- Ble medlem
- 27.03.2007
- Antall liker
- 31.115
- Sted
- Nede i fjæresteinene
- Torget vurderinger
- 2
Anbefales:
mvh
mvh
Det kan man forstå JohnnyHI ungdommen spilte vi denne en del, og det er den jeg kjenner best av deres album, men lengesiden jeg har spilt den nå siden nålefanen på PU er brukket.
Vis vedlegget 261736
Den store klassikeren på fest.
Det spilles ikke nok R.E.M.Vinyl:
Vis vedlegget 261793
Bedre enn jeg husket, omenn ikke deres beste. "Don`t go back to Rockville" gir meg fremdeles gåsehud.
mvh
Et mysterium for meg at REM ble så store, men noen knall-låter kom jo...Vinyl:
Vis vedlegget 261793
Bedre enn jeg husket, omenn ikke deres beste. "Don`t go back to Rockville" gir meg fremdeles gåsehud.
mvh
Hyggelig at du stikker innom janfrt, setter pris på rosen.Burde stikke innom denne tråden oftere. Jævlig mye bra plater du legger ut. Husker spesielt Premiata Forneria Marconi. Har den, pluss en til. Bandnavnet Marconi har, såvidt jeg vet, intet med forsvarsavdelingen til General Electric å gjøre. Eller? Vet du hva slags betydning gruppen la i navnet?
Takk for rosen Oct, men alltid hyggelig med bidrag.Vis vedlegget 261846 Jennifer Warnes & Joe Cocker gjorde denne til en hit, men originalen er signert Buffy Sainte-Marie. Har dessverre ikke sistnevnte. Edit: Låten er seff. "Up Where We Belong".
mvh
God helg BluesernSomme har begynt å ta helga klokka halv ett på en fredag.
what's the world coming to?
![]()
Coverquiz:
![]()
God helg!
Kommer du på besøk etter kl 3 eller får du nye høytalere etter kl 3?Ikke musikk men,kommer etter kl 3 i dag
Tannoy DC6 T signature
Tannoy kommer etter kl 3, har ikke fått hentet amp pga ryggen.Kommer du på besøk etter kl 3 eller får du nye høytalere etter kl 3?Ikke musikk men,kommer etter kl 3 i dag
Tannoy DC6 T signature
Må jeg bake???
Ikke lett å følge med på hva som skjer hos deg O
Hvordan går det med rørene? Ampen ?
God Helg Ove
mvh
![]()
De spillte på Ragnarock, Ullevål Stadion i midten av 70-tallet, svingte skikkelig husker jeg. (og jeg husker ikke så mye lengerVis vedlegget 261708
Starter rolig med en aldeles herlig skive,
Edgar Broughton Band og deres In Side Out fra -71
Kjente ikke til disse men har lest meg opp
Blir regnet som en av deres dårligere? Hvordan er resten????
For meg er dette veldig bra, for et driv og for noen herlig
skrudde tekster. Og stemmen til Steve Broughton
Hør på denne:
The London ‘underground’ scene welcomed the anarchic, revolutionary and irreverent Broughtons into an active fraternity during the early days of 1969. The band comprised Edgar Broughton (b. 24 October 1947, Warwick, Warwickshire, England; guitar/vocals), Steve Broughton (b. 20 May 1950, Warwick, Warwickshire, England; drums/vocals) and Arthur Grant (bass, guitar, vocals). Edgar’s growling voice was similar to that of Captain Beefheart and they regularly featured his ‘Dropout Boogie’ in their act. Following their arrival in London they played at a number of small club gigs arranged by Blackhill Enterprises. They were given a wider audience by playing at the famous Blind Faith free concert in Hyde Park in June 1969, where the Broughtons incited the crowd to a frenzy with an exhaustive rendition of the favourite, ‘Out Demons Out’.
The band expanded to a four piece for their self-titled third album, employing ex-Pretty Things guitarist Victor Unitt. Despite the exposure that BBC disc jockey John Peel gave the band on his pioneering UK radio show Top Gear, the political and sexual themes of their songs had dated by the early 70s, although the band soldiered on for a number of years, maintaining a defiant political stance that gained acceptance with a loyal core of British and German rock fans. Unitt had left by the time the band recorded Bandages for the NEMS label in 1975. Prevented from recording by managerial problems, the band made a low-key return in 1979 now billed simply as the Broughtons. During subsequent decades, the Broughtons could still be found performing as part of late 60s revival shows and on the London pub circuit.
Har det dessverre ikke det,såklart noe man må
tror det går bra. Har ihvertfall en ganske lang turne-liste foran seg nå. Vurderer fortløpende en tur utaskjærs for en konsert eller to, er i syden når hun spiller i London til sommeren. Ser det er UK-datoer igjen i oktober.Fortsetter Soulkjøret
Denne gang i litt nyere tapning, damen er vel kjent for de fleste?
Noen som vet hvordan det går med Jones?
Så/hørte dem i Folkets Hus. Siden nesten dævvhørt. Man skal lide for nytelsen.De spillte på Ragnarock, Ullevål Stadion i midten av 70-tallet, svingte skikkelig husker jeg. (og jeg husker ikke så mye lengerVis vedlegget 261708
Starter rolig med en aldeles herlig skive,
Edgar Broughton Band og deres In Side Out fra -71
Kjente ikke til disse men har lest meg opp
Blir regnet som en av deres dårligere? Hvordan er resten????
For meg er dette veldig bra, for et driv og for noen herlig
skrudde tekster. Og stemmen til Steve Broughton![]()
)