ASUS var for mere end 15 år siden leveringsdygtig i HiFi-grade lydkort til montering på bundkortet i stationære PC'er. Og er det fortsat. I versioner som i HiFi og Surround sammenhæng særligt henvender sig til gameren. ESS DAC chip på deres bedste udgaver.
Men taler vi ren HIFI i bedste kvalitet vil jeg anbefale brugen af en lydløs laptop med SSD disk, USB tilsluttet en ekstern DAC af ønsket kvalitet via dertil hørende ASIO drivere, så lyddata asynkront sendes udenom laptoppens påvirkning af dens styresystem. Streamingstjenesternes og lokale lydfiler administreres og styres af software som Foobar2000, JRiver Mediacenter eller tilsvarende.
En fremgangsmåde jeg med stor succes har benyttet mig af i mere end 15 år. Startende med en
ASUS Essence One DAC forsynet med Texas Instrument Burr Brown DUAL PCM 1795 DAC chip, jeg fortsat ejer sideløbende med flere andre DAC's. Der er siden da kommet langt bedre DAC's, som også anvender ASIO drivere, som er afgørende for den bedste lydkvalitet i PC sammenhæng.
Vis vedlegget 1088157