Trenger hjelp i min jakt på nye høyttalere. Sitter høyttaler-løs om dagen, så høyttaler jakten er i gang..
Her er noen "kriterier" jeg helst ser at min nye høyttaler kan klare/oppnå:
- Lydsignatur: Varm, feit/fyldig ?
- Høyttaleren bør orke litt. Jeg liker å dra på.
- Mellombassen er det viktigste her. Dypbass er bare ett pluss. Jeg er svak for den litt "barnslige" punchen/partypukkelen i mellombassen.
- Diskanten kan være at den tilbakelente sorten, som kanskje ikke er så informasjons-dyktig. Super oppløste diskanter klarer jeg meg uten.
- Mellomtonen skal få frem stemmer tydelig og markert. Samspillet mellom diskant/mellomtone bør være så sømløst som mulig.
- Pris: 35-40k, kan om nødvendig strekke meg til max 50k.
- Utstyr høyttaleren skal spille sammen med: MacBook Pro sammen med dCS Debussy som dac og forforsterker. Pass Labs X350.5 effektforsterker og Kimber kabler all the way.
HVILKEN HØYTTALER ER DET JEG ER PÅ JAKT ETTER ?!
Her er noen "kriterier" jeg helst ser at min nye høyttaler kan klare/oppnå:
- Lydsignatur: Varm, feit/fyldig ?
- Høyttaleren bør orke litt. Jeg liker å dra på.
- Mellombassen er det viktigste her. Dypbass er bare ett pluss. Jeg er svak for den litt "barnslige" punchen/partypukkelen i mellombassen.
- Diskanten kan være at den tilbakelente sorten, som kanskje ikke er så informasjons-dyktig. Super oppløste diskanter klarer jeg meg uten.
- Mellomtonen skal få frem stemmer tydelig og markert. Samspillet mellom diskant/mellomtone bør være så sømløst som mulig.
- Pris: 35-40k, kan om nødvendig strekke meg til max 50k.
- Utstyr høyttaleren skal spille sammen med: MacBook Pro sammen med dCS Debussy som dac og forforsterker. Pass Labs X350.5 effektforsterker og Kimber kabler all the way.
HVILKEN HØYTTALER ER DET JEG ER PÅ JAKT ETTER ?!