Nytt medlem med noe gamle greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• wulfman77

Medlem
    Ble medlem
    22.09.2008
    Antall liker
    8
    Hej tor
    Bara att jobba lite med placering av högtalare och lite toe in och du kommer bli så nöjd, visst dom har inte samma tyngd som hörning men bättre på alla sätt förövrigt det är MUSIK som kommer att förmedlas på ett sätt du inte upplevt förut det garanterar jag.
    Sen när du väl hittar rätt spelar dom all musik med bravur och vill du att ska spela magiskt köper du shindo??????
    Mvh magnus

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det hadde jeg også angret på, TT. Det er flott å ha høyttalere med slike egenskaper liggende, selv om de ikke er i daglig bruk. Men med et eget platerom så er det jo bruk for dem i det daglige også, selv om du nok tar de fleste platene med deg ut for å høre dem på hovedriggen.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Hej tor
    Bara att jobba lite med placering av högtalare och lite toe in och du kommer bli så nöjd, visst dom har inte samma tyngd som hörning men bättre på alla sätt förövrigt det är MUSIK som kommer att förmedlas på ett sätt du inte upplevt förut det garanterar jag.
    Sen när du väl hittar rätt spelar dom all musik med bravur och vill du att ska spela magiskt köper du shindo������
    Mvh magnus
    Svært fornøyd sålangt M, takk for en hyggelig handel.
    De formidler musikken på en flott måte, Dette er høyttalere som blir stående noen år.:)
    Fortsatt god påske
    mvh
    vinyl-mannen

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.812
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    De koster ikke all verden, men "sounds like a million bucks". Tipper Bluesbreaker er enig, da han kjøpte mine.
    Det er riktig TT.
    Jeg er meget glad for at jeg fikk kjøpe dine Carlsson for et par år sida (blir det vel?)
    De var/er nesten som nye:)
    De gjør tjeneste nede på "arkivet" med ambulerende elektronikk.
    Carlsson fyller rommet med lyd, og det låter bra også utenom sweet-spot.
    Som baluba er inne på er dette et poeng når man holder på med forskjellig og kanskje flere lytter sammen.
    Spiller en del gamle LPer på dette anlegget, og t.o.m. CD!:cool:
    Det låter vel ikke som en million, men jeg vil gjerne se/høre et anlegg som spiller bedre til denne bruktprisen!

Inntil nylig stod de oppe med NAD 3020 (made in England! -ikkeTaiwan), og Kenwood 2055 m Ortofon 20 FLsuper.
    Spilte bra.
    Nå står de oppkoblet med Consonance Forbidden City Tristan/Orfeo. Technics SL10. Spiller enda bedre!

Dessuten er det morsomt å ha noe litt ukonvensjonelt og originalt på arkivet.
    (Mancave er det IKKE, for kjerringa kaller det sitt bibliotek,-noe hun bare må få lov å tro...:cool:)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.812
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    I CASSIDY-boksen din er det med ei skive ekstra(?)45rpm.
    Prøv What a Wonderful world på DeVore.:)

T

TT.

Gjest
    De koster ikke all verden, men "sounds like a million bucks". Tipper Bluesbreaker er enig, da han kjøpte mine.
    Det er riktig TT.
    Jeg er meget glad for at jeg fikk kjøpe dine Carlsson for et par år sida (blir det vel?)
    Som baluba er inne på er dette et poeng når man holder på med forskjellig og kanskje flere lytter sammen.
    Det låter vel ikke som en million, men jeg vil gjerne se/høre et anlegg som spiller bedre til denne bruktprisen!

Inntil nylig stod de oppe med NAD 3020 (made in England! -ikkeTaiwan), og Kenwood 2055 m Ortofon 20 FLsuper.
    Spilte bra.
    Nå står de oppkoblet med Consonance Forbidden City Tristan/Orfeo. Technics SL10. Spiller enda bedre!

(Mancave er det IKKE, for kjerringa kaller det sitt bibliotek,-noe hun bare må få lov å tro...:cool:)
    uansett mye musikk for penga

V

vinyl-mannen

Gjest
    Det er riktig TT.

Spilte bra.

uansett mye musikk for penga
    Helt enig TT, de formidler musikk på en helt egen måte.
    Glad jeg bestemte meg for å beholde de.:)

• Liker
    Reaksjoner: TT.
    V

vinyl-mannen

Gjest
    TTbruk.jpg

Siste kveld med gjengen?
    Lurer på om jeg kommer til å angre hvis den forsvinner ut døra?
    Gjør ikke mye feil på DeVorene:)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den er litt stor og litt dyr til å ha stående på dank, og du har jo nok kompetent forsterkeri til apekattene utenom den også.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Den er litt stor og litt dyr til å ha stående på dank, og du har jo nok kompetent forsterkeri til apekattene utenom den også.
    Takk for at du prøver å gjøre det lettere for meg;)
    Skal nok klare meg om den går:D

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.410
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Vet ikke hvem den konkurrerer med, men det ser jo staselig ut :) Bare å vente til det blir mørkt å komme med et skikkelig stemningsbilde med glødende rør. Hva opplever du som de største forskjellene mellom Hørning og apekattene?

V

vinyl-mannen

Gjest
    Vet ikke hvem den konkurrerer med, men det ser jo staselig ut :) Bare å vente til det blir mørkt å komme med et skikkelig stemningsbilde med glødende rør. Hva opplever du som de største forskjellene mellom Hørning og apekattene?
    Den slåss med mine Cary blokker, CAD 805.
    Skal den ta plassen fra de må det være pga at SLI-80 er enklere å forholde seg til.Alt i en boks.
    Apene gir mer i toppen men ikke så mye i bånn, de må nærmere veggen. Skal prøve
    litt forskjellig i helga.Hørningene oppleves kanskje skarpere i toppen uten at det låter dårlig.
    Får prøve å få kjerringa opptatt med noe i helga:D

V

vinyl-mannen

Gjest
    mink.jpg

Uansett, lite som blir feil med Willy DeVille på snurra, plukket med meg disse to
    på Dipper idag. Han gikk bort så altfor tidlig.

Sist redigert av en moderator:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Ser ut som om helga blir til å holde ut:)

Only Ones, Tremelos, Brinsley Schwarz:)
    Tror den kan bli å holde ut, avhengig av hva kjerringa finner på,
    hører rykter om hagemesse på Lillestrøm:mad:;)
    Må ikke glemme Costello da united, tilmed køntri;)
    co2.jpg

co1.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.072
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    jo'a enig i at den er fin, den nederste med Rod Stewart også. Har dem vel også.
    Men det er Brinsley Schwarz som klødde litt i kjøpekortet mitt. Der har jeg forsømt meg. Der også.:)

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.395
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Hvilke pressing er den Nude´n med Camel?

Edit: Fant det ut > Japan Promo utgave

V

vinyl-mannen

Gjest
    Hvilke pressing er den Nude´n med Camel?

Edit: Fant det ut > Japan Promo utgave
    Det er en ordinær utgave, ingen promo skive.
    Dette er en re fra -82.
    cala.jpg

Sist redigert av en moderator:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    kris.jpg

En nedstrippa versjon av KK- The Austin Sessions som kun har vært å få på CD til nå.
    Hans eldre rustne stemme kler denne utgivelsen godt, stjernelaget som bidrar gjør sitt.
    Ingen må ha skive kanskje men ett varmt gjenhør med tidligere utgivelser.

V

vinyl-mannen

Gjest
    dean1.jpg

Tar en til, denne gangen med ett glass med noe godt.
    Blir tørst av å høre på Dean;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Costellos køntri plate er meget bra:)
    Det var den som frelste meg for country tidlig på åttitallet, så den står stødig blant favorittene. Har den nå i tredje versjon, og har hatt den kontinuerlig nesten siden den kom. Orangutanger og Martinis eller whisky er langtfra skummelt, det er helt på sin plass. :cool:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.812
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå.nå.-alt med måte.
    Køntri blir det aldri nok av, men Dean Martin og Vermouth? Der stopper det fort.

Mye gammal musikk som reker inn her nå ser jeg.:rolleyes:
    Ulogisk konsekvens av kjøp av nye høyttalere.:p

I was floored by the speaker set up in a hotel room at a show. In just about the worst environment it was musical, dynamic, detailed, and threw a transparent soundstage that didn't seem to localize at the speaker. I also was not impressed by the speaker's looks and wasn't expecting much. They do not sound like Audio Notes, although they look like them. Audio Notes are very nice sounding, pleasant speakers, inoffensive in tone and slightly soft in bass and overall dynamics. The Devore Fidelity Orangutan's are much more dynamic, extend deeper into the bass, are way more detailed, and throw an immense soundstage, yet retain a musical tonality that is very pleasing to the ear.
    (Audiocircle)

-uttalelse fra en som har hørt deVore o/92 Orangotan.
    Stemmer dette VM?:)

Jeg ser du satte denne på lista di:)
    God helg.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Nå.nå.-alt med måte.
    Køntri blir det aldri nok av, men Dean Martin og Vermouth? Der stopper det fort.

Mye gammal musikk som reker inn her nå ser jeg.:rolleyes:
    Ulogisk konsekvens av kjøp av nye høyttalere.:p

I was floored by the speaker set up in a hotel room at a show. In just about the worst environment it was musical, dynamic, detailed, and threw a transparent soundstage that didn't seem to localize at the speaker. I also was not impressed by the speaker's looks and wasn't expecting much. They do not sound like Audio Notes, although they look like them. Audio Notes are very nice sounding, pleasant speakers, inoffensive in tone and slightly soft in bass and overall dynamics. The Devore Fidelity Orangutan's are much more dynamic, extend deeper into the bass, are way more detailed, and throw an immense soundstage, yet retain a musical tonality that is very pleasing to the ear.
    (Audiocircle)

-uttalelse fra en som har hørt deVore o/92 Orangotan.
    Stemmer dette VM?:)

Jeg ser du satte denne på lista di:)
    God helg.
    Kan ikke si jeg ser noe motsetningsforhold mellom nye talere og gammel musikk, sålenge musikken er bra
    vil vel det skinne gjennom??
    Mye i sitatet jeg kan være enig i, beste ville være å høre de selv.
    Ja, Imeldas siste fristet nok til at jeg går til innkjøp, hennes tidligere Rockabilly skiver
    står jeg over, blir fort kjedelig å høre på.
    God helg til deg unge mann å også til andre som titter innom.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn