Ønsker anbefaling Nytt anlegg, høy kvalitet med lavt volum?

fbh71

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.06.2014
Innlegg
2.172
Antall liker
1.672
Sted
Mo I Rana
Torget vurderinger
3
:confused: nån som ikke kan les rør men sannelig kan de skrive rør :confused:

om man finner en annonse på finn hvor noen ønsker å kjøpe valper er det da non vits å prøve å selge dem kattunger


;)
 

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
10.153
Antall liker
18.393
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Hehehe, tar selvkritikk på den. Jeg fikk ikke med meg at TS ikke ønsket rør. Heldigvis nevnte jeg kl A transistor også. Helt enig med deg, vi må skjerpe oss. Veldig irriterende når folk ikke svarer på det man spør etter ;)

Men essensen er den samme: lettdrevne HT med høy følsomhet og kl A TRANSISTOR forstekere, er noe JEG ville ha sett på :)
 

Håkon_Rognlien

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
6.846
Antall liker
11.682
Torget vurderinger
2
:confused: nån som ikke kan les rør men sannelig kan de skrive rør :confused:

om man finner en annonse på finn hvor noen ønsker å kjøpe valper er det da non vits å prøve å selge dem kattunger


;)
... Og dersom en på Finn ønsker å kjøpe seg hund fordi han vil kvitte seg med museplagen rundt bærbuskene, kan det jo være en aldri så liten ide å si fra at katter faktisk er innmari gode på akkurat det problemkomplekset.... :cool:
Joda, de finnes hunder som kan løse problemet, men de er vanskelige å finne, og man må dessuten gå tur med dem hver dag.

mvh
Håkon Rognlien
 

Lyden av Opplevelser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.02.2013
Innlegg
395
Antall liker
42
Sted
Stavanger - Kirkegaten nr.43.
Torget vurderinger
0
Må innrømme at Sugden virker veldig fristende. Jeg har ikke hørt selv og bygger dette kun på det jeg kan lese om forsterkerne på nett. Jeg skal ta en tur å høre på disse selv. Når det gjelder høyttalere så er jeg også noe begrenset av at samboern har noen krav til hvordan høyttaleren ser ut. Jeg veit ikke helt hva det skal se ut som, men det skal IKKE se ut som f.eks JBL array som jeg hadde før, eller heller ikke Klipsch la scala/Klipschhorn.

Har sett litt på Spendor, noen erfaringer der, kanskje til og med sammen med Sugden?

Whest riaatrinn har jeg bare hørt skryt om, det sjekkes ut nøye.

Et spørsmål, hvorfor blir (stort sett) bare elektronikk fra England foreslått? Ble litt nysgjerrig på det...

Keep it coming, er veldig glad for å kunne ta lærdom av andres erfaringer, så takk!
- Da Boston ble produsert i USA så ble der tilvirket en modell som heter VR-940 - og kopler du den opp på Neby-Importert Vincent ( - Nei ikke en Vincent-MX, som vil være helt ubrukelig HER ) ... en SV-238 ( - NEI ikke SV-238MK ) som er Klasse-A / AB .....- sammen med en Meridian 506/508-24 ...............- så tror jeg resultatet kan bli Meget Spennende ! ??

Mvh. Lyden av Opplevelser...
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.790
Antall liker
10.204
Torget vurderinger
2
Sånn med en gang tenker jeg enten høy følsomhet på høyttalerne eller godt overskudd på kraftsiden for å få god lyd på lavt og middels volum. Rør og horn? La deg friste ;)
Skal du ha ekstern RIAA og mye for pengene: Whest Two.
Varme skrøpelige rør og smårollinger er ingen god kombinasjon. Kjøpe et minirack på Soudngarden og la Hifien hvile i ca 10 år...
 

fry

Overivrig entusiast
Ble medlem
23.10.2012
Innlegg
829
Antall liker
501
Torget vurderinger
10
Hvis hovedprioriteten er å lytte på lave og moderate lydnivåer tror jeg at det er vanskelig å slå noe basert på BBC-filosofien. Harbeth shl5 er de beste jeg har hørt på lavt volum. Evt kan du vurdere en forsterker med tonekontroller,feks en luxman. Den forhatte loudnessknappen var jo nettopp for når man ønsket å ha lavt volum, men fullstendig opplevelse.
 

The Gunner

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2010
Innlegg
10.153
Antall liker
18.393
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Sånn med en gang tenker jeg enten høy følsomhet på høyttalerne eller godt overskudd på kraftsiden for å få god lyd på lavt og middels volum. Rør og horn? La deg friste ;)
Skal du ha ekstern RIAA og mye for pengene: Whest Two.
Varme skrøpelige rør og smårollinger er ingen god kombinasjon. Kjøpe et minirack på Soudngarden og la Hifien hvile i ca 10 år...
Alternativt gi poden en god oppdragelse...og aldri ha barneselskaper der anlegget står
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.180
Antall liker
5.095
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
29
Har du lest #2?
Finn først høyttalere som kan oppfylle dine ønsker.
Forsterkere som kan passe er det ikke så vanskelig å finne.
Rør?
Selvfølgelig kan en god rørforsterker gi det lille (eller store) ekstra, men hvis det ikke er rett tid finner du sikkert noe solid state som er bra.
Hørte nettopp mye godt om Red Wine.
 

Funk4Ever

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.12.2014
Innlegg
177
Antall liker
91
Sted
Oslo
Sjekk ut Martin Logan Electromotion sammen med en T+A forsterker. Har du råd, bytt ut forsterkeren med en fra Gryphon.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Sjekk ut Martin Logan Electromotion sammen med en T+A forsterker. Har du råd, bytt ut forsterkeren med en fra Gryphon.
T+A og Martin Logan trenger ikke å være en selvfølgelig match. F eks power plant og ML passer ikke sammen. De litt dyrere versjonene er bedre og da kan du like gjerne gå for billigste gryphon.
 
Topp Bunn