Nytt riaatrinn rega rp6

fmi

Medlem
Ble medlem
26.06.2013
Innlegg
8
Antall liker
1
Hei!

Trenger litt hjelp her, tenker å kjøpe nytt riaatrinn men har ikke peiling på hva som er bra.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Velkommen til asylet :eek:

Hvilken pu har du (exact?) og hva er budsjettet?
 

fmi

Medlem
Ble medlem
26.06.2013
Innlegg
8
Antall liker
1
Pu er exsact, budsjett 5-10 tusen.

Bruker riaaen på forsterkeren nå, litt usikker på hvor bra det er men det låter fint.( DENON PMA 2000)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Om du synes det låter fint, skal du kanske bare slå deg til ro med det - foreløpig. Det finnes nemlig alt for mange fristelser der ute.... ;)
En av dem kan være bla. disse som det er blitt anbefalt i bla. disse trådene:
http://www.hifisentralen.no/forumet/vintageavdelingen/67766-trenger-hjelp-til-velge-riaa-trinn.html
http://www.hifisentralen.no/forumet/vinylavdelingen/69521-full-range-riaa.html

Grunnen til at jeg nevnte å vente litt, om du er fornøyd - er at en del "går på en smell" ang. vinylmediet. De gir opp - får det ikke til etc. Så da er det dumt å ha lagt ut masse penger. Så om du har en liten samling plater, spill musikker og kos deg. Liker du det over tid og kjøper mange plater, kan du ta steget videre.
RP6 er i allefall driverk/arm du kan koste på dyrere PU og RIAA etterhvert.
 

fmi

Medlem
Ble medlem
26.06.2013
Innlegg
8
Antall liker
1
Det er vel rett det du sier, mann har vel gå på en smell eller to før.
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Emotikon sine ord er kloke. Min lykkeligste stund med vinyl var nok den første tiden med litt sammenrasket utstyr, men som låt bra, og full fokus på platespilling.

Det er nok i alle tilfeller lurt å kjøpe en RIAA som kan håndtere en MC PU, selv om Exact er MM. Jeg har selv gjort den feilen å kjøpe RIAA som utelukkende tok MM og high output MC, og da var utvalget av PUer utover entrylevel ganske begrenset.
 

gradient

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.07.2012
Innlegg
129
Antall liker
41
Sted
Århus
Det er en dejlig RP 6 du har.......har selv en ;-)

hvis du over vejer at forsætte med at bruge din PU og du kikker efter Riaa..........så må du prøve om det er muligt at låne før du køber.....jeg spiller På Primare bedste Pre og effekt og deres R32 Riaa

da jeg godt kan li at ting er enkel i brug og det er jo både Rega og Primare.......men de to ting sammen lyder super godt de går alt rigtigt ikke noget HIFI men musikalsk......

men den næste PU skal helt sikret være en MC PU som er mere livlig og får den sidste gnist frem.......men hvilken ved jeg ikke


men det kommer også and på resten af dit anlæg og dine øre..........husk det er dig som skal nyde og lytte til musiken

Men uanset så har du en grammofon som holder i mange år ;-9
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Rega har jo forresten nettopp lansert et nytt mellomklasse MM/MC phonotrinn, Rega Aria, som burde passe i øvre del av budsjettet.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
Enig, Bach Man! Aria er mitt tips!! Helt perfekt til RP6..
 

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Innlegg
12.894
Antall liker
13.941
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Heed Questar MM, kontakt Moiz så tenker jeg du får prøve et.
Kun MM, men hvem trenger noe annet med en RP6 og Exact.....? ;)
 
Topp Bunn