Nytt medlem med noe gamle greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-mannen

Gjest
    Endelig tid til litt musikk
    Rett til spor 4
    Sommernatt ved Fjorden
    20230910_001332.jpg

Her en versjon med Sissel Kyrkjebø

V

vinyl-mannen

Gjest
    Joan Armatrading- Square The Circle 1992
    Ikke helt hva vi er vant til, synes det er kjedelig, hvor er eggen?
    Typisk tidlig 90 talls lydbildet? Har sansen for damen men det er hennes tidligere arbeider, dette blir
    kjedelig og lite engasjerende, kanskje for et blodfan?

"Joan Armatrading, som har brukt mesteparten av karrieren på å kreve større engasjement og troskap fra menn enn de ser ut til å være villige til å gi henne, snur bordet på sitt 13. album, og overgir seg til begjær etter "feil fyr" og utroskap mot sin elskede. Ligningen gir interessante, om ikke alltid vellykkede, resultater, for eksempel den karakteristisk innviklede "Can't Get Over (How I Broke Your Heart)", men gjør en dårlig innledning til den filosofiske "If Women Ruled the World", som beviser at sexisme høres like halt-brained kommer fra en kvinne som det gjør kommer fra en mann. "Ikke alle menn dreper babyer, " innrømmer Armatrading, noe som absolutt er en lettelse å høre. Men hvis kvinner styrte verden, ville det være "ikke mer krig, ikke mer hat ... Ingen flere sønner som dør unge.» Dette fra en kvinne som levde under Margaret Thatcher-regimet under Falklandskrigen."
    20230910_002907.jpg

Sist redigert av en moderator:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    En stund siden men endelig kunne jeg legge en skive på tallerkenen. NEI, brum, kraftig.
    Sjekket jording, ok, kjøpe nye rør? Må vel
    krype til korset.
    20230910_160023.jpg

V

vinyl-mannen

Gjest
    Min nye pc forsterker.
    Tandberg Sølvsuper 11
    Fikk en nyoverhalt, kunne ikke si nei.
    Det er noe eget med Tandberg fra denne tiden, display, treverk. Har hatt flere ulike modeller, mest i 20 serien.
    Aberet er selvsagt tilkobling, noen med forslag hvor jeg kan finne disse?
    20230910_224105.jpg
    20230910_223716.jpg
    20230910_223817.jpg

V

vinyl-mannen

Gjest
    Blues Magoos- Psychedelic Lollipop 1966
    Albumet starter med gruppens første og eneste store hitsingel, "(We Ain't Got) Nothin' Yet", og i motsetning til de fleste album utgitt av one-hit wonders på midten av 60-tallet, er singelen ikke den mest spennende sangen her.
    Psykedelisk Lollipop høres ikke ut som arbeidet til et flott band, men absolutt ut som et som var bedre enn gjennomsnittet, noe som viser at denne gruppen hadde talent, ideer og kunnskapen.
    1694381681692.jpeg

V

vinyl-mannen

Gjest
    Sam The Sham & The Pharaohs
    Amerikansk garasjerock og rhythm & blues-gruppe fra Dallas, Texas.
    Best kjent for sin 1965 smash "Wooly Bully", som bidro til å introdusere Tex-Mex rytmer til mainstream rock & roll.
    Dette er deres 3. album
    Sam The Sham & The Pharaohs – Li'l Red Riding Hood
    1694383744890.jpeg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.632
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Min nye pc forsterker.
    Tandberg Sølvsuper 11
    Fikk en nyoverhalt, kunne ikke si nei.
    Det er noe eget med Tandberg fra denne tiden, display, treverk. Har hatt flere ulike modeller, mest i 20 serien.
    Aberet er selvsagt tilkobling, noen med forslag hvor jeg kan finne disse?
    Vis vedlegget 950827 Vis vedlegget 950828 Vis vedlegget 950829
    Spør Rune Moen på ReElektro, Furnes.
    Han vil jeg tro kan skaffe deg DIN-plugger.🙂

Hvorfor ikke heller skrive om et av de gode Armatradings ? 🙄😊
    Den selvtitulerte tredjeskiva "Joan Armatrading" og "Show Some Emotion".står seg godt fremdeles. Bra musikk fra en ung artist med mye på hjertet.
    Godt produsert og vellydende.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Hvorfor ikke heller skrive om et av de gode Armatradings ? 🙄😊
    Den selvtitulerte tredjeskiva "Joan Armatrading" og "Show Some Emotion".står seg godt fremdeles. Bra musikk fra en ung artist med mye på hjertet.
    Godt produsert og vellydende.
    Takk for innspill @bluesbreaker :)
    Nå ville jeg spille en jeg fant hos hos @Hifi&Vinyl ved siste besøk.
    La oss ikke glemme Me Myself I, hennes bestselgende album ?
    Et av mine favoritt album fra hennes tidligere utgivelser.
    For nye til Joan Armatradings musikk kan Track Record fra 1983 være vert
    en lytt, det beste samlealbummet?, senere produserte har de vel bare føyd til nytt materiale.
    Ikke for det, Greatest Hits fra 1993 kan nevnes.
    Mvh v-m
    1694424250183.jpeg

Et album med kun fire spor, en skive jeg liker veldig godt.
    1694424362349.jpeg

Track Record fra -83
    1694424487953.jpeg

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.381
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for innspill @bluesbreaker :)
    Nå ville jeg spille en jeg fant hos hos @Hifi&Vinyl ved siste besøk.
    La oss ikke glemme Me Myself I, hennes bestselgende album ?
    Et av mine favoritt album fra hennes tidligere utgivelser.
    For nye til Joan Armatradings musikk kan Track Record fra 1983 være vert
    en lytt, det beste samlealbummet?, senere produserte har de vel bare føyd til nytt materiale.
    Ikke for det, Greatest Hits fra 1993 kan nevnes.
    Mvh v-m
    Vis vedlegget 950863
    Et album med kun fire spor, en skive jeg liker veldig godt.
    Vis vedlegget 950866
    Track Record fra -83
    Vis vedlegget 950869
    Det albumet med bare 4 spor ( kan det hete Rosie?) er helt knall.

Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    65.632
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Ikke alle er like bra, men noen er veldig bra. 😊
    IMG_20230911_121341.jpg

Særlig det sjøltitulert albumet som det er 4 av på øverste rekke.
    Fra v. Holland, England, U.S. og Speakers Corner.
    Den som låter best her hos meg er den amerikanske.

V

vinyl-mannen

Gjest
    S
    Ikke alle er like bra, men noen er veldig bra. 😊 Vis vedlegget 950881
    Særlig det sjøltitulert albumet som det er 4 av på øverste rekke.
    Fra v. Holland, England, U.S. og Speakers Corner.
    Den som låter best her hos meg er den amerikanske.

Såpass bør det være, mindre enn ti titler, da er du ikke Fan;)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Crabby Appleton het først Stonehenge før Michael Fennelly ble inkludert i gruppa.
    Ga ut to album før det var over. Begge albumene deres, Crabby Appleton og Rotten to the Core, fikk strålende anmeldelser i magasinene Rolling Stone og Creem. Etter Rotten to the Core som solgte dårlig ble gruppen oppløst.
    De fikk en topp 40 hit med singelen Go Back, 1 spor på debut albumet Crabby Appleton
    Hadde fortjent en bedre skjebne, musikken er variert, morsomt å høre på. Gi det en lytt.
    Begge platene er reutgitt og mulig å få på CD
    Crabby Appleton - Crabby Appleton 1970
    1694464798851.jpeg

V

vinyl-mannen

Gjest
    The Mighty Diamonds, var en legendarisk jamaicansk harmonitrio som spilte inn roots-reggae med sterk rastafariansk innflytelse, er en av de mest internasjonalt populære reggaegruppene som dukket opp fra 70-tallets roots-æra. Uansett om de synger kjærlighetssanger eller protesthymner, bringer Mighty Diamonds et oppsiktsvekkende følelsesmessig engasjement til sitt beste materiale, og debutalbumet deres, Right Time, står fortsatt som en av roots-reggaens klassikere gjennom tidene.
    Synes sjangeren fortjener litt mere eksponering her inne, når ble det sist spilt reggae ?
    The Mighty Diamonds er en flott gruppe å begynne med. De har en stor katalog.
    Deres glatte harmonier og koreograferte sceneshow var inspirert av Motown-vokalgrupper fra 1960-tallet, The Temptations, The Stylistics, The Impressions og The Delfonics
    1694467325479.jpeg

Dette er hvordan coveret så ut på Jamaica
    1694467496404.jpeg

V

vinyl-mannen

Gjest
    Tviler på at det er mange i kongerike Norge som kjenner til Tony Palmer
    Eller Jah Frankie Jones.
    Dette er hans 1.skive Jah Frankie Jones – Satta An Praise Jah 1977
    Frankie Jones eller Jah Frankie Jones, er en jamaicansk reggae sanger som er mest kjent for sine innspillinger på slutten av 1970- og 1980-tallet. Jones ble født i Greenwich Farm-området i Kingston. Han hadde sin første hit på slutten av 1970-tallet med «Sweeten My Coffee».
    1694470321015.jpeg

Klippet er A siden

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    37.906
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Crabby Appleton het først Stonehenge før Michael Fennelly ble inkludert i gruppa.
    Ga ut to album før det var over. Begge albumene deres, Crabby Appleton og Rotten to the Core, fikk strålende anmeldelser i magasinene Rolling Stone og Creem. Etter Rotten to the Core som solgte dårlig ble gruppen oppløst.
    De fikk en topp 40 hit med singelen Go Back, 1 spor på debut albumet Crabby Appleton
    Hadde fortjent en bedre skjebne, musikken er variert, morsomt å høre på. Gi det en lytt.
    Begge platene er reutgitt og mulig å få på CD
    Crabby Appleton - Crabby Appleton 1970
    Jeg imponeres hvordan du stadig finner frem innspillinger knapt noen har hørt om fra "gullalderen" . Disse skal sjekkes ut så snart anlegget fyres opp.
    Ser nå at det kommer en ny dobbel CD utgivelse med alt de ga ut.

Crabby Appleton.jpg

Sist redigert:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Jeg imponeres hvordan du stadig finner frem innspillinger knapt noen har hørt om fra "gullalderen" . Disse skal sjekkes ut så snart anlegget fyres opp.
    Ser nå at det kommer en ny dobbel CD utgivelse med alt de ga ut.

Vis vedlegget 951084
    Kjekt at det en legger ut legges merke til. Takk for hyggelig kommentar @soundscape. Flott at du
    ønsker å skjekke ut musikken. Ikke alt som har tålt tidens tann. Det meste er vinyl jeg har eller har hatt. Flere her inne som kan skrive under på at det gikk kjapt i svingene når jeg var aktiv med å handle. Håper du og andre fortsetter å følge med på det jeg legger ut. Kom gjerne med kommentarer, hyggelig å se at det leses. Ha en fin tirsdag.
    Mvh Vinyl-mannen

V

vinyl-mannen

Gjest
    Big Country er et skotsk rockeband dannet i Dunfermline, Fife, i 1981.
    Big Country dukket opp som et av de mest særegne og lovende nye rockebandene på begynnelsen av 80-tallet
    Høyden på bandets popularitet var tidlig til midten av 1980-tallet, selv om de har beholdt en kultstatus i mange år siden. Bandets musikk inkorporerte skotske folkemusikk- og kampmusikkstiler, og bandet konstruerte sin gitardrevne lyd for å fremkalle lyden av sekkepiper, feler og andre tradisjonelle folkemusikkinstrumenter.
    Gjennom 1984 og 1985 turnerte bandet i Storbritannia, Europa og i mindre grad USA både som headlinere og til støtte for artister som Queen og Roger Daltrey.
    The Seer fra 1986, bandets tredje album, ble nok en stor suksess i Storbritannia. Den produserte ytterligere tre Topp 30-singler, inkludert den irske nummer én-hiten "Look Away", som også skulle vise seg å være bandets største hit i Storbritannia. Kate Bush var bakgrunnsvokalist på albumets tittelspor, og albumet fikk gode kritikker fra musikkpressen.
    De er fortsatt aktive med konsert aktivitet, tror deres siste album var en CD som kom i 2001.
    1694552660723.jpeg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn