Nytt medlem med noe gamle greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0709[1].jpg

Man ønsker jo ikke å bli stempel som Audiofil.
    Fant frem noen avlegse sølvskiver:D

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Viny-Mannen skrev:
    Hysj, må du ikke blande pollitikk inn i dette, da blir det bare bråk:rolleyes:;)
    Politikk eller ei. Kabelen ser tynn & flisete ut:cool:. Omtrent som mine LED remselys.

mvh

Sist redigert:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Hus
    Julekabler dette ??? Røde og fine; men lyder de flisete?? :)

jorwed_

Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Antall liker
    18.658
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Slik en moderne juledekorasjon.... ;)

Edit: Bartesam slo meg på målstreken...

V

vinyl-mannen

Gjest
    Kona ble riktig så fornøyd når jeg pakket de opp;)
    Ikke noe tynt å flisete lydbilde her nei.
    Kablene har blitt brent inn motsatt vei av hvordan jeg har måttet koble de, vet ikke
    hvor mye det har å si?
    Umiddelbart synes jeg å merke ett fyldigere lydbilde

Evo III

Hertugen
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    59.935
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    80
    Kona ble riktig så fornøyd når jeg pakket de opp;)
    Ikke noe tynt å flisete lydbilde her nei.
    Kablene har blitt brent inn motsatt vei av hvordan jeg har måttet koble de, vet ikke
    hvor mye det har å si?
    Umiddelbart synes jeg å merke ett fyldigere lydbilde
    Jammen det er jo bra,da er det ikke bortkasta penger :)

O

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Større tverrsnitt på disse enn det mange her inne bruker. Og inntrykk med mer bass og trøkk var min observasjoner hjemme og. Det fine er at de kan legges slik du vil ha. :)

Blå kabler er ofte entry lvl kabler... Uvisst av hvilken grunn.. :rolleyes:

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Hus
    Ok.. Bruker selv ELFA jordkabel 4 X 2,5 mm2 pr pol på høyttaler. Dette er oxo solid core kabel :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ser du har en høyttaler jeg og har hatt. Tenkte på Alcore. Sjelden. Og med et delefilter som få kan matche estetisk. Likte mine godt, men slet med å finne forsterker god nok.

Sorry for ot VM.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Ser du har en høyttaler jeg og har hatt. Tenkte på Alcore. Sjelden. Og med et delefilter som få kan matche estetisk. Likte mine godt, men slet med å finne forsterker god nok.

Sorry for ot VM.

Ikke noe problem HC
    Hyggelig med bidrag i tråden:)

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0734[1].jpg

Disse har på kort tid blitt innlemmet i samlingen, Bill Fay er ikke en artist
    med en stor katalog, her mangler det kun to CD,er fra 2004 og 12. Disse
    inneholder tidligere uutgitt materiale.Må vel anskaffes:)
    Virkelig en artist å anbefale.
    Heldigvis er også hans to utgivelser fra -71 og -71 reutgitt, nå på 4 Men With Beards.

Sist redigert av en moderator:

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.110
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Sent dessverre men må si litt om lyden hos vinyl-mannen jeg også.
    Som sagt uforskammet seint og lenge etter besøket men ser jo at både HCS og blues har sagt mye allerede;)
    Tok noen bilder der jeg også.

Det er flott å se vinylsnurra di VM, en nytelse:)

011e9817f94dda566d6025acf07090dd48ed864124.jpg

Dine nye talere var meget flotte, treverket er det vist litt uenigheter om (om ikke dette nå er avklart da?), men en meget flott finish
    og mindre dominerende enn jeg trodde på forhånd;)

01b17f4822be386682780620e492cb6f71054eafa5.jpg

Det ble som nevnt spilt på to amper, din ARC og medbrakte BOW som her:)

0166257f291edb8a5a7a8a0fda823480b23a1bb47a.jpg

Som de to andre herrer hørte jeg umiddelbart en "hull" midt i lydbildet ditt og en skjevhet hvor det forsvant litt for mye ut i andre stua til venste:p
    Med litt flytting (både næreme hverandre og høyre taler litt ut fra sitt hjørne) ble dette umiddelbart bedret:)

Det ble spilt kun vinyl her, som seg hør og bør når man er hos vinyl-mannen:cool:

Mye musikk ble spilt, mye nytt for en skognisse og derfor også litt vanskelig å si noe om noe du itte kjenner så godt.
    Men det ble jo også tatt frem noe plater som man kjenner både lyd, detaljer og scene på;)

Mitt umiddelbare inntrykk var at dette var litt bassfattig, selv med 4 spillende 8" i hver taler:rolleyes: men dette ble "avhjelpet" noe med forflytning nærmere bakvegg. Så da det senere ble spilt musikk "med" bass, så hørte vi bass:cool:
    Men det som faktisk overrasket meg aller mest var mellomtonen, med et Lowther element på plass så hadde jeg forventet at mellomtonen ville briljere... men for meg ble dette litt for innestengt, litt mangel på frodighet og åpenhet, vokalene ville liksom ikke slippe helt sånn som jeg liker det. Nå kom det jo frem at disse er nesten ikke innspilt og av den grunn vil "løsne" mer og mer:) Men etter egen smak må disse "løsne" en god del:cool:
    Toppen var med sitt litt spesielle element en aning skarpere enn hjemme, men helt ok;)

Amp bytte ble, som sagt tidligere her, ikke den helt store forskjellen faktisk, her overrasket BOW meg sett opp mot den mere kjente ARC ampen.
    Men om jeg skulle velge mellom disse to så hadde jeg nok beholdt ARC ampen sånn totalt sett!
    De to største forskjellene i mine ører var at BOW byr på bedre kontroll nedover, og litt mer plutslighet.
    ARC byr på en varmere nyanse på vokaler og med noe bedre flyt i musikken.

Jeg ville jobbet vider med dette VM, til/innspilling må til og det bør skje noen i mellomtonen skal jeg være ærlig og det skal man vel:rolleyes:;)
    Rom/plassering tror jeg også du har mer å jobbe med, da man med så hurtige/forhastede flyttinger oppnådde såpass på 15min som når vi kom... viser det at potensialet er der;)

Kommer gjerne igjen til ditt meget hyggelige hjem og anlegg, jeg tror dette kan bli bra, det står jo bare kremutstyr på hylla di:):)
    Tusen takk for at jeg fikk komme!

gismo

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    På tide og legge tråden til "Mitt anlegg & bildetråder". Vrient å finne deg når du ligger i vintage:). Har jo omsider funnet deg, men kanskje noen andre ikke gjør. Er jo ikke mye vintage igjen hos deg nu.

mvh

Sist redigert:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0741[1].jpg

Har fortsatt noe vintage stående, en Sansui AU 717, som gjør en god jobb;)

Bartesam

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Antall liker
    12.709
    Sted
    Hus
    Vis vedlegget 351468
    Heldigvis er også hans to utgivelser fra -71 og -71 reutgitt, nå på 4 Men With .
    Hvordan er kvaliteten på disse pressingene? Kjøpte den siste Bill Fay på vinyl i vinter en gang, og den var dårlig sentrert på ene side. Veldig wov og flutter på slutten av siden. Tror nok hele partiet av disse hadde samme feilen. Sa fra til Dipper om dette, og sa at de burde si fra til selskapet om denne feilen. Irriterende, for skiva var veldig bra :)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Vis vedlegget 351468
    Heldigvis er også hans to utgivelser fra -71 og -71 reutgitt, nå på 4 Men With .
    Hvordan er kvaliteten på disse pressingene? Kjøpte den siste Bill Fay på vinyl i vinter en gang, og den var dårlig sentrert på ene side. Veldig wov og flutter på slutten av siden. Tror nok hele partiet av disse hadde samme feilen. Sa fra til Dipper om dette, og sa at de burde si fra til selskapet om denne feilen. Irriterende, for skiva var veldig bra :)
    Har kun fått hørt på hans to siste sålangt, kan ikke merke noen feil med noen av de.
    Ergelig når slikt skjer, sist det skjedde med meg var med repressen av Lyle Lovett and His Large Band.
    Fikk beskjed om at det var bare å komme å bytte

V

vinyl-mannen

Gjest
    Sent dessverre men må si litt om lyden hos vinyl-mannen jeg også.
    Som sagt uforskammet seint og lenge etter besøket men ser jo at både HCS og blues har sagt mye allerede;)
    Tok noen bilder der jeg også.

Det er flott å se vinylsnurra di VM, en nytelse:)

Vis vedlegget 351507

Dine nye talere var meget flotte, treverket er det vist litt uenigheter om (om ikke dette nå er avklart da?), men en meget flott finish
    og mindre dominerende enn jeg trodde på forhånd;)

Vis vedlegget 351509

Det ble som nevnt spilt på to amper, din ARC og medbrakte BOW som her:)

Vis vedlegget 351510

Som de to andre herrer hørte jeg umiddelbart en "hull" midt i lydbildet ditt og en skjevhet hvor det forsvant litt for mye ut i andre stua til venste:p
    Med litt flytting (både næreme hverandre og høyre taler litt ut fra sitt hjørne) ble dette umiddelbart bedret:)

Det ble spilt kun vinyl her, som seg hør og bør når man er hos vinyl-mannen:cool:

Mye musikk ble spilt, mye nytt for en skognisse og derfor også litt vanskelig å si noe om noe du itte kjenner så godt.
    Men det ble jo også tatt frem noe plater som man kjenner både lyd, detaljer og scene på;)

Mitt umiddelbare inntrykk var at dette var litt bassfattig, selv med 4 spillende 8" i hver taler:rolleyes: men dette ble "avhjelpet" noe med forflytning nærmere bakvegg. Så da det senere ble spilt musikk "med" bass, så hørte vi bass:cool:
    Men det som faktisk overrasket meg aller mest var mellomtonen, med et Lowther element på plass så hadde jeg forventet at mellomtonen ville briljere... men for meg ble dette litt for innestengt, litt mangel på frodighet og åpenhet, vokalene ville liksom ikke slippe helt sånn som jeg liker det. Nå kom det jo frem at disse er nesten ikke innspilt og av den grunn vil "løsne" mer og mer:) Men etter egen smak må disse "løsne" en god del:cool:
    Toppen var med sitt litt spesielle element en aning skarpere enn hjemme, men helt ok;)

Amp bytte ble, som sagt tidligere her, ikke den helt store forskjellen faktisk, her overrasket BOW meg sett opp mot den mere kjente ARC ampen:cool::cool:
    Men om jeg skulle velge mellom disse to så hadde jeg nok beholdt ARC ampen sånn totalt sett!
    De to største forskjellene i mine ører var at BOW byr på bedre kontroll nedover, og litt mer plutslighet.
    ARC byr på en varmere nyanse på vokaler og med noe bedre flyt i musikken.

Jeg ville jobbet vider med dette VM, til/innspilling må til og det bør skje noen i mellomtonen skal jeg være ærlig og det skal man vel:rolleyes:;)
    Rom/plassering tror jeg også du har mer å jobbe med, da man med så hurtige/forhastede flyttinger oppnådde såpass på 15min som når vi kom... viser det at potensialet er der;)

Kommer gjerne igjen til ditt meget hyggelige hjem og anlegg, jeg tror dette kan bli bra, det står jo bare kremutstyr på hylla di:):)
    Tusen takk for at jeg fikk komme!

gismo

Takk for besøk og en flott tilbakemelding gismo. Erfarne lyttere skal man høre på:)
    Setter pris på en ærlig vurdering, det gjelder også Blues og HCS
    Som du sier gismo så er det en del å jobbe med, ikke minst innspilling av Hørningene og
    plassering av disse. Noe jeg får god tid til å jobbe med:)
    Dere er hjertelig velkomne tilbake for en ny seanse
    mvh
    vinyl-mannen

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.110
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    På tide og legge tråden til "Mitt anlegg & bildetråder". Vrient å finne deg når du ligger i vintage:). Har jo omsider funnet deg, men kanskje noen andre ikke gjør. Er jo ikke mye vintage igjen hos deg nu.

mvh
    Helt enig med oct og blues her, trælsamt i finne deg VM:cool:
    Vintage du liksom, med benken full av kremkomponenter "up to day" så må du bare få flyttet tråden din;)

gismo

Sist redigert:
    V

vinyl-mannen

Gjest
    Mannen og vinylen er vel vintage :rolleyes:
    Å si at jeg er skuffet ville ikke være å overdrive:mad:
    Herregud mann, har du ikke lagt merke til hva jeg har spilt idet siste??
    Nei, det er det jeg sier, ungdommen idag har ingen respekt:mad:
    Måtte trøste meg med denne:
    :)

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En ting en må legge i bedømmingen av høyttalerne dine VM er at det er horn. Og horn kan være mer insisterende enn mer konvensjonelle konstruksjoner. Det er litt sånn enten så liker en det eller så liker en det ikke. Selv finner jeg høyttalere uten dette stinget tidvis litt kjedsommelige. Pent og føylig, men mangler litt energi, eller dynamikk som endel vil kalle det. Regner med at de nye kablene og gjør litt. Og da er det opptaket , rommet og plasseringen som til sist avgjør. Alle faktorer som en kan leve med.

Vedr BOW kontra ARC skal jeg ikke si så mye. En helt uhøytidelig test som var ment som gøy. Begge gode forsterkere, og litt smak og behag. Og da er ikke pris dratt inn. Og alltid artig å teste litt. Hvordan låter det med ekte vintage ? Sikkert ikke dumt det heller VM ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn