Er ein nyare Nad betre enn den gamle, er Jamie McDell flink til å syngja, og smakar ølet godt?
Eg tilstår
Fyrst ei tilståing. Nei, eg har ikkje knabba solbriller. Men eg har endra forklaring. Eg var nok litt krass i kritikken i fjor, i skildringa av lyden frå diverse forsterkarar. Det gjeld t.d. Nad C 326 og Pioneer A-400. Dei fekk stort sett strykkarakter. Når det gjeld D 326, har eg ikkje so dårleg samvit. Dette er eller var den billegaste frå Nad, og ingenting reparatøren min ville ha noko med å gjera (dagboka august -21). Dessutan gjekk han tidleg sund. Kva skal ein med slikt. Han er alt på dei evige stereomarker og ureinar verda. Pioneer A-400 derimot har eit godt rykte, og denne har eg atter i huset, for ein dobbeltsjekk og ny sjanse. (Denne vil verte omtala neste gong. Her vil eg omtala ein annan Nad, C 355. Sjå under).
Eg gjorde to grove feil i fjor når eg freista å testa ut utstyr. Eg lytta gjennom små tovegshøgtalarar. Det er i og for seg ikkje kriminelt, men desse er dels ineffektive (og dels (stort sett) for lyse), slik at du tvingar små forsterkarar til å spela høgare enn dei eigentleg klarar. Då vert lyden pressa. Dei har for små basselement, og klarar ikkje å levera eit tilfredsstillande og fyldig grunntoneområde. Når du skrur opp for å kompensera for dette, vert det berre endå meir skriking. Når eg no endeleg har større, meir effektive og ytedyktige høgtalarar i hus, som Yamaha NS 1000M og Dali 7 (den gamle med 10” bass) er eg ferdig med småhøgtalarar. Ha det bra. Eg saknar dekan ikkje. De har gjeve meg årevis med drittlyd, utan bass og boogie. Eg gjer unntak for nokre få klassikarar: Rogers LS3/5A og Quad electrostatic. Det er framleis fasinerande høgtalarar, sjølv om ingen av dei kan spela høgt. Men det er ei anna soge. Oppsummert kan eg seia at med større og meir effektive høgtalarar spelar sjølv små forsterkarar no betre og høgt nok, og lyden er avslappa og fullfrekvens. Det gjev eit mykje betre grunnlag for å vurdera ein forsterkar. Og eg har endeleg fått bass...
Les heile juni-dagboka til Stig Arne i Audiophile.no