Sitat fra testen i Stereophile:
"Via the MC2000, the top-to-bottom power delivery and the rainbow of tonal color were intoxicating. The differences in miking I've noted with other amplifiers were perfectly laid out, the acoustically charged air a wonder."
Det er vel akkurat noe sånt jeg ønsker meg
Read more at
https://www.stereophile.com/content/mcintosh-labs-mc2000-power-amplifier-page-3#RlFV8oeDzl38K6yc.99
...og det fikk jeg gitt! Aldri opplevd en slik oppløsning i stua, selv ikke fra 2kw. I låta Inni Mitt Hode av Lillebjørn er det et kor i bakgrunnen. Har spilt den mange ganger, men nå hørte seg plutselig at Åse Kleveland var en av koristene. HiFi-klisjeen om at musikerne står i rommet ditt stemmer faktisk her.
Låter det nøytralt?
Nei.
Men det låter noe så inn i granskauen DEILIG!
Gjengir den musikken slik det låt i studio?
Nei - det låter slik produsenten skulle ønske han fikk det til å låte!
Originalrørene er russiske kt88 (sovtek?). Smårørene er fra kina. Blir nok rør-rulling her på sikt, men det er nesten så jeg lurer på om jeg gidder. Så bra låter det faktisk.
Noen hevder at rørkvalitet er vel så avhengig av selektering, som av produsent. Da jeg hadde Nagra, snakket jeg med folkene der om det. De brukte shuguangrør, men fortalte at de returnerte 85% av rørene de fikk. Mistenker at det samme er tilfelle hos McIntosh.
Anyway, dette er "saker" !