Nye- og gamle NADar – Stig Arne si Dagbok for juni 2023

SAD-0523 (1 of 1)-2.jpg

Er ein nyare Nad betre enn den gamle, er Jamie McDell flink til å syngja, og smakar ølet godt?

Eg tilstår
Fyrst ei tilståing. Nei, eg har ikkje knabba solbriller. Men eg har endra forklaring. Eg var nok litt krass i kritikken i fjor, i skildringa av lyden frå diverse forsterkarar. Det gjeld t.d. Nad C 326 og Pioneer A-400. Dei fekk stort sett strykkarakter. Når det gjeld D 326, har eg ikkje so dårleg samvit. Dette er eller var den billegaste frå Nad, og ingenting reparatøren min ville ha noko med å gjera (dagboka august -21). Dessutan gjekk han tidleg sund. Kva skal ein med slikt. Han er alt på dei evige stereomarker og ureinar verda. Pioneer A-400 derimot har eit godt rykte, og denne har eg atter i huset, for ein dobbeltsjekk og ny sjanse. (Denne vil verte omtala neste gong. Her vil eg omtala ein annan Nad, C 355. Sjå under).

Eg gjorde to grove feil i fjor når eg freista å testa ut utstyr. Eg lytta gjennom små tovegshøgtalarar. Det er i og for seg ikkje kriminelt, men desse er dels ineffektive (og dels (stort sett) for lyse), slik at du tvingar små forsterkarar til å spela høgare enn dei eigentleg klarar. Då vert lyden pressa. Dei har for små basselement, og klarar ikkje å levera eit tilfredsstillande og fyldig grunntoneområde. Når du skrur opp for å kompensera for dette, vert det berre endå meir skriking. Når eg no endeleg har større, meir effektive og ytedyktige høgtalarar i hus, som Yamaha NS 1000M og Dali 7 (den gamle med 10” bass) er eg ferdig med småhøgtalarar. Ha det bra. Eg saknar dekan ikkje. De har gjeve meg årevis med drittlyd, utan bass og boogie. Eg gjer unntak for nokre få klassikarar: Rogers LS3/5A og Quad electrostatic. Det er framleis fasinerande høgtalarar, sjølv om ingen av dei kan spela høgt. Men det er ei anna soge. Oppsummert kan eg seia at med større og meir effektive høgtalarar spelar sjølv små forsterkarar no betre og høgt nok, og lyden er avslappa og fullfrekvens. Det gjev eit mykje betre grunnlag for å vurdera ein forsterkar. Og eg har endeleg fått bass...

Les heile juni-dagboka til Stig Arne i Audiophile.no

SAD-0523 (1 of 1).jpg

Kommentarer

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Du hadde et innlegg tidligere her vedr.demping av polstykket med filt og dette resulterte i renere lyd på bass og mellomtoneelement . Tror du det vil bli renere lyd i mine mange fulltoner -9 stk 5 toms fulltoner og båndiskant i åpen baffel pr høytaler hvis jeg demper polstykket på fulltonene med filt . Det er vanlig støvkappe på alle disse .Eller kanskje det blir annerledes når det gjelder fulltoner . mvh.Erling.

Audiophile.no

Bransjemedlem
Ble medlem
02.06.2020
Antall liker
1.170
Torget vurderinger
0
Du hadde et innlegg tidligere her vedr.demping av polstykket med filt og dette resulterte i renere lyd på bass og mellomtoneelement . Tror du det vil bli renere lyd i mine mange fulltoner -9 stk 5 toms fulltoner og båndiskant i åpen baffel pr høytaler hvis jeg demper polstykket på fulltonene med filt . Det er vanlig støvkappe på alle disse .Eller kanskje det blir annerledes når det gjelder fulltoner . mvh.Erling.
Stig Arne er på ferie i Sverige, men har bedt meg (@Karl_Erik) om å svare dette:
Hei Erling, det er ingen prinsipiell skilnad mellom eit vanleg mellomtone-element og eit fulltone-element, om begge har støvkappe. Under støvkappa er der mest sannsynleg ingen demping, so eit stykke filt vil hjelpe godt. Du vil garantert høyre det. Lukke tll.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Takk for opplysningene.

W.Sand

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Antall liker
4.878
Sted
moelv
Torget vurderinger
2
Hvis det er hull i polstykket, må du ikke tette dette. Du er ikke garantert tilfredsstillende resultat idet dominerende ulyder like gjerne kan stamme fra selve støvhetten som opphenget rundt membranen. Men prøv...

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.242
Torget vurderinger
96
Stol på produsentene av driverne som gjerne har årevis med forskning og erfaring. Samt måleutstyr og fasiliteter som går langt utenpå saks, filt og iver etter å gjøre ting for å se hva som skjer.

hvalross

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.10.2008
Antall liker
148
Torget vurderinger
3
Skal prøve ut dette på noen gamle 3 veis gulvstående jeg har og høre om det blir noe renere og bedre lyd . Tror ikke jeg tar sjansen på mine åpen baffel høytalere da disse spiller enormt åpent ,rent og oppløst -en fryd for ørene altså.

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.170
Link til alle artikler
450
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
PLATESMAKING: Fleetwood Mac – Live from the Record Plant (December 15, 1974)

PLATESMAKING: Fleetwood Mac – Live from the Record Plant (December 15, 1974)

• 18
I dag ble det utgitt et nytt album med Fleetwood MAC, og jeg har prøvesmakt med skrekkblandet fryd Det finnes to typer mennesker her i verden. Den ene typen sverger til det helbritiske Fleetwood...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING: Kristin Sevaldsen – The Sonic Experience – Iceland

PLATESMAKING: Kristin Sevaldsen – The Sonic Experience – Iceland

• 0
For drøyt to og et halvt år siden skrev jeg om Kristin Sevaldsen sitt første album i det hun lover skal bli en trilogi. Det første albumet i serien hadde tittelen The Sonic Experience – Snøhetta...
Fortsett
Audiophile.no
Magico S2 – nye eksklusive gulvmodeller fra California

Magico S2 – nye eksklusive gulvmodeller fra California

• 0
Magico har lansert nye gulvmodeller i sin nest mest påkostede serie. Magico S3 legger seg under de større S3, som hadde en lanseringsmarkering i sommer. I juni avla vi Duet Audio en visitt i...
Fortsett
Audiophile.no
TEST PMA-3000NE – Denon sin nyeste flaggskipforsterker

TEST PMA-3000NE – Denon sin nyeste flaggskipforsterker

• 20
I høst introduserte Denon en ny toppmodell av integrerte forsterkere. Vi har hatt PMA-3000NE på en grundig test. PMA-3000NE Integrated Amplifier Det har gått 7 år siden vår test av forgjengeren...
Fortsett
Audiophile.no
T4P - Stig Arne si dagbok for november 2024

T4P - Stig Arne si dagbok for november 2024

• 0
Litt om platespelarar til ei avveksling! Og årets jolaøl frå Vinmonopolet Førjulstida er travel, me presenterer difor ein omtale av nokre pickupar til T4P-platespelarar, som alt var klar. Og...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: OnePlus Nord 4 - en mellomklassemobil som utfordrer premiumsjiktet

TEST: OnePlus Nord 4 - en mellomklassemobil som utfordrer premiumsjiktet

• 0
OnePlus lanserte nyeste versjon i sin mellomklasseserie i sommer. Vi har hatt Nord 4 på en lang og grundig test. Nord-serien til OnePlus består av flere nivåer, og jo kortere navnet er, jo dyrere...
Fortsett
Topp Bunn