Okki Nokki problem.

malla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
190
Sted
Bergen
Torget vurderinger
6
Har problem med min "nye" Okki Nokki platevasker. Støvsugeren kutter ut etter 5 lp plater. Blir veldig varm, og jeg må vente ca. 10 minutter før den kan brukes på nytt. Har vasket ca. 40 plater på vaskeren som jeg kjøpte i september. Motor går fint, det er kun sugeren som streiker. Andre her som har vært ute for det samme ?.

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.127
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Om andre har vært utsatt for samme problemstilling, hjelper det deg kanskje ikke mye malla.
Det beste rådet er å rette henvendelsen til kjøpsstedet og overlate videre håndtering dit i h.t. garanti-/reklamasjonsbestemmelser.
Det er trolig en bedre fremgangsmåte før du åpner kassa og begynner å skru. Det er ikke usannsynlig at vasker'n har en defekt i eller omkring støvsugerdelen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Enig med Grumps. BD er veldig ryddige å ha med å gjøre, noe som om sant skal sies var en fordel med den forrige modellen. Den nye har jeg ikke hatt det minste trøbbel med etter sikkert 3-400 plater.

En aldri så liten disclaimer: Jeg jobbet litt på Big Dipper for en god stund siden. Bare så dere vet hvor dere har meg.

malla

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.01.2006
Antall liker
190
Sted
Bergen
Torget vurderinger
6
Takk for svar , jeg lurte bare på om dette er et kjent problem med denne vaskeren. Noe som jeg skjønner ut i fra svar fra Zomby_Woof at det ikke er.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.518
Torget vurderinger
4
Zomby_Woof har forhåpentligvis bare hatt EN stk. av denne model.
Også konkluderer du med at det ikke er et "kjent" problem.

Ja,ja.....

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.127
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Trolig kunne vi kunne ha lest det på hfs om det hadde vært et kjent, gjennomgående problem. -Det har vi vel sålangt ikke gjort. Legg frem problemstillingen der du har kjøpt den malla, så løses nok saken til det beste for begge. Jeg ser få poenger å trekke andres troverdighet i tvil i denne tråden, med minde man sitter på annen bekreftende informasjon.

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Antall liker
76
Torget vurderinger
2
AFAIK er det kjent med fx VPI 16.5 som er veldig lik. Den har ikke god nok kjøling for gjentatte, lengre bruk av sugemekanismen. Jeg har en 16.5 uten at jeg har opplevd det, men har heller aldri kjørt lengre sesjoner med vasking.
Vil tro det også er noe er avhengig hvor mye du skrubber platen mellom hver gang du tørker. Selv har jeg en 3-5 minutter med skrubbing før jeg kjører en 5-6 omdreininger med tørking. Hvordan er din vaskesyklus? Sjekk gjerne opp Vidar-Ps forslag til bruk av manuelle vaskere.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
29.689
Sted
Oslo/Grebbestad
Bruker VPI 16.5 kjører to runder med suging
etter vask! Har fungert problem fritt her i 3år nå!

Z

Zomby_Woof

Gjest
Det var en del issues med Mk I, det sto etterhvert en del på lageret hos BD. Min første gikk også i stykker (liminga av oppsamlingskaret, fri luftgjennomstrømming og fuktansamling/svelling/mugg innvendig). Min andre Mk I holdt helt fint til godt over 1000 skiver før jeg solgte den videre. Den nye utgaven er meg bekjent solid konstruert og produsert, har enda ikke hørt om noen som har hatt trøbbel (dvs. malla er førstemann) og det er solgt mange. At jeg ikke vet betyr naturligvis ikke at det ikke finnes trøbbel med Mk II, jeg har ikke jobbet hos BD siden rett etter at den nye kom på markedet.

Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn