vs meditativt/ambience"... ;) :) ...

mvh

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Men Alchemy var bare en EP i sin tid, og ikke noe fullverdig album. Cd-en som selges nå er vel en mix av den ++. På den måten står Gone To Earth som hans første virkelig ambiente plate, hvis ikke hukommelsen svikter meg nå.

atonal

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.09.2006
Antall liker
425
Sted
Friedrichstadt
@musicus: du har nok rett mht. platene du nevner (Alchemy kjenner jeg faktisk ikke ennå :eek: ). Kan også tilføye Blemish blant de meditative, og i tillegg for meg, ganske følelsesmessig krevende.

M

musicus

Gjest
atonal skrev:
@musicus: du har nok rett mht. platene du nevner (Alchemy kjenner jeg faktisk ikke ennå :eek: ). Kan også tilføye Blemish blant de meditative, og i tillegg for meg, ganske følelsesmessig krevende.
Blemish har ikke jeg klart å få i hus enda :-\ , men som nevnt det var ikke meningen å start en debatt om hvem som vet mest om DS skiver osv osv, men det er jo litt interessant å se hvor man drar grensen for å karakterisere de forskjellige skivene hans, følelsesmessig krevende, den formuleringen likte jeg og kjenner meg lett igjen i :D :)...

Når det er sagt så finner jeg veldig glede og opplevelser i alle skivene til DS som jeg har, til forskjellige tider, uansett om det er snakk om de mer popete eller de ambiente...

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Var det ikke Hege Duckert som utropte han til popens vakreste mann?
Han fikk i allefall den betegnelsen i noen omtaler etter "Adolescent Sex" i 1977 og da var frk. Duckert vel midt i puberteten ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
baluba skrev:
Han fikk i allefall den betegnelsen i noen omtaler etter "Adolescent Sex" i 1977 og da var frk. Duckert vel midt i puberteten ;)
Hun startet sin karriere som musikkjournalist for de store da hun var 14 år, faktisk. :eek:

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
2.997
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
emotikon skrev:
baluba skrev:
Hun startet sin karriere som musikkjournalist for de store da hun var 14 år, faktisk. :eek:
Jøss- da har a erfaring. Og muligens den gangen også.... i alle fall nok til å sikle over cover med DS ;)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
baluba skrev:
emotikon skrev:
baluba skrev:
Jøss- da har a erfaring. Og muligens den gangen også.... i alle fall nok til å sikle over cover med DS ;)
Hun klarte rett og slett å skaffe seg et scoop, via å få eksklusiv tilgang til et band (husker ikke hvilket lenger). På den måten slapp hun til i Dagbladet som fjortis, og siden det så har hun faktisk vært musikkjournalist. Eller var, fram til hun ble tv-personlighet.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.919
Sted
Oslo
baluba skrev:
emotikon skrev:
baluba skrev:
emotikon skrev:
baluba skrev:
Hun klarte rett og slett å skaffe seg et scoop, via å få eksklusiv tilgang til et band (husker ikke hvilket lenger). På den måten slapp hun til i Dagbladet som fjortis, og siden det så har hun faktisk vært musikkjournalist. Eller var, fram til hun ble tv-personlighet.
Hemmelig forelska eller blubba? :-*

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.156
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
ErosLoveking skrev:
baluba skrev:
emotikon skrev:
baluba skrev:
emotikon skrev:
baluba skrev:
Hemmelig forelska eller blubba? :-*
Vel, jeg var ikke øyenvitne. Jeg debuterte noen år senere som nittenåring, og har dermed ikke så mye å skryte over.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
Andy skrev:
Har noen skiver med Sylvian, men hvilke anbefaler folket?
Det enkleste svaret synes jeg er å si alt fra 80-tallet, med "Secrets of the Beehive" som det absolutte høydepunktet. Og inkl. de to siste Japan-platene ("Gentleman take Polaroids" og "Tin Drum").

Kan skjønne de som mener at mye fra 90-tallet er like bra. Men det han har gitt ut de siste åra, tja. Han bor visstnok alene inne i en skog i dag (i følge et intervju med The Wire), snakker skjelden med folk (bortsett fra døtrene), og er vel strengt talt en gammel særing. Nåvel, småsær har han vel kanskje alltid vært.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
834
Nåvel, på sett og vis ny denne dobble cd-en også:

Ser nesten ut som om Virgin (EMI) har tatt David Sylvian inn i varmen igjen. Men det spørs om det bare er for å melke enda litt mere ut av markedet nok en gang. Men denne har, om ikke annet, et bredt spekter av låter fra hele solo-karrieren.

Finnes allerede relativt billig på f.eks. <a href="http://www.amazon.co.uk/Victim-Star...X276C/ref=ntt_mus_ep_dpi_1">amazon.co.uk.</a>

Vedlegg

Topp Bunn