Nymark Collective with Kristin Asbjørnsen

Galakse

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.12.2004
Innlegg
120
Antall liker
0
Sted
Lier
Nymark Collective with Kristin Asbjørnsen: Bessie Smith Revisited, Live in Concert

Dette er en herlig plate som jeg gledelig anbefaler videre! Den fikk terningkast 5 i bt, og jeg er helt enig. Fantastiske musikere, gode låter og en herlig stilart i kombinasjonen jazz/blues.

Har noen av dere noen lignende utgivelser i samlingen?

PS! Ok priset på platekompaniet, 119,50 NOK.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.165
Antall liker
10.691
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kjøpte den for et par uker siden jeg også. Har liksom ikke fått den helt til enda...
 
O

om.s

Gjest
Har Nymark Collective "First meeting" i samlingen, husker vel mer konserten deres i Tønsberg for noen år siden, det var riktig sving og en meget god konsert, så mine uttalelser om cd henger vel mest på de gode konsertminnene, men absolutt meget hørbart.....

mvh
 
O

om.s

Gjest
Som en refresch, satte på skiva igjen, og fy katten å det svinger ;D ;D, nydelig (og bedre enn jeg husket) denne kan trygt kjøpes, ikke noe for rolige stunder dette, men meget engasjerende og involverende (ikke feil med Tord Gustavsen på pianoet heller).

edit: ...og jammen var det ikke en signert cd jeg hadde stående der, faderullan så dette svinger ;D ;D

mvh
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Flott plate. Kristin Asbjørnsen synger som vanlig aldeles nydelig.

Stemmen til Kristin bærer i seg både urkraft og sårbarhet, 'rusk' og skjønnhet. I spennet og kontrastene her, ligger menneskets sanne og innerste natur.

Når det er sagt: Jeg savner KRØYT!
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
Nydelig plate med den fantastiske stemmen til Kristin
Og det swinger noe alldeles fantastisk.
Som sagt tidligere en blanding av Jazz/Blues.

Trygt kjøp,som sterkt ambefales.

mvh
Rune
 
O

om.s

Gjest
Noen som kan opplyse meg om besteningen på Nymark Collective på denne skiven? er det den samme som for "First meeting"?...

mvh
 

vinyljazz

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
309
Antall liker
0
om.s skrev:
Noen som kan opplyse meg om besteningen på Nymark Collective på denne skiven? er det den samme som for "First meeting"?...

mvh
Her har du besetningen;
Kåre Nymark jr Trupet
Tord Gustavsen Piano
Mats Eilertsen Bass
Kenneth Ekornes Drums

mvh
Rune
 
O

om.s

Gjest
cdjazz skrev:
om.s skrev:
Noen som kan opplyse meg om besteningen på Nymark Collective på denne skiven? er det den samme som for "First meeting"?...

mvh
Her har du besetningen;
Kåre Nymark jr Trupet
Tord Gustavsen Piano
Mats Eilertsen Bass
Kenneth Ekornes Drums

mvh
Rune
Takker, da er det samme besetning som deres første, ikke alltid godt å vite når man gjøre formidable solokarrierer ved siden om...

mvh
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.165
Antall liker
10.691
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hun har en flott stemme - men jeg har fremdeles ikke helt fått den plata under huden jeg...
 
M

musicus

Gjest
Da var endelig denne skiva landet hos meg med, nydelig, men det svinger fortsatt mer av deres første skive som nevnt tidligere i tråden...



mvh
 
S

Storebror

Gjest
bambadoo skrev:
Hun har en flott stemme - men jeg har fremdeles ikke helt fått den plata under huden jeg...
Huffda, prøv cdskuffen. :D

Liker denne godt selv. Spor 1 og 4 er det vel jeg henger meg mest opp i.

R
 
T

Thomas1

Gjest
Det er vel ikke for ofte jeg ser Kenneth Ekornes på trommer. Stødig trommis dette.
Kanskje jeg skulle rotet med til å få kjøpt denne?!
 
M

musicus

Gjest
Thomas1 skrev:
Det er vel ikke for ofte jeg ser Kenneth Ekornes på trommer. Stødig trommis dette.
Kanskje jeg skulle rotet med til å få kjøpt denne?!
Denne kan godt anbefales rent musikalsk, eller har Nymark Collective ett par glimrende skiver uten vokalist som også fortjener en anbefaling.

Ang NC, så var jeg heldig å så de live i Tbg for mange siden, en opplevelse, ikke minst takket være nevnte trommis og pianisten (Tord Gustavsen)...

mvh
 
Topp Bunn