Halloen!!
Knallbra!
Skal vi se, desverre ingen målinger, det ble litt i farten da jeg montert, og REW målte dårlig men tolket det greit, må være noen innstillinger....
Men likevel har AKKURAT samme fallet som deg fra 7-8k og videre, veldig mye mer fall enn Ti er riktig.
Men Aquas tåler +EQ i toppen og låter da fortsatt mye bedre enn Ti. Jeg kjørte med litt -EQ i toppen på Ti siden det var så resonant og noe spist.
Med SL har en del anerledes kurve enn Ti, og notch flyttet jeg noe opp i frekvens.
Jeg opplever samme med at det låter bedre, renere, smoothere. Friskere er et godt ord.
Men det har også en annen frekvensrespons enn Ti og låter litt lysere, dette er en EQ sak.
Bra du nevner det med flis. Jeg har faktisk en suckout ved 2kHz, er usikker på om det er hornet eller plassering...
Dette må jeg se nermere på, men kan ikke høre at jeg har noen vreng, det låter rent og pent, rengjorde også godt med teip.
Er utrolig lite å justere på egentlig, og jeg kryssteitet alle skruer litt etter litt så membranet skulle sitte jevnest mulig.
Har enda ikke hatt helt tid og ledig stue til å måle så mye, ble mye jobbing i julen, men litt hfs har jeg tid til
Målte du vreng eller noe du hørte?
Her er EQ tallene mine forresten, har enda ikke gått nuts for prøve kjøre mye diskant, så låter enda litt mørkt:
1800Hz -7,5dB 0,5Q
8000Hz 1,5dB 1Q (High Shelf)