Hei Honkey, veldig fint skrevet og mye sant i det du sier men, jeg bare prøver å si at mange av oss har fått nok med at regler alltid lages med hensin til de svakere, idiotere etc. "Vanlig" folk, særlig i voksen alder, må bestemme selv hvor mye man drikker, hvor mye man kjøper ( i tax-fre, monopol eller hvor som helst) uten å tenke på de stakkars narkomane, alkolikere eller pedofiler. Det er ikke mitt ( vår) problem. Og når det gjelder å lære bort drikkkultur, mener jeg ikke timer i grunnskole men at for eks. å drikke vin foran barna må ikke stigmatisere mens de fleste aseptere at det er normal at de fleste nordmenn blir drittfulle 17 mai ( latterlig, dobbelmoral og mange andre ting); det blir en lang prosess der folk litt etter hvert skal forstå og, ja, enig med deg, kannabis og andre "rusmidler" som du kaller dem, må asepteres ( som tobakk). Folket må bestemmer selv hva man vil gjøre med kroppen sin. Og jeg tror ikke at lavere priser følger til at flere drikker mer, bare idioter og folk uten drikkkultur gjør det. ( jeg kjører ikke mer kilometer med bilen hver dag fordi bensin er billige, jeg kjører det jeg må). Eksempel? I Spania kan man kjøpe alkohol 24 timer/dag, jeg kan ikke tenke meg å stå opp fra senga kl. 4 midt i nata for å kjøpe meg en flaske whiskie bare fordi jeg har den muligheten, igjen, bare idioter og alkoholikere gjør det, igjen, det er ikke mitt problem.