Bil, båt og motorsykkel Nyere bil ...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • C

    Cyber

    Gjest
    En tidligere nabo har en slik doning i stv utgave med 1.6 motoren, mener og huske at det er en 2012 modell som har gått rett under 100.000 km, den er i ferd med og bli et pengesluk. Det var liksom ingenting galt med den annet enn vanlige servicer, men på siste service nå etter at garantien har gått ut så er kondenser på aircon gåen, partikkelfilter gåent, 2 ytre kuleledd, bremseskiver bak og begge hjul lagre foran + indre sprekker i begge baklykter og stor service og EU godkjenning, stakkars gamle mann har blitt forespeilet en regning på 60,000.- .... han sier at han ikke vet om han skal le eller gråte...... og det værste er at Volvo verkstedet sier at dette er helt vanlig på disse bilene. Så er man uheldig så kan det fort bli en meget dyr bil, men det er bare og krysse fingrene :)
    Ja, diesel er deilig når det funker, men en ganske komplisert sak og utlegg på 30 tusen skal du kjøre langt for å spare inn. Høres veldig rart ut med en slik totalkollaps på den volvoen...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Egentlig så er bruktprisene såpass at mange biler fremstår bedre å kjøpe nye om man tenker å ha dem lenge. Mye biler som er ute av garanti som folk skal ha mye for. Da kan man heller strekke seg litt ekstra og få full garanti.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.637
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Kjøpte en 5 år gammel Amarok nå nettopp. Bevilget meg premiumforsikring med motor- og girdekning. Det varer til bilen er 8 år gammel.

    Johan-Kr
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.637
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Joda. Som sagt motor- og girdekning på forsikringa. Det er litt forskjell på motoren i Amarok og den som er i Transporteren, så Amarok er mindre plaget her.

    Det er spesielt T5 ambulansene som sliter med denne motoren. Maksvekt på bilen hele tiden. Hard kjøring på oppdrag og så av med motoren med en gang når de er fremme....



    Johan-Kr
     
    Sist redigert:
    C

    Cyber

    Gjest
    Joda. Som sagt motor- og girdekning på forsikringa. Det er litt forskjell på motoren i Amarok og den som er i Transporteren, så Amarok er mindre plaget her.

    Det er spesielt T5 ambulansene som sliter med denne motoren. Maksvekt på bilen hele tiden. Hard kjøring på oppdrag og så av med motoren med en gang når de er fremme....



    Johan-Kr
    Jeg vet ikke om det gjelder alle selskaper, men km.stand har også noe å si, i tillegg til de 8 årene når det gjelder maskinskade. Jeg har meget god dekning gjennom fagforeningsavtaler, men har bilen gått over 100 kkm så dekkes ikke clutch, svinghjul eller DPF.

    Nå er jo 100 kkm en del, men mange bruktbiler har gått ganske langt for tiden.
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.277
    Antall liker
    891
    Joda. Som sagt motor- og girdekning på forsikringa. Det er litt forskjell på motoren i Amarok og den som er i Transporteren, så Amarok er mindre plaget her.

    Det er spesielt T5 ambulansene som sliter med denne motoren. Maksvekt på bilen hele tiden. Hard kjøring på oppdrag og så av med motoren med en gang når de er fremme....

    Johan-Kr
    Mener et oljeforbruk på 1liter/2000km er akseptert på disse her. Så forsikringa vil ikke hjelpe om du må etterfylle 15 liter per normale oljeskift(!)

    3840D27D-4C13-4985-A714-0D0A8AA70FD5.jpg 925740BE-E4A2-4572-9F94-B46E9E65442C.jpg 0D46DABE-64C8-4B91-9E34-CDD576F08FF6.jpg C87A88F0-79BA-4DB0-9D5B-53905BB059B4.jpg 0E69CAFD-3E48-4DC5-91E6-8366AB5377F8.jpg
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.637
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg vet ikke om det gjelder alle selskaper, men km.stand har også noe å si, i tillegg til de 8 årene når det gjelder maskinskade. Jeg har meget god dekning gjennom fagforeningsavtaler, men har bilen gått over 100 kkm så dekkes ikke clutch, svinghjul eller DPF.

    Nå er jo 100 kkm en del, men mange bruktbiler har gått ganske langt for tiden.
    Det er noen begrensninger ift kjørelengde på maskinskadeforsikringen, men nå har min bil gått bare 84’, så jeg har 116’ igjen før dette slår til, og det klarer jeg ikke å kjøre på tiden som er igjen før dekningen går ut.

    Jeg har bestilt ny registerrem og strammer og får dette byttet nå.

    Johan-Kr
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Jeg vet ikke om det gjelder alle selskaper, men km.stand har også noe å si, i tillegg til de 8 årene når det gjelder maskinskade. Jeg har meget god dekning gjennom fagforeningsavtaler, men har bilen gått over 100 kkm så dekkes ikke clutch, svinghjul eller DPF.

    Nå er jo 100 kkm en del, men mange bruktbiler har gått ganske langt for tiden.
    Det er noen begrensninger ift kjørelengde på maskinskadeforsikringen, men nå har min bil gått bare 84’, så jeg har 116’ igjen før dette slår til, og det klarer jeg ikke å kjøre på tiden som er igjen før dekningen går ut.

    Jeg har bestilt ny registerrem og strammer og får dette byttet nå.

    Johan-Kr
    Ut fra min hadde du hatt bare 16 kkm igjen. Det slår til på 100 000 km. Motor og girkasse har lengre, men på moderne diesel-biler er det jo fort clutch/svinghjul og partikkelfilter som er bøygen. På biler mellom 5 og 8 år må du også dekke 25 prosent selv. (Tryg)
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.637
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    25% er tross alt vesentlig billigere enn 100%, men jeg er klar over den begrensningen.

    EGR kjøler ligger vel på ca 15-16k for å bytte, og da blir det en egenandel på 4k.

    Johan-Kr
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.756
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Overhørte en samtale mellom forholdsvis bilkyndige menn her for litt siden.
    V60 og V70 fikk gode skussmål, likeså V90.
    XC60 og 90, derimot, kunne de ikke forstå at folk fant på å kjøpe. En av grunnene var visstnok at forstillingen på XC60 og 90 er hentet fra V70, som jo er en noget mindre og lettere bil - og ikke overraskende var der en hel del XC60 og 90 med forstillingsproblemer.
    Om dette er tilfelle, vet jeg ikke - men det gir jo litt å tenke på.
    Og når man hører om slike skrekkeksempler som tidligere i tråden, frister det jo ikke akkurat å bruke penger på Volvo.

    mvh
    Proffen
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.637
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Ut fra min hadde du hatt bare 16 kkm igjen. Det slår til på 100 000 km. Motor og girkasse har lengre, men på moderne diesel-biler er det jo fort clutch/svinghjul og partikkelfilter som er bøygen. På biler mellom 5 og 8 år må du også dekke 25 prosent selv. (Tryg)
    Nå har min bil tradisjonell automatkasse (eneste modellen inlineupen til VW med dette), så svinghjul og clutch er ikke noe spesielt problem.

    Dpf, derimot er det stopp for ved 100k, så dette kan bli en smell etterhvert.

    Johan-Kr
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    7.903
    Overhørte en samtale mellom forholdsvis bilkyndige menn her for litt siden.
    V60 og V70 fikk gode skussmål, likeså V90.
    XC60 og 90, derimot, kunne de ikke forstå at folk fant på å kjøpe. En av grunnene var visstnok at forstillingen på XC60 og 90 er hentet fra V70, som jo er en noget mindre og lettere bil - og ikke overraskende var der en hel del XC60 og 90 med forstillingsproblemer.
    Om dette er tilfelle, vet jeg ikke - men det gir jo litt å tenke på.
    Og når man hører om slike skrekkeksempler som tidligere i tråden, frister det jo ikke akkurat å bruke penger på Volvo.

    mvh
    Proffen
    Tja, nå har jeg jo aldri hatt Volvo selv men XC60 og XC90 har vel vært i produksjon såpass lenge at det vel ikke skulle ta mer tid å sjekke om forstillingen generelt har vært og er et problem enn å skrive et innlegg om noe man overhørte noen som syntes å ha greie på noen saker mener å ha syntes?
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.756
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Overhørte en samtale mellom forholdsvis bilkyndige menn her for litt siden.
    V60 og V70 fikk gode skussmål, likeså V90.
    XC60 og 90, derimot, kunne de ikke forstå at folk fant på å kjøpe. En av grunnene var visstnok at forstillingen på XC60 og 90 er hentet fra V70, som jo er en noget mindre og lettere bil - og ikke overraskende var der en hel del XC60 og 90 med forstillingsproblemer.
    Om dette er tilfelle, vet jeg ikke - men det gir jo litt å tenke på.
    Og når man hører om slike skrekkeksempler som tidligere i tråden, frister det jo ikke akkurat å bruke penger på Volvo.

    mvh
    Proffen
    Tja, nå har jeg jo aldri hatt Volvo selv men XC60 og XC90 har vel vært i produksjon såpass lenge at det vel ikke skulle ta mer tid å sjekke om forstillingen generelt har vært og er et problem enn å skrive et innlegg om noe man overhørte noen som syntes å ha greie på noen saker mener å ha syntes?
    Tja, det er jo bare å lese litt rapporter, så ser man jo kjapt at Volvo ikke lenger ser ut til å være helt det det en gang var.... Skårer jo godt under gjennomsnittet mht problemer......

    mvh
    Proffen
     

    AndersR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.05.2011
    Innlegg
    5.264
    Antall liker
    4.066
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    XC90 hevdes av mange volvofans å være volvos desidert dårligste modell, rent kvalitetsmessig. Om dette har endret seg med nyere modeller vet jeg ikke. Det er en del år siden jeg hørte dette så Volvo har nok hatt god tid på seg til å rette opp i dette. Og har nok gjort det i stor grad også.

    Når det er sagt, så kan jeg skyte inn at jeg har hørt om flere som har hatt biler som de har kjøpt brukt, tilogmed XC90, som faktisk ikke har eksplodert, kollapset eller kostet flere hundre tusen i verkstedregninger. Uansett hvor utrolig det kan høres ut.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    7.903
    Overhørte en samtale mellom forholdsvis bilkyndige menn her for litt siden.
    V60 og V70 fikk gode skussmål, likeså V90.
    XC60 og 90, derimot, kunne de ikke forstå at folk fant på å kjøpe. En av grunnene var visstnok at forstillingen på XC60 og 90 er hentet fra V70, som jo er en noget mindre og lettere bil - og ikke overraskende var der en hel del XC60 og 90 med forstillingsproblemer.
    Om dette er tilfelle, vet jeg ikke - men det gir jo litt å tenke på.
    Og når man hører om slike skrekkeksempler som tidligere i tråden, frister det jo ikke akkurat å bruke penger på Volvo.

    mvh
    Proffen
    Tja, nå har jeg jo aldri hatt Volvo selv men XC60 og XC90 har vel vært i produksjon såpass lenge at det vel ikke skulle ta mer tid å sjekke om forstillingen generelt har vært og er et problem enn å skrive et innlegg om noe man overhørte noen som syntes å ha greie på noen saker mener å ha syntes?
    Tja, det er jo bare å lese litt rapporter, så ser man jo kjapt at Volvo ikke lenger ser ut til å være helt det det en gang var.... Skårer jo godt under gjennomsnittet mht problemer......

    mvh
    Proffen
    Vel, følger ikke så mye med lenger da jeg ikke planlegger å kjøpe ny bil med det aller første. Stusset over at det skulle være mer problemer med Volvo nå enn tidligere når det jeg har sett av tester av den nye XC-serien har vært gjeennomgående gode, og vel 2018 Car of the Year for lillebroren om jeg husker rett. Rent utseendemessig liker jeg de nye modellene godt, med V90 som den fineste stasjonsvognen på markedet.

    Dette i motsetning til LR som har fullstendig ødelagt Discovery med den stygge hekken. Men smak og behag, naturligvis.
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.831
    Antall liker
    7.903
    XC90 hevdes av mange volvofans å være volvos desidert dårligste modell, rent kvalitetsmessig. Om dette har endret seg med nyere modeller vet jeg ikke. Det er en del år siden jeg hørte dette så Volvo har nok hatt god tid på seg til å rette opp i dette. Og har nok gjort det i stor grad også.

    Når det er sagt, så kan jeg skyte inn at jeg har hørt om flere som har hatt biler som de har kjøpt brukt, tilogmed XC90, som faktisk ikke har eksplodert, kollapset eller kostet flere hundre tusen i verkstedregninger. Uansett hvor utrolig det kan høres ut.
    Har hørt det samme fra noen av mine Volvo-bekjente, men har vel tatt det med en liten klype salt all den tid de også hevder at 240 ikke bare er verdens beste men også den fineste bilen gjennom tidene.
     

    leifen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.05.2006
    Innlegg
    2.403
    Antall liker
    1.935
    Var vel helst første generasjon XC90 de hadde bommet litt på understellet med.
    De nyere generasjoner har visst noe som passer bedre.
     

    emokid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    5.296
    Antall liker
    6.663
    Overhørte en samtale mellom forholdsvis bilkyndige menn her for litt siden.
    V60 og V70 fikk gode skussmål, likeså V90.
    XC60 og 90, derimot, kunne de ikke forstå at folk fant på å kjøpe. En av grunnene var visstnok at forstillingen på XC60 og 90 er hentet fra V70, som jo er en noget mindre og lettere bil - og ikke overraskende var der en hel del XC60 og 90 med forstillingsproblemer.
    Om dette er tilfelle, vet jeg ikke - men det gir jo litt å tenke på.
    Og når man hører om slike skrekkeksempler som tidligere i tråden, frister det jo ikke akkurat å bruke penger på Volvo.

    mvh
    Proffen
    Tja, nå har jeg jo aldri hatt Volvo selv men XC60 og XC90 har vel vært i produksjon såpass lenge at det vel ikke skulle ta mer tid å sjekke om forstillingen generelt har vært og er et problem enn å skrive et innlegg om noe man overhørte noen som syntes å ha greie på noen saker mener å ha syntes?
    Tja, det er jo bare å lese litt rapporter, så ser man jo kjapt at Volvo ikke lenger ser ut til å være helt det det en gang var.... Skårer jo godt under gjennomsnittet mht problemer......

    mvh
    Proffen
    Sjekket DEKRA før jeg kjøpte både V40 og XC60, hvor de skårer over gjennomsnittet for både 0-50kkm, 50-100kkm og 100-200kkm....
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.756
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Denne er fra 2016:https://www.motor.no/artikler/2017/mars/dette-er-bilene-som-gar-mest-og-minst-i-stykker/
    2017: https://www.motor.no/artikler/2017/mars/dette-er-bilene-som-gar-mest-og-minst-i-stykker/

    Korrigerer meg selv litt; Volvo kommer hakket bedre ut enn snittet.... ;)
    Vet at min gamle far, som i en årrekke har sverget til Volvo, har opplevd en del tulleproblemer med sine V70`er. Det var derimot lite tull og feil med hans enda eldre 240GLE....men du hendelse, DET var traktor det.....:rolleyes:;)

    mvh
    PRoffen
     

    Proffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.01.2005
    Innlegg
    9.756
    Antall liker
    2.982
    Sted
    Bæææærgen
    Torget vurderinger
    5
    Car bloopers kan skje den beste...
    For noen år siden skulle min far fra Arendal til Bergen. Oljelampen begynte å lyse, så han etterfylte noen ganger på veien, uten ønsket resultat. Til slutt stoppet bilen. På verkstedet ble den så tømt for 12 - TOLV!!! - liter motorolje. Ikke så rart at oljelampen lyste på veien da, kanskje.....:rolleyes:
    Men litt Donald Duck for en kar som, da han kjøpte sin første bil, en Cortina, demonterte hele motoren og satte den sammen igjen, bare for å lære seg hvordan ting hang sammen og fungerte....

    mvh
    Proffen
     
    C

    Cyber

    Gjest
    En bekjent gjorde det med mopeden og hadde 17 deler til overs da den var sammen igjen...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.621
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Trondheim
    Nye biler er så komplekse at mulighetene for at det skal skje en eller annen feil er stor. Og da kan man vanligvis ikke reparere det selv. Se bare i motorrommet på en ny og en gammel bil.

    Ford Cortina Mk1 1964:



    VW Golf GTE 2016:



    Nå er jo Golfen en plug-in hybrid, men likevel.

    Når du bestiller time på et merkeverksted kan de ikke bare sette opp en time der de har ledig mekaniker. De må sette opp en time med en ledig mekaniker som kan den modellen.

    Min far hadde en 1964 Cortina, og gjorde det meste selv. SKiftet olje (det kan man vel for så vidt gjøre selv fremdeles), justerte tenningstidspunkt, renset og justerte forgasser etc...
     

    Ole_Martin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.277
    Antall liker
    891
    De kobler til PC som gir feilkoden, som PCen deretter gir mekaniker instruks linje for linje for å rette. Er ikke såå avansert enn før; faktisk blir jeg skuffet hver gang jeg sammenligner 10-15 år gammel bil med ny.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.621
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Trondheim
    Ja, feilsøking er vel ikke så veldig vanskelig da alt overvåkes og det genereres feilkoder når noe skjer. Men så var det det å komme til de forskjellige tingene som skal rettes. Det er ikke lite som skal demonteres for å komme til det som skal repareres/byttes. Det er vel ofte det som tar tid.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.885
    Antall liker
    10.297
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Jeg vet ikke om det gjelder alle selskaper, men km.stand har også noe å si, i tillegg til de 8 årene når det gjelder maskinskade. Jeg har meget god dekning gjennom fagforeningsavtaler, men har bilen gått over 100 kkm så dekkes ikke clutch, svinghjul eller DPF.

    Nå er jo 100 kkm en del, men mange bruktbiler har gått ganske langt for tiden.
    Det er noen begrensninger ift kjørelengde på maskinskadeforsikringen, men nå har min bil gått bare 84’, så jeg har 116’ igjen før dette slår til, og det klarer jeg ikke å kjøre på tiden som er igjen før dekningen går ut.

    Jeg har bestilt ny registerrem og strammer og får dette byttet nå.

    Johan-Kr
    Hos gjensidige(naf forsikring) har de fjernet både alder og km på motorforsikring ble jeg fortalt når jeg byttet.
     

    Fenalaar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Innlegg
    8.637
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Jeg synes det høres litt rart ut, med mindre det er prisjustering på alder.

    Å få tegnet motorforsikring på en 16 år gammel bil som er gått 500’ vil være dårlig business for forsikringsselskapet.

    Sjekk forsikringsdokumentene og se om det er noen unntak...

    Johan-Kr
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.934
    Antall liker
    1.201
    Det er et stadig gnål om forsikring / garanti for diverse havari på gamle kjøretøy. Dvs. å få andre til å betale for egne dårlige valg. Bil er veldig dyrt og det bør det også være. Har man ikke råd så bør man ta buss, sykle eller gå. Det gjorde folk før i tida.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.443
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Denne er kanskje av interesse? VW heromfjells skal ha over 90 000 for å utbedre produksjonsfeilene på disse 1.8 og 2.0 bensinmotorene produsert av Audi for VW, Audi, Skoda mfl. I Tyskland koster det bare i underkant av 30 NOKer å være forsøkskaniner for VAG. Oljeforbruk opp til 12L / 100 km + mulig motorhavari.
    Ikke rart tyske og andre europeiske produsenter ønsker å inngå "serviceavtaler" med kundene fordekt som forsikringer.
    Det finnes mer omfattende materiale derute. Gjelder ikke bare TFSI motorene.

    Hoher Ölverbrauch bei Audi-Motoren: AUTO BILD erkämpft Kulanz - autobild.de

    https://www.daserste.de/information...nus/sendung/aerger-oelverbrauch-audi-100.html
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    20.121
    Antall liker
    10.670
    ^ Tatt mye tran, eller? 12 liter olje pr 100 km? Da er jo oljeforbruk det dobbelte av drivstofforbruket. ;)
     

    xerxes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    12.244
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Holmestrand
    Min nye(ere) bil er i ferd med å bli gammel.
    For ca et år siden fikk jeg en feilmeldiing på alarm.
    Verkstedet svarte som verksted gjerne gjør når det er elektrisk at "det er vanskelig å si".
    Nå var det bare en gang så jeg lot det seile.

    For noen dager siden, så kom det igjen.
    Nå flere ganger om dagen.

    Verkstedet mener fortsatt at dette er vanskelig....

    2 min googling avdekker at Volvo i rundt 30 år har hatt problemer med at akkumulator for alarmsirene lekker etter hvert, aggresiv kjemi renner NED på elektronikk og vips så har vi en alarm som ikke fungerer.

    Ny sirene koster 4000kr, eks arbeid, sitter umulig til og er montert med skru som må fjernes med vinkelsliper eller lignende.
    Alarm kan IKKE skrus av.
     

    budda

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    460
    Antall liker
    190
    Sted
    Mandal
    Torget vurderinger
    8
    Det er et stadig gnål om forsikring / garanti for diverse havari på gamle kjøretøy. Dvs. å få andre til å betale for egne dårlige valg. Bil er veldig dyrt og det bør det også være. Har man ikke råd så bør man ta buss, sykle eller gå. Det gjorde folk før i tida.
    Høres ikke ut som du vet hvordan forsikring virker !
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    14.621
    Antall liker
    10.915
    Sted
    Trondheim
    Kanskje han har lært det på de 5 årene det har gått siden han skrev innlegget? ;)
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.331
    Antall liker
    8.794
    Torget vurderinger
    1
    Mener et oljeforbruk på 1liter/2000km er akseptert på disse her. Så forsikringa vil ikke hjelpe om du må etterfylle 15 liter per normale oljeskift(!)

    Vis vedlegget 503818 Vis vedlegget 503819 Vis vedlegget 503820 Vis vedlegget 503821 Vis vedlegget 503822


    Endelig en forklaring på hva som plaget Audien min. Brukte 1L olje på 1500km. Kompresjonstest viste at problemet var ved de to midterste sylindrene. Der retureksosen kom ut.
    Bilen ble solgt til Serbia! Fikk mer en 60 henvendelser. Ingen nordmenn!

    Audi A6 | FINN.no
     

    Sluket

    Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    57.653
    Antall liker
    111.331
    Torget vurderinger
    23
    Til Serbia.. :unsure: Da hadde den vel serberstyring og allahfelger, interkurder og sota hinduer.. Vil tro at det er vesentlig enklere/billigere å få fikset ting der nede i forhold til Norge.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn