Rettelse - Oyaide...Theo skrev:Ok, takk!
Som en som mer en gjerne synger Oyaide's pris (http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=28545.0) er jeg nysjerrig - Er det noen her som har tatt steget fra de "røde og blå" til M1/F1?EiK skrev:Hvis du virkelig skal ta den ut kjøp M1 og F1 kontaktene i Berylium !
KAS; jeg har testet alle Oyaide kontaktene; har hørt det samme som du beskriver på 046; den er var for innspillingene. 079 håndterer det meste. Men jeg er også av den klare oppfatningen at beryllium er best; har M1/F1 på cd spilleren og 004 på amp. Jeg har ikke testet forskjellen på M1/F1, men innmaten sies å være lik. Jeg mangler noen beryllium kontakter, og skal ha det på altKAS skrev:Hei EIK,
Virker som kablene har påvirking på lyden uansett hvor i kjeden man putter dem. Noen kabler gir større forskjeller enn andre, og jeg endte på Tunami. Har testet div kontakter, men var mest fornøyd med modellen 079 da jeg merket en hardhet i lyden ved bruk at 046 som er Rhodium belagt. Av den grunn er jeg litt skeptisk til alt med Rhodium, men F&M kan jo være noe helt annet. Fint om du nevner hardhet om du merker noe. Lykke til
KAS
Jeg må bare si meg enig i siste del av siste setning.EiK skrev:Hei,
Vel jeg får vel bite i det sure eplet........og innrømme det; mine kjære Statement ble gruset . Desverre (for meg), men Oyaide M1&FB1 var faktisk en del bedre.
Etter at Oyaide ble koblet fra, og det ble spilt på Statement oppdaget jeg det man kalle uidentifiserbar støy - man merker den ikke før den er borte. Oyaide fjernet denne støyen (eller deler av den). Dette gjorde at man fikk en bedre fornemelse av rommet opptaket er gjort i (som i dette tilfellet var Odense kirke). Mer plass rundt instrumenter og stemmer, og man kom også nærere disse. Lyden ble i det hele tatt mer 3.dimensjonal med mer nerve og også renere.
Kablen ble prøvd på Plinius SB-301 og dCS Paganini DAC. Har ikke fått prøvd den før PS Audio Premier, men det er på agendaen når jeg får den tilbake. Har nå lånt kabelen ut til achri-d, men håper å få den tilbake snarlig.....
Etter å ha levert kablen til han merket jeg veldig godt den nevnte støyen, som jeg synes var veldig overraskende med tanke på den rigede konstruerte Statement.
Vel, Premier kom vel til etter Statement fordi den generasjonen netkabler (også) var (er) helt jævlig stive.EiK skrev:Hei, KW
Jeg vet ikke, men det er kanskje en grunn til at PS Audio har kommet med Premier, som er ny toppmodell til nærmere doble prisen av Statement. Det tyder vel på at Statement ikke er perfekt? Premier har vel sikkert sin overmann også. Leste test i Hifi+ av Nordost Odim til over £ 7.000 ! Den var visstnok klart bedre enn Valhalla, den gamle toppmoddellen til kr.20.000.
Sånn sett er Oyaide og PS Audio smågutter i regne (ihvertfall i forhold til pris ;D).
Jeg tror ikke det er diamanter, men et utfrest mønster i metallet.gorg skrev:WTF!!
Furutech kommer med støpsler i carbonfiber, så kommer Oyiade med støpsler med diamanter.. Trodde det var finanskrise på kloden, så feil kan man ta.
Jezuz kriztuz!!! Hadde jeg ikke blitt mobba som hifi FREAK før, hadde jeg jaggu blitt det med de der i huset.Roysen skrev:Her er den nye toppmodellen til Oyaide:
... til forfengelige elektronmolekyler i strømnettet? ;DRoysen skrev:Her er den nye toppmodellen til Oyaide:
...
Disse er helt nye og sitter på den nye Acrolink nettkabel toppmodellen. Det er mulig at disse kontaktene er laget kun for de kablene.EiK skrev:De var voldsomme ! Trodde F1&M1 var toppmodellen.
Jeg så Nordost Odin hadde Furtech carbo kontakter. Det er også flere amerikanske kableprodusenter som benytter Oyaide sine kontakter.
Voldsomt løft ja, hvertfall inntil noen kommer opp med noe dyrere. Hva med å prøve dem opp mot referansen? Hvor mye tap gir de?SAL skrev:Har akkurat montert Furutech sin toppmodell FI Carbon på Tunami nettkablene i apparat enden, det ga ett voldsomt løft!( Phillip Hauge 32 amp. rundstikk i andre enden) Byttet ut Oyaide 237 som stod der, har også bestillt Oyaide 279 for å se om de hamle opp med smykkene til Furutech. Får dessverre ikke prøvd Oyaide sin toppmodell da denne ikke lages i 20 amp. utgave.
Benytter meg bestandig av det som jeg synes låter best uavhengig av pris, hvilken referanse tenker du på?R.Solhaug skrev:Voldsomt løft ja, hvertfall inntil noen kommer opp med noe dyrere. Hva med å prøve dem opp mot referansen? Hvor mye tap gir de?SAL skrev:Har akkurat montert Furutech sin toppmodell FI Carbon på Tunami nettkablene i apparat enden, det ga ett voldsomt løft!( Phillip Hauge 32 amp. rundstikk i andre enden) Byttet ut Oyaide 237 som stod der, har også bestillt Oyaide 279 for å se om de hamle opp med smykkene til Furutech. Får dessverre ikke prøvd Oyaide sin toppmodell da denne ikke lages i 20 amp. utgave.
Mvh. RS
Det var som forventet. Jeg har byttet ut alle mine Oyaide 079 (279) med Furutech karbon.SAL skrev:Har akkurat montert Furutech sin toppmodell FI Carbon på Tunami nettkablene i apparat enden, det ga ett voldsomt løft!( Phillip Hauge 32 amp. rundstikk i andre enden) Byttet ut Oyaide 237 som stod der, har også bestillt Oyaide 279 for å se om de hamle opp med smykkene til Furutech. Får dessverre ikke prøvd Oyaide sin toppmodell da denne ikke lages i 20 amp. utgave.
Var spent på hvorda du tok den; jo referansen til en kontaktovergang er jo her som med andre plugger å kjøre jævelskapet direkte. Som den mythbustern jeg er får jeg et fårete uttrykk i fjeset når jeg ser noe så opphausa ;DSAL skrev:Benytter meg bestandig av det som jeg synes låter best uavhengig av pris, hvilken referanse tenker du på?R.Solhaug skrev:Voldsomt løft ja, hvertfall inntil noen kommer opp med noe dyrere. Hva med å prøve dem opp mot referansen? Hvor mye tap gir de?SAL skrev:Har akkurat montert Furutech sin toppmodell FI Carbon på Tunami nettkablene i apparat enden, det ga ett voldsomt løft!( Phillip Hauge 32 amp. rundstikk i andre enden) Byttet ut Oyaide 237 som stod der, har også bestillt Oyaide 279 for å se om de hamle opp med smykkene til Furutech. Får dessverre ikke prøvd Oyaide sin toppmodell da denne ikke lages i 20 amp. utgave.
Mvh. RS
Oyaide kontaktene er ikke akkurat billige da....EiK skrev:Hei, KW
Jeg vet ikke, men det er kanskje en grunn til at PS Audio har kommet med Premier, som er ny toppmodell til nærmere doble prisen av Statement. Det tyder vel på at Statement ikke er perfekt? Premier har vel sikkert sin overmann også. Leste test i Hifi+ av Nordost Odim til over £ 7.000 ! Den var visstnok klart bedre enn Valhalla, den gamle toppmoddellen til kr.20.000.
Sånn sett er Oyaide og PS Audio smågutter i regne (ihvertfall i forhold til pris ;D).