Ofte noe nytt!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_1910.jpeg

schiit kara i hus . Et hakk bedre en dmp a8 som pre . Nå mangler jeg bare en annen dac . Forhåpentligvis snart fremme med posten 🙈

Bruker WiiM pro som dac foreløpig og det fungerer ypperlig , liker appen til WiiM og den blir i oppsettet men kun som streamer til dac

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    Har også en schiit Asgard hodetelefon forsterker , kan trygt anbefale den også

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_1912.jpeg

Fikk nylig tak i en riaa fra luxkit. Beste riaa kjøpet jeg har gjort . Luxkit var kit fra luxmann.

Av ren nysgjerrighet måtte jeg skru den opp før den ble tilkoblet. Som ny innvendig ingen tegn til varme og oksidering.
    IMG_1876.jpeg

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_1914.jpeg

Fin plate , mektig stemme . Terry Reid takket nei til å bli vokalist i led zeppelin. Skjønner hvorfor han var første valget .

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_2546.jpeg
    IMG_2547.jpeg

Kan trygt anbefale ifi zen streamer. Fint bruker oppsett i appen og er flust med muligheter. Ble litt overrasket over at jeg kunne høre forskjell i lydkvaliteten fra en streamer 🤯

Smsl d6s med balanserte utganger for pølsepris. Kommer godt ut i audioscience sin test , bestilte like gjerne en til . Beste dacen jeg har hatt i hus .

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    Ser virkelig nais ut! Hva bruker du som ADC?
    Jeg bruker høyttalerne sine analoge innganger , mest pga platespillere , egentlig litt tullete fordi signalet blir uansett konvertert digitalt 😅 klarer ikke helt å gi slipp på platespillerne 😬har tidligere brukt en eversolo dmp a8 som pre . Nå er det en schiit kara som brukes isteden. Lyd kommer digitalt fra en ifi zen streamer til en smsl d6s dac.

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_2614.jpeg

IMG_2631.jpeg
    IMG_2754.jpeg

Et par Itt tl 380, tok sjansen og kjøpte disse med smuldret oppheng . Det var absolutt verdt bryet med nytt skum. Gjenstår bare et par strøk med danish oil så er de klare for kontoret . Hadde aldri hørt om Itt , men transmisjons linjer har jeg alltid likt. Det lille jeg har hørt imponerer , spesielt mellom tonen og diskant . De kunne lage gode høyttalere på 70 tallet også. Bass elementene er japanske fra tonegen . Det å skifte oppheng er utrolig enkelt og det kan gjøres på mange måter . Jeg valgte bruke en tone generator via pc tilkoblet forsterker. Isopropanol er fint å rengjøre med.

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    En liten smakebit av hva man får for under 1000 lappen. Hifi behøver ikke koste skjorta

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_2822.jpeg
    IMG_2823.jpeg

IMG_2827.jpeg

beomaster 3000-2 in progress . Fått hørt litt på den nå før skallet skal på . Dette var en utrolig oppgradering. Klar for 50 nye år

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_3500.jpeg

Ny preamp til høyttalerene
    Jeg har testet en del forskjellige preamper nå og dette var en virkelig aha opplevelse. Det var tidligere ikke så åpenbart at en preamp kunne utgjøre en så stor forskjell på en aktiv høyttaler . Dette ble veldig bra 👏
    IMG_3499.jpeg
    IMG_3498.jpeg

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IMG_3164.jpeg
    IMG_3193.jpeg

Finner du en Tandberg ta 300 så anbefaler jeg deg en ting , løp og kjøp. Skift ut det som trenges og du har en forsterker som gir deg latterlig god lyd . Eier glede ved å eie noe gammelt som spiller bedre en mye nytt

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.711
    Sted
    Ein knaus
    Nydeleg oppsett du har.

Designet på 8361a er flott (om kanskje litt stort, ville vore for stort for meg, og iallfall for ekteskapet mitt), og definitivt ikkje det minst stovevenlege eg har sett.

Når det gjeld signalflyten: Har du vurdert "digital pre" (av typen Vinyl ⇒ Puffin ∨ MiniDSP ADept ⇒ Wiim ⇒ TOS→AES3 ⇒ Genelec)?

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    Nydeleg oppsett du har.

Designet på 8361a er flott (om kanskje litt stort, ville vore for stort for meg, og iallfall for ekteskapet mitt), og definitivt ikkje det minst stovevenlege eg har sett.

Når det gjeld signalflyten: Har du vurdert "digital pre" (av typen Vinyl ⇒ Puffin ∨ MiniDSP ADept ⇒ Wiim ⇒ TOS→AES3 ⇒ Genelec)?
    Nydeleg oppsett du har.
    Tusen takk 😊

Tusen takk ☺
    jeg her en bra dame som lar meg ha det meste i stua .

Jeg bruker en marantz af 01 preamp og er fornøyd 👌jeg i har vurdert å kjøre alt digitalt men jeg tror ikke det er særlig mye å hente . Liker å kunne ha flere phono bokser , litt utifra hvilken pickup jeg bruker osv også er det noe med blandingen av nytt og gammelt som jeg liker. Hvis noen har en hel digital pre å låne bort for en test takker jeg gladelig ja for å se hva jeg potensielt går glipp av. Kan man justere pf på Puffin?

Tweedjakke

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Antall liker
    6.711
    Sted
    Ein knaus
    Jeg bruker en marantz af 01 preamp og er fornøyd 👌jeg i har vurdert å kjøre alt digitalt men jeg tror ikke det er særlig mye å hente . Liker å kunne ha flere phono bokser , litt utifra hvilken pickup jeg bruker osv også er det noe med blandingen av nytt og gammelt som jeg liker. Hvis noen har en hel digital pre å låne bort for en test takker jeg gladelig ja for å se hva jeg potensielt går glipp av. Kan man justere pf på Puffin?
    Det veit eg ikkje, heilanalogt her :)

Ser ut som ADapt kan justera kapsitans, og Puffin/Waxwing ikkje. Eg veit ikkje om det er eit reelt problem, men det er plenty folk med iallfall litt fjonge pickup-ar som bruker digital RIAA.

Nei, eg tykkjer oppsettet ditt ser bra ut, og har ikkje nokon fasit eller noko ønskje om å misjonera. Men eg er alltid interessert i korleis folk tenkjer og vurderer pros/cons.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    32.804
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    IME er problemet med heldigitalt at det kan bli problemer med å få satt loading skikkelig. Digitale bokser funker aldeles ypperlig på RIAA- EQ, men har vanligvis ikke noen mulighet til ratting av impedanser.

Bruker selv et digitalt lydkort som pre, men analog lyd blir kjørt gjennom en Manley Steelhead før digitalisering.

Mvh

Skipnes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Antall liker
    1.835
    Sted
    Sætre
    IME er problemet med heldigitalt at det kan bli problemer med å få satt loading skikkelig. Digitale bokser funker aldeles ypperlig på RIAA- EQ, men har vanligvis ikke noen mulighet til ratting av impedanser.

Bruker selv et digitalt lydkort som pre, men analog lyd blir kjørt gjennom en Manley Steelhead før digitalisering.

Mvh
    Hvilken pre bruker du ?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn