nytt forsterkeri vurderes...HEART!

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Heisan Impulse.
Solgte Zuene til en pris jeg ikke kunne si nei til.

Smaken din har alltid vært fantastisk, impulse :), noe som klart gjenspeiler seg i HIFI systemet ditt.

Lf

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Takker og bukker! ;D Du får komme innom og lytte en kveld! ;)

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
ELEL6200 skrev:
Kjøper jeg Avantgarde Nano høyttalere kan det være aktuelt å selge min Mastersound Reference 845 (integrert, SET, klasse A, 40w og 50kg!) Det er et monster av en forsterker, så den passer heller ikke helt inn i det lille lytterommet mitt. Tviler på om du finner noe særlig bedre forsterker enn denne. Du finner info på www.audioasylum.com om du skulle være interessert.

Lf
Har du sendt over noe "brunt" til Joaquin da eller.? 8)
Dere har vel et veddemål gående.? ::)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
117
Rotekroken skrev:
Hehe, stemmer det. Årskifte 2008 er avtalen, og Joaquin har garantert skiftet høyttalere både en og to ganger før det ;). Nei, de brune må nok ta turen mot vest.

Lf

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
ELEL6200 skrev:
Rotekroken skrev:
Hehe, stemmer det. Årskifte 2008 er avtalen, og Joaquin har garantert skiftet høyttalere både en og to ganger før det ;). Nei, de brune må nok ta turen mot vest.

Lf
;D
Du trodde vel ikke at den "avtalen" der var glemt.? 8)
Passer på som noen hauker vi vettu ;)
Faktisk imponerende at Joaq (byttekongen av alle byttekonger) har klart å ha AG så lenge som han har, det sier kanskje litt om hva som bor i dem.?
Litt synd du har litt smått med plass til høyttalere, det setter liksom en begrensning for deg..
Så på tråden din at Rune S snakker vakkert om AN/E som han har modda en smule, du får ikke lånt deg noe slikt da.?
Har veldig lyst til å høre hva som bor i AN/E selv..

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Rotekroken skrev:
ELEL6200 skrev:
Rotekroken skrev:

Lf
;D
Du trodde vel ikke at den "avtalen" der var glemt.? 8)
Passer på som noen hauker vi vettu ;)
Faktisk imponerende at Joaq (byttekongen av alle byttekonger) har klart å ha AG så lenge som han har, det sier kanskje litt om hva som bor i dem.?
Litt synd du har litt smått med plass til høyttalere, det setter liksom en begrensning for deg..
Så på tråden din at Rune S snakker vakkert om AN/E som han har modda en smule, du får ikke lånt deg noe slikt da.?
Har veldig lyst til å høre hva som bor i AN/E selv..
Beklager at vi kupper litt her, men liker du Klipsch så vil du nesten garantert like AN/E

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Litt for mye OT, så jeg stiller spørsmål på AN tråden..
Greit at Espen får ha tråden sin i fred her, beklager avsporingen (man blir så lett revet med i farten ;))..

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he ittno problem med litt kupping her...tilbake til saken...

Spiller på en spark 743 integrert nå med meshplate gd rør/rca likeretter,siemens& halske,dette låter meget godt,kan ikke spille beinbrudd på folk,men musikaliteten a gitt ;DVvisste ikke at cd ene mine var så fine ;)

megetkontakt bass,som er dypere enn på coplanden syntes jeg,det danser liksom så lett avgårde..

Så konklusjonen hittil,er at jeg trur jeg er på rett vei ;D,når det gleder tyngde og driv,er nok pp amen hakket vassere,emn der er det ikke på langt nær så mye luft og detaljer,er det dette man kaller valgets kval?

Det forsterkern som nevnes over her kunne jo være intressant å titte nærmere på,kanskje?

Vil det være stor sannsynlighet for at heart vil låte enda bedre enn den sparken jeg har lånt nå,(trafoer bedre?)vil dette kunne bli uhyggelig bra..,,,,,,,,,,,,?

Så på en JJ 2a3 i går og,denne var flott.....men kosta kvanta...54k!! ;)

Skal jeg først kjøpe nytt,velger jeg uansett å gå for noe godt annerkjent,som feks Heart,an feks...

hadde vært gøy å hørt an 300b i betalbare summer,men har trua på komboen som imulse snakket om med cj/heart beat/klipsch---etter det jeg har hørt nå,så må jeg nok vurdere set fremfor pp...TRUR jeg....så er jeg jo så kjempeheldig å ikke ha dårlig tid da..Ulempen med nye blokker,er at det er 2mnd bestillingstid...sånn sett får en jo varene med en gang brukt,men det er vel værre å få tak i disse på bruktmarkedet...forsterkern som muliggens byttes ut,i innlegg over kan da vurderes kansje,dette er meget gøy å høre så store forskjeller.

Har og mulighet til å låne et stoetkit sett med lector pre, etter å ha testet denne jeg har nå,så får tiden vise om det blir beat..eller noe annet snacks..

Mvh Espen ;D

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Forstår jeg rett, så er du i Vestfold av og til?

Der holder jo også Upgrade Audio til! Om du snakker med Olof eller Lars Erik, så får du sikkert prøve deres AN kit1 -300B stereoforsterker. Den spiller i mine ører meget vakkert!
Prisen er hyggelig også....

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er både her og der,når jeg er reisemontør..blir det litt farting...i går gikk svippturen til horten....igjen/audioakt.

Må prøve å bytte om i morra,...dette låter egentlig fortreffelig,masse detaljer,selv på meget lavt volum,det klarer ikke min pp,der er jeg avhengig å spille moderat høyt i forhold...for å få golyden..

Skulle likt å visst om heartblokken spillte skikkelig dynamisk,og ev om den er fler hakk bedre enn kinesern...kan jo låne stoetkit,men fikk høre at den ikke var på høyde med heart sin beat.

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Det virker ikke som det er flere som kjenner til disse Heart Beat, men du har jo allerede fått en nærmest uforbeholden anbefaling.

Jeg må nesten støtte meg til andres uttalelser og anmedelser, for jeg har ikke all verdens erfaringer med 300B. Men det gjennomgående er at kanskje mer relevant enn for noe annet rør, stilles det høye krav til PSU og OPT. Derfor blir det også slik at jo ved å benytte trafoer og komponenter av høy kvalitet i produktet, jo bedre blir det. Slike komponenter gjør nødvendigvis ofte prisen høyere. Jeg har gode og mindre gode 300B forsterkere, og forskjellen er så stor at de rett og slett ikke tåler sammenligning!

Derfor mener jeg det er lite hensiktsmessig for deg å fortsette å prøve 300B forsterkere i en helt annen prisklasse. Borderpatrol er kjent som veldig veldig bra, men det var også en annen grunn til at jeg la inn linken. I artikkelen til Jason Kennedy lå det også et budskap om at 300B har et potensiale som er litt krevende å forløse.

Jeg får inntrykk av at du har skikkelig tro på/lyst på Heart Beat. Å "ha trua" er viktig det også :)
Dette er sikkert forsterkeri du blir kjempefornøyd med.

Og så en helt motstridende kommentar i forhold til siste avsnitt:
Ikke gjør et valg før du har hørt AudioNote Kit 1 300B!
Denne kan forøvrig gjøres om til monoblokker senere...

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Erland skrev:
Det virker ikke som det er flere som kjenner til disse Heart Beat, men du har jo allerede fått en nærmest uforbeholden anbefaling.

Jeg må nesten støtte meg til andres uttalelser og anmedelser, for jeg har ikke all verdens erfaringer med 300B. Men det gjennomgående er at kanskje mer relevant enn for noe annet rør, stilles det høye krav til PSU og OPT. Derfor blir det også slik at jo ved å benytte trafoer og komponenter av høy kvalitet i produktet, jo bedre blir det. Slike komponenter gjør nødvendigvis ofte prisen høyere. Jeg har gode og mindre gode 300B forsterkere, og forskjellen er så stor at de rett og slett ikke tåler sammenligning!

Derfor mener jeg det er lite hensiktsmessig for deg å fortsette å prøve 300B forsterkere i en helt annen prisklasse. Borderpatrol er kjent som veldig veldig bra, men det var også en annen grunn til at jeg la inn linken. I artikkelen til Jason Kennedy lå det også et budskap om at 300B har et potensiale som er litt krevende å forløse.

Jeg får inntrykk av at du har skikkelig tro på/lyst på Heart Beat. Å "ha trua" er viktig det også :)
Dette er sikkert forsterkeri du blir kjempefornøyd med.

Og så en helt motstridende kommentar i forhold til siste avsnitt:
Ikke gjør et valg før du har hørt AudioNote Kit 1 300B!
Denne kan forøvrig gjøres om til monoblokker senere...
Nå må du roe deg litt ned her, kan AN KIT-1 gjøres om til monoblokker.?
Uff, nei, itte leke me slike tanker nå, hølle sei tell tema.!! ::)

En type rør er aldri noen garanti for whatever, dette er erfart og noe jeg kan skrive under på..
Men på den gode siden så har Espen nå erfart litt med 300B på et lavere nivå, litt synd med Mesh Plate til hans oppsett, spesielt sammen da med GD som ikke faller så godt i smak heller, så låter ikke dette så ille etter de tilbakemeldingene jeg har fått..
Så Espen er nok på riktig vei, han må bare finne seg noe som han liker lydmessig og shite i om det ser slik eller sånn ut, hvis ikke så må han nok ta opp et huslån 8)

Jeg har invitert Espen hit for å høre på RF-5 sammen med AN KIT-1, men nå har jeg ikke noe pre før jeg får M2 i hus, det skjer nok ikke før på mandag, så vi avtaler et eller annet litt ut i uka..
Det vil jo gi en viss feeling av hva som bor i AN, dette er jo også i en litt lavere prisklasse enn han vurderer, men om han tar med seg 402 så kan vi jo starte der og gå opp til AN settet..

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Rotekroken skrev:
Nå må du roe deg litt ned her, kan AN KIT-1 gjøres om til monoblokker.?
Uff, nei, itte leke me slike tanker nå, hølle sei tell tema.!! ::)
De skriver følgende på hjemmesiden www.audionotekits.com :

There will also be a number of you interested in upgrading a a Kit1 or PQ Kit1 to the new Mono blocks - this will be an easy task since you already have o/p transformers and a mains transformer and choke - let us know if you would like to upgrade and we can put a package together for you to buy mono block chassis and additional parts etc.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Folkens,nå spiller jeg jo på spark 743...grei nok for øvrig,men den blir ikke kjøpt.av de grunner at jeg vil ha noe mer velrenomerte saker..

Ankepungtet ved beat blokkene,er at de ikke kan høres før kjøp hos meg,men støtter meg på dere rundt her,som har erfaring..

Kit 1 låter sikkert fortreffelig,men ikke vakkert å se til da ;)( får høre på de førts før jeg tar en avgjørelse)

Dette er ikke lett,liker musikaliteten i 300b set...men i sparken er det ikke veldig mye dynamikk,denne er lånt utelukkende fro å finne ut om den spillte høyt nok effektmessig,noe jeg kan bekrefte at den gjør ;D

Nå kan sikkert kvaliteten på sakene også utgjøre noe på dynamikken vil jeg tro,eller?
Har jo copland cta 402,opplever noe mer DRIV der,fremfor sparken---( sparken er jo nå min 300b referanse).

Får vel høre på mer,før jeg foretar noen krumspring....klarheten i 300b set frister. ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Mer jeg hører,og mer overbevist blir jeg på at 300b er til å leve med 7w set spiller musikk så det holder,og ekstermt med detaljer,enda jeg ikke har noe meget bra cd spiller.......

så lurte jeg litt mer på pre. cj pv 10 al ligger nå på 1. mulige nå..

dersom denne allikevel ikke selges...hva med a.r sp 16L pre...koster jo en del mer men,hvordan denne er,vet jeg jo ingenting om,....uansett det er kun rørpre som er av interesse,hele anlegget skal være rørbasert,noe det og er i dag.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
oi,oi....kobla over til copland igjen,og for en forskjell...noe mer driv,ikke på langt nær så klart som spark 300b....her begynner jeg nå å se forskjeller altså...langt mer detaljer i 300b enn el34...selv om el 34 ikke er noe dårlige greier,ser det ut til at kanskje 300b gir noe mer musikalitet for øret mitt...får spille mer 300b i morra,men fikk lyst til å høre på vinyl,og da sitter jeg med riia innebygget :-[så ikke vinyl å 300b mulighet..

tror jeg satser på eksternt riiatrinn,det er mye mer fleksibelt mht bytte av komponenter senere..

ankepungtet er jo seff at det er ikke mulig å spille meget høyt med sånt utstyr,men høyt nok..

Får se om jeg skal ta meg bryet å teste feks et trinn med feks 90w rør,for å se hva dette har å by på,...men akkurat nå frister 300b til de grader..og da heart beat,kliss nytt...og det er lenge til jul :mad: :mad:menmen))))(((

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Ikke høyt nok med 300B ? 405 var for høyt ? 402 er ?
La ting stå litt lengre enn noen timer unge mann ;D

/jan

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
he he....nå hadde jeg 405 på lån,ikke mulig å bruke den lengre enn ei uke,,den låt bra den bevares,men jeg har nok for lite rom for denne kt 88 bamsen,hørtes i allefall sånn ut..

402 en har spillt kontinuerlig i 5 mnd nå,så den har jo fått stå en stund da jan..

Men det er noe spesiellt jeg etter kort tid legger merke til med denne 300b forsterkern,tonene syntes å trille lettere,bassen er kontakt,og det virker noe mer forfinet..det er aller lettest å høre,ved å høre feks 3-5 musikkstykker,for så å koble om å spille på 402 en(beggestår på så de er varme)...så spille akkurat samme låtene på den andre forsterkern..

det er bare å gi seg over....rør er noe helt fantstisk,nå har jeg og hørt gode transistorforsterkere,som ec,gamut,parasound ol...men det er noe helt spesiellt med rør...tror aldri jeg vil se meg tilbake igjen... ;D

det som var virkelig ett løft,var når jeg gikk i fra en Harmann Kardon hk970 og over til copland 402...når hk skulle selges etter noen uker,skulle ny eier høre den..jeg koblet den inn i anlegget,og spillte på den en time før han kom...vil helst slippe å utdype hvordan dette låt,men var plutselig bekymret for om nye eieren ville kjøpe den,såpass dårlig låt det i forhold,men han tok den...det hører til historien at vi kjørte ingen a,b test her...og at disse forsterkerne er jo som alle vet i to helt forskjellige klasser,prismessig og.

Espen

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
ixos_76 skrev:
Kit 1 låter sikkert fortreffelig,men ikke vakkert å se til da ;)( får høre på de førts før jeg tar en avgjørelse)
Designet på disse AN kit's er vel godt planlagt og utprøvt i forhold til layout og internkabling, men om du liker lyden, så er du ikke nødvendigvis nød til å "gifte" deg med kabinettet da. Jeg er nesten sikker på at du kan bestille dette kit'et uten kabinett.

Ta f.eks å bygg den i et av de flotte kabinettene fra www.vt4c.com og sett trafoene i de minst like fine trafodekslene fra samme sted. Straks har du en nydelig spillende forsterker med million$-look til ganske lite penger!

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Det er et par ting som jeg stusser litt på..

Spark / Cayin 743, er det en bastard (i ordets beste forstand.!) som kan brukes som integrert og effekt.?
Har den da mulighet for å koble til en pre.?
Sitter det en billig passiv pot i 743'n.?
Når det ikke er "større" forskjeller mellom Copland med EL-34 og en Spark 300B, så får dette meg til å undres litt, det er et eller annet som ikke harmonerer her..

Har siden torsdag vært uten pre, og det låter langt fra så bra å kjøre spiller rett i effekt, det er mye som jeg savner her..
Sammen med Copland pre så var det mye mer hurtighet, timing, bedre 3D, innsyn, gjennomsiktighet, det låter langt fra så bra som med pre, det er så lite engasjerende at jeg har brukt svært få timer foran anlegget de siste dagene..
Samme var det når jeg kjørte Copland CTA-501 rett fra spiller også, samme har det vært hver eneste gang jeg har kjørt med passiv pre eller passiv pot, samme også med volum rett fra spiller, i mine ører så er en aktiv pre det eneste som funker..
Teoretisk så skulle man kanskje ikke tro at det var så store forskjeller, man slipper pre og man slipper en kabel ekstra, men i praksis så er det som sagt en helt annen historie..

Espen, for latskapens skyld så har du vel kjørt Vincent CD-S6 med volum rett i 743.?
Om du har det, IKKE gjør det, test hvertfall uten på 743 og gi den en sjanse..
Sett på en plate og juster volum slik du ønsker mens du står ved 743, juster volum ned mot 0 og stopp plata, så setter du opp volum og setter deg ned, trykker på PLAY eller nr på den sangen du skal lytte på og kos deg..
Prøv gjerne begge muligheter, både volum fra spiller og volum på amp, hør om det er forskjeller i LYDKVALITET, glem de headbanger faktorene..

Vil legge til her at det er forskjell på å lytte og høre på musikk, her er hvertfall min "oppskrift"..

Å høre på musikk er det samme som at du har på musikk uten å sitte i sweetspot, eller å sitte litt hengslengt..
Jeg hører en del på musikk når jeg holder på med noe annet, gjerne noe husarbeide, matlaging osv..

Å lytte på musikk, første man må gjøre er å sette telefoner på lydløs, fjerne alle ting som kan være forstyrrende og dempe belysningen, så må du rense hodet litt, gjerne sette deg ned i par minutter med lukkede øyne og slappe av, litt sånn meditasjon gjør ikkeno, det er bare positivt..
Hører du noen forstyrrende lyder nå du "mediterer" så fjern de med en gang.!
Slike forstyrrende lyder kan plage psyken din og gjøre deg "gal" om de ikke fjernes med en gang..
Du kjenner hele kroppen synker litt sammen, alle muskler slapper av og du kjenner alle sanser våkner til live, legg merke til stillheten, nye lukter som kan dukke opp, følelser er til å ta og føle på......
Når alt er klappet og klart, så setter du på en sang og nyter den med lukkede øyne, kjenner du at musikken forteller deg noe, så er du klar til å lytte..
Start gjerne med noe rolig musikk som du kan nyte..

Dette fordrer jo at høyttalere og lytteposisjon er satt opp fra før, justert, vinklet og perfeksjonert..

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Kjell,prøvd å ringe deg,,,men ingen tok den..

jEPP har brukt volumkontrollen på cd-6.. ;D ;D

men jeg ikke koblet noe annet enn rca til cd på forsterkern,det ble opplyst om at denne kunne brukes som effektforsterker,da skulle jeg bare velge en linjeinngang,å la pot for linjevelger stå på den inngang som ble valgt,for så å koble denne til pre...mulig det hadde blitt bedre,men jeg har somsagt ikke pre...

Jeg har også brukt volumpot uavhengig av volumreg på cd spillern(denne står da på max)....det jeg regisstrerer er at led for hdcd slukker i det jeg demper volum med temote/cd volum..

jeg har jo ingen mulighet til å teste med pre...den eneste pre jeg har tilgang til er en doxa 07...er det noe vits å koble inn denne da?

men det jeg hører er at jeg nok fint kan leve emd et 300b sett i heimen...låter vanvittig musikkalsk.

Spilt med copland,pga vinylsnurring,blir litt handicappet når riiaen er innebygget,og ikke sitter med pre..nå vurderer jeg å skaffe til veie en pre,som pri nr.1 så får effekten komme når lommeboka frår fyllt seg opp ved juletider,---jeg er for så vidt klar over at dette er motsatt av hva jeg tenkte i tråden for noen dager siden,men dersom jeg skal få prøvd ut noe mer,må jeg ha en pre.

avventer mulig kjøp av cj pv 10al så får vi se...noen som kjenner til lector zoe som ligger ute til 9k..på børsen..Impulse...hva mener du,mht match heart beat..

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Da melder jeg om at cj pre er handlet ;D ;D ;Dnå blir det virkelig spennende å teste ut forskjellig røreffekt på denne.....heart er fortsatt akuell,men skal ikke bomme på noe her,så jeg prøver nok noe som er lettere å oppdrive her på berget først...dersom noen kjenner noen....som sitter på beatblokker på østlandet,vær snill å gi meg ett tips..Espen ;D

Vedlegg

Topp Bunn