Nye skumringer til Tannoy 15" Westminister Royal

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Antall liker
125
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Hei!

Noen som vet om noen i Norge kan sette nye skumringer på Tannoy 15"? Er til et par Westminister Royal så dette må være en presisjons jobb.

Vedlegg

Mongo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2008
Antall liker
178
Torget vurderinger
1
Jeg har brukt Lockwood og disse folkene kan sine saker. Ikke langt fra flyplassen heller-verdt turen.

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Antall liker
125
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Takk for svar. Skal sjekke ut Lockwood. Det jeg egentlig er ute etter er om det er noen i Norge som kan gjøre jobben med å skifte skumringene.

stingsilda

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.12.2008
Antall liker
3.720
Sted
Lillehammer
Torget vurderinger
3
Skulle tro det var noen her i Norge som gjorde dette her.

Men kan jo høre med Reelektro på Furnes/Hamar kanskje.
OBS !
Har ingen erfaring med de men går jo an å høre.

Men skjønner at man er litt skeptisk på de elementene der, ville vært det samme her.. :)

MainlyTannoy er jo også et firma, men igjen England.
Kjøpte nye delefiltre derfra til Monitor Gold.

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Antall liker
125
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Takk igjen for svar. Kontaktet Reelektro, men der var det sykdom så jeg avventer svar derfra. Har også kontaktet Lockwood og et firma som heter MainlyTannoy så får jeg se hva de sier.

Hunsbedt

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.05.2013
Antall liker
3.131
Sted
Kvinesdal
Torget vurderinger
1
Det er ikke så komplisert å bytte skumringer. Har gjort det noen ganger selv med godt resultat på gamle Tandberg og Cerwin Vega-elementer. Er man nøyaktig og ikke søler det til kan de fleste få dette i orden selv. Skal man bytte alt ut, med spider, kon og spole, er det derimot presisjonsarbeid som krever stor nøyaktighet.

Membran

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.03.2011
Antall liker
125
Sted
Østfold
Torget vurderinger
10
Har byttet på en del elementer selv, men på disse Tannoy elementene er ringen limt på undersiden av membranen. På undersiden sitter det også spiler som går inn under ringen. Mye mer styr å få det skikkelig gjort. Av og til må proffene inn på banen og med Westminister Royal får en amatør som meg holde seg unna. :)

Topp Bunn