Nytt medlem med noe gamle greier

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• V

vinyl-mannen

Gjest
    Får ta bilder av det andre rasket du driver å tester ut? :)

Phatos TT og Doxa 70SE.
    TT,en er jo min, den har vært på utlån så jeg har ikke fått prøvd den
    på Hørningene ennå, Doxa er på lån. :)
    Blir testing etterhvert.
    NAD forforsterker 106, denne fulgte med Doxaen, vet ikke hva man kan forvente?
    Det doxa greiene har jeg liten tru på,TT'n kan nok gjøre en fin jobb. Men ellers slutt og tøys med gammelt ræl og gå for en SET forsterker og bli ferdig med det!! ;)
    Eller! Fortsett og prøve ut ting med masse prøving og feiling til våres glede :):)

O
    O.
    Jaja snakk om å kaste stein i glasshus.
    Har ikke du akkurat vært ute å henta noe gammalt ræl sjøl?:rolleyes:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Hva er dette tullet med forsterkerbytte?
    Har du ikke lest testen av Audio Research Vsi 75 i nyeste STEREO+ på nettet?

Doxa?
    Det er som å bytte Porschen mot en Passat.

Og det høres dumt ut. Jeg er helt overgitt:(:p

• Liker
    Reaksjoner: oct

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Tester i et middels blad har ikke noe for seg. Men jeg liker ARC som VM har jeg. På rett høyttalere. Disse høyttalerne er bygd for å like SET forsterkere. Da er det ikke sagt at de ikke vil fungere greit med PP. Er ikke som dine Maggies som dipper stygt og må ha kraft for å blomstre dette DX65 elementet. :)

83,7db kontra 97db. 4 ohm kontra 6 ohm... Er forskjeller det.. ;)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Nå er ikke dette eneste positive testen av ARC vsi 75, og det tror jeg du vet HC, så ikke fei det vekk.
    Det er likevel den nyeste og eneste norske.
    Den er testet i alle framstående tidskrifter over hele verden ,-hvor alle konkluderer at det er noe av det beste du får av integrert forsterker.

For å være HELT ærlig, og det er jeg usikker på om man skal være, men jeg personlig hadde altså solgt Hørning og beholdt ARC,

Hvis Hørningene ikke har løsnet nå, og uansett om de har det, vil de etter min mening bli veldig vanskelig å få til i det rommet VM har.
    SET eller ikke.

Mvh

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Nå er ikke dette eneste positive testen av ARC vsi 75, og det tror jeg du vet HC, så ikke fei det vekk.
    Det er likevel den nyeste og eneste norske.
    Den er testet i alle framstående tidskrifter over hele verden ,-hvor alle konkluderer at det er noe av det beste du får av integrert forsterker.

For å være HELT ærlig, og det er jeg usikker på om man skal være, men jeg personlig hadde altså solgt Hørning og beholdt ARC,

Hvis Hørningene ikke har løsnet nå, og uansett om de har det, vil de etter min mening bli veldig vanskelig å få til i det rommet VM har.
    SET eller ikke.

Mvh

Det du sier er at det bør brukes øreklokker i det rommet ? For det vil jo ikke fungere noe bedre med andre høyttalere i det rommet med en fast vegg og en åpen løsning.. Jeg tror at ting kan fungere der, SET eller ei. Og jeg tror uansett høyttaler vil du ha noe av det samme problemet. Du kan kjøpe noen sløve saker som bare er der og gjør en jobb, eller arbeide målrettet frem til du får noe du liker med høyttalere som faktisk responderer på det du gjør med de. Ikke bare se på en tom-stokk ifht vegger.

Siden du er ærlig og mener dette, hvilke høyttalere ville du hatt der som fungerer uten å jobbe litt med de ?

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke nevnt høreklokker,
    Ikke vær dum.

" uten å jobbe litt med de"
    er temmelig rundt formulert og relativt.
    Ut fra det jeg hørte er det vanskelig.
    At høyttalere og ulike prinsipper oppfører seg ulikt i ulike rom vet vi begge to HC.

jeg vet ikke hvilke høyttalere som ville være best her.
    Det beste er nok å prøve.

Det er dessuten ikke meg og mine ører dette gjelder, så smaken er forskjellig.
    Jeg sa bare at jeg hadde begynt i en annen ende hvis det hadde vært meg som skulle bytte noe,

Med bakgrunn i VMs musikksmak og hva som spilles mest i huset, ville jeg ha prøvd f.eks Harbeth eller Tannoy,
    men om det ville bli mer vellykket er selvfølgelg bare gjetting.

Sist redigert:

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg tror ikke det blir noe lettere uansett Harbeth eller Tannoy. Ser ingen grunn til at det skulle bli noe bedre faktisk ifht konstruksjonen. Hvorfor skulle ikke de få det samme problemet med åpen kontra lukket løsning i veggene som står der ? Er det noen med de konstruksjonene som er unike ? Harbeth er en konvensjonell høyttaler som sprer slik slike gjør. Dette vil gi større problemer , slik jeg tror det. Tannoy kan være noe, men da snakker vi ikke DC10tii , men noe ifra Prestige serien. Dyrt, gjerne 80+ . Og det uten å ha noen garanti for om det vil fungere.Og kommentaren vedr høreklokker var pga at rommet er like ens for høyttalerne som settes der.

Ja, ja. VM er ører selv han, så dette finner han utav.

Å jobbe med er plassering, kabler, akustiske remedier om det trengs, rør bytte, strøm, underlag osv... Det er mye en kan gjøre. Om en bare vil det. Og kan det.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Venta i grunnen ikke at du applauderte mine forslag HC:p

Tror VM finner ut av dette sjøl, og det er nok også det beste, uten at vi mener så innmari mye.
    Måtte bare lette litt på frustrasjonen vedr, forsterkerbytte.

Nå er det ut på glatta. Ha en fin dag.

V

vinyl-mannen

Gjest
    Flott. Klamydia til jul.........

IMG_0911[1].jpg

Kanskje årets siste platekjøp, Finsk punk fra begynnelsen fra 90-tallet
    Klamydia var verste navnet de kom på, så da ble det det.;)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Chlamydiapunk er nok snillere mot øregangene enn death metal:rolleyes:.

mvh

V

vinyl-mannen

Gjest
    Hva er dette tullet med forsterkerbytte?
    Har du ikke lest testen av Audio Research Vsi 75 i nyeste STEREO+ på nettet?

Doxa?
    Det er som å bytte Porschen mot en Passat.

Og det høres dumt ut. Jeg er helt overgitt:(:p

Slapp av Blues, her skal det ikke inn noen Doxa, les innlegget
    Er noe jeg har byttelånt.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    73.939
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Julekosen og godstemningen drysser på med HCs tanker om julen ispedd en dose Klamydiapunk ;) Tror det er større sjanser for at nissen svinger innom Hilversum enn de indre delene av Østlandet ;)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Julekosen og godstemningen drysser på med HCs tanker om julen ispedd en dose Klamydiapunk ;) Tror det er større sjanser for at nissen svinger innom Hilversum enn de indre delene av Østlandet ;)
    Nissen, han har nok fast tilhold på Biri han:rolleyes:

• Liker
    Reaksjoner: HCS

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Den dere gassovn din er det vel ikke farlig om en krabber ned i pipa på? Verre med en diger kleberstein-ovn. I dag er siste tur på kjøpesenter. Det skal bli gull. Må innrømme at jihad står langt framme i panna enkelte ganger der. Stå varm og svett i en trang kø. Mens lystig musikk toner kjøpelysten opp. Og så skal det pakkes, mens naboen stjeler pakke tapen. Og alt dette for en jomfru i en stall? Er det rart en tidvis føler seg som et esel? Men første juledag, se det, det er dagen sin det :)

V

vinyl-mannen

Gjest
    Definitivt årets siste

IMG_0916[1].jpg

OK, så ble det ett par til, umulig med en bytur uten;)
    Spiller Buddy Guys siste, anbefalt av en venn med samme smak som undertegnede, fersk i hyllene:):)
    Har ikke noe problem med å anbefale denne videre
    Her har han med storfint besøk av bla, Van Morrison, Joss Stone,Kim Wilson og Billy Gibbons.
    Sving deg rundt treet til denne så garanterer jeg at ribbefettet renner av:D
    Buddy Guy, Born To Play Guitar-2015

HCS

Ble medlem
    22.02.2007
    Antall liker
    32.469
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Denne var bra. For egen del skulle del vel plata gått i full surround for å få brent av nok.. :cool:. Takk for tipset.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.577
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Den hadde jeg ikke fått med meg.
    Takk for tips.
    Har noe Buddy Guy fra før, men dessverre stort sett lurvete og dårlige innspillinger.

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0921[1].jpg

Blant årets siste utgivelser, har nok ikke rukket å bli omtalt i ett blad i nærheten av deg.
    Derfor ikke blant årets lister?:rolleyes:
    The Dogs, Swamp Gospel Promises-2015. En limitert utgivelse dette, kun 100 ex trykt.
    Kristopher Schau er vel mest kjente medlem??
    Var vel skeptisk i utgangspunktet men gledelig overrasket. Synes det svinger.
    Er nok fortsatt å få på Dipper.Kom igår

V

vinyl-mannen

Gjest
    IMG_0922[1].jpg

Virker som alle har gått å lagt seg, ingen grunn til det??
    Spiller Patti Smith, Twelve-2007
    12 coverlåter som hun løser på en flott måte, virkelig ett album å skaffe seg,

V

vinyl-mannen

Gjest
    Takk for det alle sammen, riktig så god jul til dere også.
    God Jul til alle som har vært innom tråden på en eller annen måte, dere
    har alle vært gode bidragsytere for å holde liv i denne tulletråden.
    mvh
    vinyl-mannen

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn