Og hva har så 2014 å by på da tro?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Robert Plant - lullaby and... THE CEASELESS ROAR (WB)

61vzeBziuoL.jpg

Ute i september. KAN jo være bra?

[video=youtube;F3L0EUbRJGk]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=F3L0EUbRJGk[/video]

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Gjenutgivelse av Cocteau Twins' album 'blue bell knoll' og 'heaven or las vegas' på vinyl !

cocteau twins blue bell knoll lp.jpg
    cocteau twins heaven or las vegas lp.jpg

Kommer rundt 17/7.Har selvfølgelig forhåndsbestilt de,mitt ex.av 'blue bell knoll' er utslitt og 'heaven or las vegas har jeg bare på cd.

mvh. s,

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    2014 overrasker sikkert like positivt som de siste år, når årsregnskapet gjøres opp, var det ikke så ille likevel osv.
    Jack White har vistnok noe på lur (x 2 ??), Lily Allen er gjennoppstått og ikke minst, mulig vi nå etter snart 19 - nitten!!-års ventetid får oppleve volum 9 i verdens beste samleserie, Back From the Grave. Hvis låta jeg holdt på å kjøpe en knekt kopi av i London sist er toneangivende, lukter det killer lang vei……...

Back from the Grave (series) - Wikipedia, the free encyclopedia
    Hallejula! Hallejula! Helt til påske!!!

3 volum om noen få uker vistnok. Au!!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dettte kan bli bra

Justin Townes Earle - Single mothers (sept, 2014)

Singer-songwriter Justin Townes Earle will release Single Mothers, his first album in two and a half years, on September 9. It’s the Americana artist’s fifth studio album, and his first for Vagrant Records. The album was written from the perspective of a newly married and sober man.

Single Mothers’ cover art features young singer-songwriter and professed Justin Townes Earle fan Sammy Brue, who performed at the American Songwriter office a few weeks ago.
    Mer her

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    826
    Gjenutgivelse av Cocteau Twins' album 'blue bell knoll' og 'heaven or las vegas' på vinyl !

Kommer rundt 17/7.Har selvfølgelig forhåndsbestilt de,mitt ex.av 'blue bell knoll' er utslitt og 'heaven or las vegas har jeg bare på cd.

mvh. s,
    For meg er det omvendt; jeg har 'heaven or las vegas' på vinyl fra før, men mangler 'blue bell knoll', så skal vurdere den.
    For meg personlig er riktignok Cocteau Twins mere "den gang da" (jeg var i min tidlige ungdom da disse platene opprinnelig kom ut) enn så veldig "2014", men uansett gøy at de gjøres tilgjengelig.

Uten at det har noe som helst med Cocteau Twins å gjøre er også Japan 'Tin Drum' nyutgitt nå (på Back To Black).

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517

mvh. s,
    For meg er det omvendt; jeg har 'heaven or las vegas' på vinyl fra før, men mangler 'blue bell knoll', så skal vurdere den.
    For meg personlig er riktignok Cocteau Twins mere "den gang da" (jeg var i min tidlige ungdom da disse platene opprinnelig kom ut) enn så veldig "2014", men uansett gøy at de gjøres tilgjengelig.

Uten at det har noe som helst med Cocteau Twins å gjøre er også Japan 'Tin Drum' nyutgitt nå (på Back To Black).
    Jeg oppdaget Cocteau Twins først i '89 og siden har det vært mitt all-time favorittband sammen med Talk Talk.Hører mere på C.T. enn T.T. nå,men blir aldri lei av disse bandene.Førøvrig liker jeg også godt Japan.Har 'tin drum' på cd,så det er ikke umulig at vinylen kjøpes inn nå.

mvh.s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    2014 overrasker sikkert like positivt som de siste år, når årsregnskapet gjøres opp, var det ikke så ille likevel osv.
    Jack White har vistnok noe på lur (x 2 ??), Lily Allen er gjennoppstått og ikke minst, mulig vi nå etter snart 19 - nitten!!-års ventetid får oppleve volum 9 i verdens beste samleserie, Back From the Grave. Hvis låta jeg holdt på å kjøpe en knekt kopi av i London sist er toneangivende, lukter det killer lang vei……...

Ja nu skjer det visst :)

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Dettte kan bli bra

Singer-songwriter Justin Townes Earle will release Single Mothers, his first album in two and a half years, on September 9. It’s the Americana artist’s fifth studio album, and his first for Vagrant Records. The album was written from the perspective of a newly married and sober man.

Single Mothers’ cover art features young singer-songwriter and professed Justin Townes Earle fan Sammy Brue, who performed at the American Songwriter office a few weeks ago.
    Mer her
    Tant og fjas, Townes! :) Kan bli bra? Dette blir jo selvfølgelig mer enn strålende!! De to første holder etter min smak atskillig høyere kvalitet enn faderen har gjort på veldig lenge. Forøvrig husker jeg meg selv med litt hakeslepp på Bergenfest for noen år siden når han krydret konserten men endel anekdoter om manglende farsrelasjoner....

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    71.329
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    ser fram til denne plata, jeg

Chuck Prophet

tror september blir en fin måned, er det ikke da Ryan Adams kommer med sin nye også, da?
    Jøss, Justin og Chuck i september :) Lukter innetjeneste!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dettte kan bli bra

Mer her
    Tant og fjas, Townes! :) Kan bli bra? Dette blir jo selvfølgelig mer enn strålende!! De to første holder etter min smak atskillig høyere kvalitet enn faderen har gjort på veldig lenge. Forøvrig husker jeg meg selv med litt hakeslepp på Bergenfest for noen år siden når han krydret konserten men endel anekdoter om manglende farsrelasjoner....
    ;)

Er jo "bergenser" (tror folk flest), så vet å formulere meg i beskjedne og forsiktige ordlag. Klart det blir bra :)
    Og ja, det var finfint i magic mirrors for noen år siden. Han synger i alle fall fletta av far sin, og akkurat nå er han en bedre låtskriver også.
    Hørte singelen, blir nok forhåndsbestilt ja.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo

Ja nu skjer det visst :)

mens resten av røkla skal på garageskrammel i Benidorm rundt 31. okt, vurderer nå sterkt å ta turen til Berlin istedet for.

Releaseparty for de nye volumene i samleserien som danner grunnlaget for min plateeksistens.

BFTG Party.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Cohen er en bra mann; ikke spesielt fan av musikken, men han står nå på og er, i denne smakebiten, ganske så forbanna:

[video=youtube;9VYXECtjOos]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9VYXECtjOos[/video]

Leonard Cohen - Popular Problems (Columbia, 2014)

popprob.jpg

Det lukter, eller stinker, politisk kritikk i alle retninger. Jeg aner ikke, men vil jo tro at B. Obama får litt juling. Og noen andre. men, det er spekulasjoner.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Plateselskapet Lyttleton Records på NZ utgir mye bra. Denne kommer 23. september:

Will Wood - Broken Man

artworks-000088589721-zij9kz-t500x500.jpg

Et lydspor HER.

U

utgatt60135

Gjest
    Det har gått nesten et år siden jeg skrev noe på musikksiden. Det er med blandende følelser, men forsøker meg litt og ser hvordan det går.

Det er ikke så mange plater som har skilt seg så mye ut enda i år, men noen godbiter synes jeg det har vært.

51nQ896J5nL._AA160_.jpg

Ty Segall synes jeg har utgitt kanskje sitt beste verk til nå og den har jobbest mest med. En hel måned i studio. Man kan jo lure på om et dobbeltalbum er mye, men synes det er få om noen svake låter. Veldig gjennonført og masse god rock. Spesielt "Feel" er råbra.

51qLhxiaMRL._AA160_.jpg

FKA twigs. En overraskelse for meg dette i og med at den er helt på kantet av min musikksmak, men du verden så godt gjennomført. Fantastisk produsert. Nydelig stemme og for et talent! Mange svært så gode låter som f.eks fantastiske Two Weeks. Svak på slutten dog, imo. Utrolig artig med artister som utvider reportuaret.

51meC4B7KsL._AA160_.jpg

Tha Antlers har gitt ut et album som er noe mer ordinært enn de forrige, men jeg synes det er helt nydelig og det føles som et riktig valg av dem. Det er bare så nydelig og vakkert. Dobbelgänger er favorittlåta.

Rival Sons overrasker meg med et bunnsolid og genuint rockeskive. Man får mange assosiasjoner til spesielt Zeppelin, men det føles som ekte vare så det er bare positivt synes jeg. Deres beste skive, imo.

51iaDJztxLL._AA160_.jpg

Wild Beast leverer nok en super plate. Digger den særegne stemmen.

Jenny Hval med Susanna har etter min mening gitt ut sin beste skive (har ikke helt oversikten over albumene til Susanna). En deilig plate å spille høyt på et godt anlegg. God lyd alså. Nydelig, mørk, dyster inntil ryggmargen og stemingskapende. Jeg synes samarbeidet mellom den er glimrende. Jenny´s lyse stemme mot Susannas mørke skaper en flott symbiose.

61Bo0IEb7yL._AA160_.jpg

Det er nok ikke Caribou´s beste skive, men nok en solid utgivelse synes jeg. Veldig typisk Snaith. Synes musikken hans er lekker og innbydende "kose" elektronika.

Notwist, den mest "sære" av mine favoritter så langt. Fengende, anderledes og melodiøs. "Run run run" er en yndling.

Cloud Nothings. Har ikke helt låtene til debuten, men en godt gjennomført andreplate dette også.

51NTp21KyYL._SL110_.jpg

Silver Mount Zion. Har ikke så mye å si om den egentlig. Flott plate!

Nok en bra utgivelse av Parquet Courts. Ikke så mye enkeltlåter som skiller så her et det mest av alt helheten. Brrrraaaaa!!!!

Andre som jeg har likt godt er Angel Olsen, Damien Jurado, Have a Nice Life, Joyland, War on Drugs, Beck, Spoon, Mogwai og Warpaint.

Favorittskiva til nå er The Antlers - Familiars.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    826
    Bra at du er tilbake Lyngen!
    Det er flere av de platene du nevner jeg også kan sjekke ut. Av de du nevner har jeg bare Notwist, Angel Olsen og War on Drugs.

Warpaint og Cloud Nothings så jeg forresten live nå i august (måtte liksom nevne det for å virke litt 'importent' her:)).

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Har kjøpt seks av de albumene du lister opp her Lyngen.Har lyst å sjekke ut de øvrige platene du fremhever.

mvh.s,

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    826
    Takk....

Warpaint og Cloud Nothings så jeg forresten live nå i august.
    Hvordan var de live?
    Jeg så dem på PStereo i Trondheim. Begge var veldig kule.
    Cloud Nothings hadde et bra driv med kun gitar-bass-enkelt trommesett. Tidvis nesten litt garage-preg over soundet, men med noen "støy-utbrudd" her og der.
    Warpaint var mye kulere enn jeg hadde trodd. Vanskelig å beskrive hvordan de var på scenen, men de hadde en nesten laid-back holdning for, kremt, jenter å være; tok seg tid til å bygge opp tildels særegne låter. Vokalene (ofte flerstemt) druknet kanskje litt i lyden, men tipper det ikke er noe problem på plata.

Hadde dette vært for 10-15 år siden hadde jeg vært ganske gira på Cloud Nothings nå og avstandsforelska i Warpaint:cool:.

U

utgatt60135

Gjest

Moro med ny skive fra Hvitmalt Gjerde også. Likte deres forrige veldig godt.

Lytter for første gang. Lovende! Ligger på Spotify nå.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    King Tuff - Black moon spell (Sub pop, sept. 2014)

King Tuff, eller Kyle Thomas om di vil. kommer med ny skive nå i september. Den forrige var jo en nokså trevlig fuzzpop-affære, og en smakebit fra den kommende skiva tyder jo ikkje på et veldig kraftig stilskifte

U

utgatt60135

Gjest
    Tom Petty and Heartbreakers - Hypnotiv Eye

Tom-Petty-And-The-Heartbreakers-Hypnotic-Eye.jpg

Oppfølgeren fra den gode Mojo er også god. Godt gjennomført klassisk rock album. Godt spilt, passe lekent. Jeg har ikke dypdykket i den men er det ikke en 7/10 plate? Mer helhetlig og godt strukturert enn enkeltlåter som er geniale. Er ikke i likhet til Plant også godt over 60? Imponerende!

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Tom Petty and Heartbreakers - Hypnotiv Eye

Vis vedlegget 277415

Oppfølgeren fra den gode Mojo er også god. Godt gjennomført klassisk rock album. Godt spilt, passe lekent. Jeg har ikke dypdykket i den men er det ikke en 7/10 plate? Mer helhetlig og godt strukturert enn enkeltlåter som er geniale. Er ikke i likhet til Plant også godt over 60? Imponerende!
    Har kjøpt denne på vinyl.Bra plate,men ikke så bra som 'mojo' syns jeg.Fikk forøvrig FKA twigs' 'lp1' på cd i posten idag.Gleder meg til å høre den !

mvh.s,

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    21. oktober kommer Primus med et konseptalbum basert på Charlie og sjokoladefabrikken. Som seg hør og bør er da vinylen sjokoladefarget. Bortsett fra fem gull LPer som blir fordelt tilfeldig blant de forhåndsbestilte.

Primus.png

U

utgatt60135

Gjest
    Har kjøpt denne på vinyl.Bra plate,men ikke så bra som 'mojo' syns jeg.Fikk forøvrig FKA twigs' 'lp1' på cd i posten idag.Gleder meg til å høre den !

mvh.s,
    Ah, så ikke at den allerede var nevnt her. Nei, ikke like bra som Mojo. Får se hvor mye den blir spilt ...

FKA twigs trodde jeg skulle få mange tilhengere, men forsto ikke det da at den trolig faller litt mellom to stoler. For avantgarde for R&B fans og for R&B for electrinika fans.

Kom med inntrykk!

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Har hørt FKA twigs' plate tre ganger nå,og syns den er veldig fin.Liker at det minner litt om triphop fra nittitallet mikset sammen med moderne electronica.Skat høre mere på den i morgen.

mvh.s,

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ny plate om en ukes tid: Mark Olson - Goodbye Lizelle på Glitterhouse Rec.

[video=youtube;msMbnwSZa6g]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=msMbnwSZa6g[/video]

Glemte jo fullstendig å nevne at madammen som er med på albumet er norske Ingunn Ringvold. Hun sees her og ble Marks nye kvinne efter Victoria Williams.

Sist redigert:

Nitram

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.11.2005
    Antall liker
    174
    Torget vurderinger
    5
    Dobbelt fra Lucinda

Lucinda Williams har bebudet et nytt album, dobbelt til og med. Slippes denne måneden.
    lu smtb.jpg

mvh Martin

U

utgatt60135

Gjest
    Hva synes dere om Emilie Nicolas´s skive?

320x.jpg

Jeg tenker at dette er kvalitet, men følelsene var ikke helt med meg ved første runde. Virker litt kjølig og distansert, men kanskje den vokser? Ser den har fått mye ros hos anmelderne.

U

utgatt60135

Gjest
    Perfume Genuins er ute med ny skive også. Likte den forrige veldig godt så dette er spennende. Likte ikke coverbilder dog. Er han homofil?

ole-1028_perfune_genius_-_too_bright.jpg

U

utgatt60135

Gjest
    Wow! Den er skjitbra! Oiu, den traff ....

Håper den gjør det i morgen også.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bonnie Prince Billy - Singer's grave - A sea of tongues

Var ikkje klar over at skrullete Oldham hadde ny på vei. Nå er den visstnok her allerede ser det ut til. Må jo være interessant...

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Perfume Genuins er ute med ny skive også. Likte den forrige veldig godt så dette er spennende. Likte ikke coverbilder dog. Er han homofil?

Vis vedlegget 279514
    Ja,mener å ha lest at han er homofil.Det høres også på hans tekster fra hans forrige plater.Jeg har bestilt plata.Når det gjelder Emilie Nicolas tror jeg at skal jeg bestille den i kveld på vinyl.Etter så mye skryt tar jeg sjansen på at jeg kommer til å like den.

mvh.s,

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn