O2 Hodetelefonforsterker

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Epiphany Acoustics EHP-O2D

    182925-hi-fi-livet-til-bja-rn-edd_2759.jpg


    Brukererfaring for Epiphany Acoustics EHP-O2D Miniature Desktop Headphone Amplifier with USB DAC som er den engelske O2 + ODAC. bjornh har også denne utgaven.

    Legg merke til kommentarene vs. JDS Labs O2+ODAC Combo.

    22nd January 2013, 09:50 #9
    arvebe
    Ble medlem: Jan 2013
    Innlegg: 25

    Jeg kjøpte min O2/ODAC-combo fra Epiphany Acoustics - og bortsett fra at posten og tollvesenet sendte pakken frem og tilbake seg i mellom i 10 dager, så var det ingenting å utsette på leveringen og servicen fra Oliver hos Epiphany.

    For den som vil ha en O2/ODAC, så vil jeg påstå at Epiphany er et bedre alternativ enn JDS labs: Prisen er noenlunde lik, men forsendelseskostnadene er relativt lave. Den andre store fordelen er at Epiphany leverer den med riktig strømforsyning, så du slipper å kjøpe den utenom.

    Lyden i O2/ODAC er det lite å utsette på: Som NwAvGuy selv sa, så var målet å skape transparente komponenter, og det har han til en stor grad klart.

    Så til den biten jeg ikke er så glad i med O2: Ergonomi. Mer spesifikt er plasseringen av inngangen fra strømforsyning, av/på bryter og utgang for hodetelefon utrolig irriterende - de sitter veldig tett, og rett ved siden av hverandre. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har skrudd O2en av ved et uhell når jeg skal bytte til et annet sett med hodetelefoner.
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    O2 fungerer utmerket bra til Audeze LCD-2, men som mange sier er O2 en nøytral forsterker som ikke farver lyden og det kan bli litt kjedelig i lengden. Den faller ikke igjennom på noen låter, men brillierer heller ikke så ofte. Personlig får jeg en bedre lytteopplevelse hvis jeg med bruk av EQ farver lyden ved å øke db litt over bassområdet som passer LCD-2 perfekt. Resultatet? Herreminhatt hvor deilig lyd disse hodetelefonene leverer.
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    O2 fungerer utmerket bra til Audeze LCD-2, men som mange sier er O2 en nøytral forsterker som ikke farver lyden og det kan bli litt kjedelig i lengden. Den faller ikke igjennom på noen låter, men brillierer heller ikke så ofte. Personlig får jeg en bedre lytteopplevelse hvis jeg med bruk av EQ farver lyden ved å øke db litt over bassområdet som passer LCD-2 perfekt. Resultatet? Herreminhatt hvor deilig lyd disse hodetelefonene leverer.
    Høres nesten ut som blasfemi, haha. :D Audeze LCD-3 er vel favoritthodetelefonene mine, tett etterfulgt av LCD-2 (r1) og Philips Fidelio X1 og Denon AH-D7000 og Sennheiser HD 650. Vanskelig å liste favoritter!! :D

    Har du prøvd O2 med Sennheiser HD 650? De høres veldig forskjellige ut med forskjellige amper. Hvordan låter de med O2?
     
    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Har per dags dato ikke prøvd HD650 på O2, men har mistanke om at lyden blir litt kjedelig i form av at bassen blir overdempet og noe stram. Planen er å kjøpe HD650 og DIY kittet Bottlehead Crack ampen som min gode gamle far skal få i bursdags eller julegave. Cracken er bestilt og ble hentet på postkontoret i går, og da gjenstår bare kjøpet av HD650 og lodde ampen sammen. Har hørt at Crack og HD650 skal være en meget god kombinasjon, håper bare ikke den er så god at det ender med overdose. :)

    Cracken vinner ingen pris på beste utseende, men det som er morro med den er at det er relativt enkelt å lage din egen kasse, fremfor å benytte orginal kassa som er så stygg at man er nødt til å skjule den dypt inne i et mørkt skap.Cracken kan se ganske fresh ut hvis man legger litt arbeid i karosseriet.


     

    Vedlegg

    N

    Nyttbrukernavn555

    Gjest
    Har allerede ringt til firmaet som hadde det tilbudet, hvorpå selgeren jeg snakket med sa at han sikkert kunne solgt de få eksemplarene de hadde tusen ganger. Det var med andre ord en del som hadde ringt og det skjønner jeg, for det var et nesten for godt til å være sant tilbud.

    Cracken kostet 337,- USD + toll. Husker ikke hva jeg betalte i toll, men var i overkant av kr. 200,-.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn