Nye modeller utvider Bang & Olufsen sitt Beovision-repertoar

Beovision-1120-8.jpg


Bang & Olufsen lanserer to nye TV-modeller i sine eksklusive Boevision-serier med TVer. Det dreier seg om en 48” Beovision Contour, og Beovision Eclipse-55 2. generasjon. I tillegg lanserer B&O nye versjoner av Beovision Harmony Motorized Floor Stand.

Bang & Olufsen har produsert Tver siden midten av forrige århundre, og mens teknologien gjerne har vært rimelig mainstream, har de alltid hatt en annerledes tilnærming til design av TV-apparatene. Det gjaldt allerede på deres aller første bordapparat som så mer ut som en bordradio med display. Og ikke minst gjelder det på dagens modeller, der designet er det største salgsargumentet til de ulike Beovision-modellene

Beovision Contour 48”

Den kanskje mest interessante modellen av nykommerne er Beovision Contour 48”. Her har B&O kombinert et 48-tommers panel basert på LG CX 48 som ble lansert i mai, og kombinert det med teknologien i deres nye elegante lydplanke Space, som ble lansert for et drøyt år siden.

Beovision Contour er designet i samarbeid med den danske designeren Torsten Valeur fra designfirmaet David Lewis Designers. Hans første oppdrag for B&O var BeoCom 2 i 1997, og har i ettertid designet mange produkter både for Bang & Olufsen og andre AV-leverandører.

Bang & Olufsen sine kunder er ofte kresne kunder, og derfor er det mer tiltalende med en TV der god lyd er integrert i selve TVen, sånn de er vant til fra så mange andre modeller fra B&O. Som deres Beovision Horizon, som har sterke designmessige likhetstrekk med Beovision Contour.

Men Horizen har ikke en like oppdatert bildedel som den LG CX-baserte Beovision Contour har. I tillegg til at den har siste generaasjon OLED-display fra den ukronede OLED-kongen på haugen LG, har denb fått HDMI 2.1, og Dolby Vision IQ.....

Les hele nyhetsartikkelen hos Audiophile.no
Beovision-1120-5.jpg
 
Sist redigert:

Kommentarer

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Den nye Contour 48-tommeren virker svært interessant, ja. Det er det med B&O at selv om råpanelene/råvarene er som de er, kan danskene få magiske resultater ut av dem. Pga en svært bra kalibreringsprosess. Det merka vi allerede på midten av 80-tallet, med en CRT fra Struer i familiært eie. Holdt itl 2015, den. Og i bunn og grunn er det fortsatt sånn at jo mindre skjermen er, desto bedre bilde kan du få på tilgjengelig panel. Den bør være svært interessant for de som har tilbøyelighet til å la seg friste av en Samsung 75" eller noe i den dur. Jeg hadde valgt en 48" Beo, any day, hvis alternativet var koreansk storskjerm over 70"...De har til overmål akseptabel lyd også.
 

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
981
Link til alle artikler
407
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

Bowers & Wilkins løfter 700 S3 til Signaturehøyder

  • 0
I dag har Bowers & Wilkins lansert 3 Signature-modeller i 700 S3-serien. Det dreier seg om de to toppmodellene i henholdsvis stativ og gulvstående utførelse. Og i tillegg har de for første gang i...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz 2024 laurdag og sundag

Vossajazz 2024 laurdag og sundag

  • 0
Eg gjer Hanna Paulsberg sine ord etter Tingingsverket laurdag til mine: “Do you Want my job? Do you want the hassle? Nei, det vil du neppe, men no er jobben gjort: Resten av Vossajazz 2024...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

TEST: B&W 606 S3 – et fyrtårn i krevende farvann

  • 9
Bowers & Wilkins lanserte 600 S3 i fjor sommer, en serie som består av tre stereomodeller og en senterhøyttaler. Vi har hatt den største stativmodellen på en svært grundig test, og tar samtidig et...
Fortsett
Audiophile.no
Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

Oslo HiFi Show 2024 - Messerapport

  • 2
Forrige helg var det to interessante HiFi-arrangement i hovedstadsområdet. Vi snakker om Oslo HiFi Show 2024 i Asker, og VårPuls 2024 hos Oslo Hifi Center i Oslo sentrum. Audiophile.no avla Oslo...
Fortsett
Audiophile.no
Vossajazz - i lys loge!

Vossajazz - i lys loge!

  • 0
Ja folkens det er Vossajazz att, eg har alt skrive ei lita påminning i februar-dagboka. Opningskonserten er kl. 6 i Vossasalen på Park Hotel med Øyunn, dvs Siv Øyunn Kjenstad, om få timar når eg...
Fortsett
Audiophile.no
Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

Problem og tonekontrollar – Stig Arne si dagbok for februar 2024

  • 2
Denne gongen om mekaniske svakheiter, oppklaring av mistydingar, og Vossajazz. Og 5 øl frå KINN. Audioquest Red og Cobalt DAC problem Eg har lodda Red ei gong, og no slutta han atter å fungera...
Fortsett
Topp Bunn