Nytt fra Dylan.

B

Back_Door

Gjest
rolfozzy skrev:
Og der var siste Dylan i hus og på spillern. Etter en gjennomhøring er det klart at denne er like stor som Modern Times. Litt annerledes, men like bra.
Etter mitt syn kanskje enda bedre!
Utrolig at ikke flere har kommentert denne store begivenhet??
Også lyden imponerer på denne cd.

M

musicus

Gjest
Må innrömme at jeg spandert på meg denne siste til BD, var vel ikke overvettes imponert/begeistret for den forrige, men dette er bra, etter ett par gjennomlyttinger til nå :) ....

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
Jeg syns det er vanskelig og ikke minst unødvendig og avgjøre hvem av utgivelsene etter 2000 som er best. De er helt på topp blant Dylans beste alle tre.

Samlingen fra i fjor, Tell, Tale, Signs er også en rosin i Dylans pølse.
Hm...Dylans pølse ?
Ble kanskje litt feil det. Men skitt, jeg lar det stå.

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Om det hadde gått helt gale på Dylans lille tur med motorsykkel i 1966, så ville han i dag allikevel vært feiret som en av de aller, aller mest betydningsfulle kulturpersonligheter i det tjuende århundre...

Godt over førti år senere så øser han fortsatt av et musikalsk overflødighetshorn ikke sett siden Wolfgang Amadeus rotbløyter i Wien!

B

Back_Door

Gjest
noruego skrev:
Om det hadde gått helt gale på Dylans lille tur med motorsykkel i 1966, så ville han i dag allikevel vært feiret som en av de aller, aller mest betydningsfulle kulturpersonligheter i det tjuende århundre...

Godt over førti år senere så øser han fortsatt av et musikalsk overflødighetshorn ikke sett siden Wolfgang Amadeus rotbløyter i Wien!
Helt enig!
Ganske utrolig da å registrere den lunkne respons han får på dette forum.. :p

Blir det for mye kjøtt, blod og sjel for high-endere??

BraveSirEdmund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
129
noruego skrev:

Nja.. Ingen vits å gå tilbake til Wolfgang... Det ble vel født en kar med et større horn 8 år etter Bob Dyland. (hvertfall større pågang på konsertbillettene!)

B

Back_Door

Gjest
BraveSirEdmund skrev:
noruego skrev:

Nja.. Ingen vits å gå tilbake til Wolfgang... Det ble vel født en kar med et større horn 8 år etter Bob Dyland. (hvertfall større pågang på konsertbillettene!)
Nå må du ikke tale i gåter Sir! Eller er det kun tungetale etter for mange øl..? ::) :D

Pågang etter konsertbilletter eller salgstall for cd-er bør ikke brukes som målestokk for å vurdere hva som er bra eller dårlig i vår forflatede tidsalder. Eller mener du at f.eks. Vikingarna "øser av sitt musikalske overflødighetshorn"?

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
Det er ikke å vente at det fins noe særlig kunnskap om Dylan når ikke navnet kan staves riktig.

B

Back_Door

Gjest
rolfozzy skrev:
Det er ikke å vente at det fins noe særlig kunnskap om Dylan når ikke navnet kan staves riktig.
Å kvalitetsbedømme en skribent på basis av en tilfeldig skrivefeil, blir vel kanskje like galt som å kvalitetsvurdere en musiker på basis av salgstall? ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Å kvalitetsbedømme en skribent på basis av en tilfeldig skrivefeil, blir vel kanskje like galt som å kvalitetsvurdere en musiker på basis av salgstall? ;)
Nei. Stavefeil av vanlige ord er helt greit. Men at et så kjent artistnavn som Dylan staves feil, tror jeg kommer av lite kjennskap til Dylan. Jeg har sett fler som staver det på den måten. Dessuten er det ikke en kvalitetsbedømming av en skribent jeg prøver på.

B

Back_Door

Gjest
rolfozzy skrev:
Karma skrev:
rolfozzy skrev:
Nei. Stavefeil av vanlige ord er helt greit. Men at et så kjent artistnavn som Dylan staves feil, tror jeg kommer av lite kjennskap til Dylan. Jeg har sett fler som staver det på den måten. Dessuten er det ikke en kvalitetsbedømming av en skribent jeg prøver på.
Ok.

Liker du forresten Bob Dillen? ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
7.903
Karma skrev:
noruego skrev:

Helt enig!
Ganske utrolig da å registrere den lunkne respons han får på dette forum.. :p

Blir det for mye kjøtt, blod og sjel for high-endere??
Ja, man kan sannelig undres... Eller ikke; - man har da frekventert dette forum i noen år og konstatert at eventuelle felles interesse for midler ikke nødvendigvis har noe med verken ditto mål eller formål å gjøre...

BraveSirEdmund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
129
Karma skrev:
BraveSirEdmund skrev:
noruego skrev:

Nå må du ikke tale i gåter Sir! Eller er det kun tungetale etter for mange øl..? ::) :D

Pågang etter konsertbilletter eller salgstall for cd-er bør ikke brukes som målestokk for å vurdere hva som er bra eller dårlig i vår forflatede tidsalder. Eller mener du at f.eks. Vikingarna "øser av sitt musikalske overflødighetshorn"?
Såsåså, Karma! Nå håper jeg for DYLAN`s del at han selger mer enn Vikingarna. Men det blir litt feil å FORGUDE Dylan, når f.eks B. Springsteen lager flott musikk/tekster år etter år, og har fans i en mye større aldersgruppe. Men.. smaken er som baken. :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
BraveSirEdmund skrev:
Karma skrev:
BraveSirEdmund skrev:
noruego skrev:

Såsåså, Karma! Nå håper jeg for DYLAN`s del at han selger mer enn Vikingarna. Men det blir litt feil å FORGUDE Dylan, når f.eks B. Springsteen lager flott musikk/tekster år etter år, og har fans i en mye større aldersgruppe. Men.. smaken er som baken. :)
Jada Springsteen har lagd bra ting han også, selv om det er en stund siden. Nå er det vel heller kalkuner han klekker ut. Men smaken er forskjellig slik som baken tydeligvis er. Men denne tråden handler vel egentlig ikke om Springsteen, men om Dylan. Hadde jeg tenkt.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
ja du kan få sagt det du,Rolfozzy !.men du har nok rett når det gjelder Boss'en.ang. nye Dylan er den innkjøpt og jeg dropper endel nattsøvn for å lytte til den.

mvh. s,

nilsen64

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.06.2007
Antall liker
89
Trekkspellet er fint på denne skiva ellers synes jeg plata er kjedelig og forutsigbar, bare B.Dylan som kan slippe unna noe slik med gode kritikker.

nei, gi meg heller N.Youngs siste (Fork in the road), han har ihvertfall baller!

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
nilsen64 skrev:
Trekkspellet er fint på denne skiva ellers synes jeg plata er kjedelig og forutsigbar, bare B.Dylan som kan slippe unna noe slik med gode kritikker.

nei, gi meg heller N.Youngs siste (Fork in the road), han har ihvertfall baller!
Jeg liker også Neil Young, til og med Fork in the Road syns jeg er hørbar. Syns faktisk den er ganske bra tilogmed. Men den er nok ikke mer enn en fotnote i blant Neil Youngs utgivelser. Og ballene til Mr. Young er antagelig av en slik størrelse på denne utgivelsen at han må betale veiavgift for de.

Og det at noen syns Neil Youngs siste er bedre enn Dylans siste ? Tja, det er vel dette med rompesprekker igjen da.

B

Back_Door

Gjest
Når man hevder at smaken er som baken, bør man vokte seg for ikke å havne et sted midt mellom.. 8)

BraveSirEdmund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
129
Karma skrev:
Når man hevder at smaken er som baken, bør man vokte seg for ikke å havne et sted midt mellom.. 8)
Selfølgelig!!! Men statistisk er det nok enkelte som tenker "sweetspot" om det du sikter til :) (på forhånd unnskyld til de som føler seg støtt, og til Dylan for avsporing)

B

Back_Door

Gjest
Sweetspot ja.. Det skal jo være den optimale lytteposisjon. Vel, det er neppe fin musikk i din versjon av sweetspot. Passer ikke til 17. mai en gang.. ;D

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
Jeg må få presisere at Dylan aldri har greid og overgå disse.
Og det er en objektiv Dylansannhet.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Together Through Life er en fin plate. Syntes onkel Bob holder imponerende koken

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
440
Torget vurderinger
4
rolfozzy skrev:
Jeg må få presisere at Dylan aldri har greid og overgå disse.
Og det er en objektiv Dylansannhet.

Du får jaggu ta med denne også, ozzy:

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
6.683
Torget vurderinger
2
Ok. Herved inne på fjerdeplass.

FZ

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
440
Torget vurderinger
4
Den siste store Dylan-skiva kom for 12 år siden, Time Out Of Mind. Den tar jeg fram innimellom og lar den snurre på tallerkenen. De 3 siste er greie nok, men ikke mer IMO. Siste skiva er en helt grei blues skive, men den mangler den/de store låtene som Dylan kunne skrive tidligere.
Siste låta på side 4 swinger forresten jævlig bra :)

Topp Bunn