Sport, sykkel og trening OL i Sotsji 2014

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • V

    vredensgnag

    Gjest
    Da blir det trangt der...

    Sjokket er jo at andre har også fohåndssjekket forholdene i Sotsji.
    ;)

    Selvsagt. Men siden smøreteamets innsats er såpass avgjørende, kan man jo alltids vurdere om ikke det også burde få medalje ...

    Nåja, nok godt for sporten at andre land også får hentet seg litt metall.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Da blir det trangt der...

    Sjokket er jo at andre har også fohåndssjekket forholdene i Sotsji.
    ;)

    Selvsagt. Men siden smøreteamets innsats er såpass avgjørende, kan man jo alltids vurdere om ikke det også burde få medalje ...

    Nåja, nok godt for sporten at andre land også får hentet seg litt metall.
    Heh, det var ikke akkurat pingle løpere som kom foran bjørgen som ble nummer 5..
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Bjørgen etter løpet..

    "Jeg er utrolig skuffet, det ble et stykke bak i dag. Jeg har følt at jeg er i bra form og hadde gode ski og godt feste. Så det var nok bare jeg som ble fullstendig sliten i dag. Mulig jeg åpnet for hardt, jeg vet ikke, sier Bjørgen etter løpet."
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Synes det er flott at andre land vinner. Mer spenning for oss og langrenn får sårt trengt blest i andre land. Jeg hadde håpet at Nicole Fessel skulle løfte seg videre fra formen hun hadde på slutten av forrige sesong, men det har hun ikke klart, snarere tvert imot.

    Dog artig at Sverige står med null gull, men hvis ikke Northug er i slaget og Hattestad ikke kan gå ankeretappen søndag vet ikke jeg hvordan vi skal vinne over Ustiugov og Hellner på stafetten.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.206
    Antall liker
    28.349
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Synes det er flott at andre land vinner. Mer spenning for oss og langrenn får sårt trengt blest i andre land. Jeg hadde håpet at Nicole Fessel skulle løfte seg videre fra formen hun hadde på slutten av forrige sesong, men det har hun ikke klart, snarere tvert imot.

    Dog artig at Sverige står med null gull, men hvis ikke Northug er i slaget og Hattestad ikke kan gå ankeretappen søndag vet ikke jeg hvordan vi skal vinne over Ustiugov og Hellner på stafetten.
    Kalla tar sølv på en langt ifra favoritt distanse i hennes verste føre! Har tru på henne på 30km fri:)
    ellers kan det vel fort bli ett 20t gull i Hockey:D
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Synes det er flott at andre land vinner. Mer spenning for oss og langrenn får sårt trengt blest i andre land. Jeg hadde håpet at Nicole Fessel skulle løfte seg videre fra formen hun hadde på slutten av forrige sesong, men det har hun ikke klart, snarere tvert imot.

    Dog artig at Sverige står med null gull, men hvis ikke Northug er i slaget og Hattestad ikke kan gå ankeretappen søndag vet ikke jeg hvordan vi skal vinne over Ustiugov og Hellner på stafetten.
    Kalla tar sølv på en langt ifra favoritt distanse i hennes verste føre! Har tru på henne på 30km fri:)
    ellers kan det vel fort bli ett 20t gull i Hockey:D
    Enig, det er kjempemoro med Kalla, sympatisk og flott jente. Godt at det endelig har løsnet for henne.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Gudene vet. Her er forklaringen at "det skjedde visst noe fra vi avsluttet testen til løpet startet."
    Men de setter pris på at de er en erfaring rikere, i følge intervjuet.

    One Design Skis.

    Skjermbilde 2014-02-13 kl. 21.35.41.jpg
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Andre hadde en annen forklaring på sine prestasjoner; - Jeg hadde gode ski, jeg hadde bra feste og god glid, så i dag var det jenta oppå skiene som sviktet, sier Bjørgen.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Andre hadde en annen forklaring på sine prestasjoner; - Jeg hadde gode ski, jeg hadde bra feste og god glid, så i dag var det jenta oppå skiene som sviktet, sier Bjørgen.
    Mens smøreteamet hennes, i radioen, sa at de hadde testet med klokke mot motstanderne hennes, og hun hadde god gli, men glapp i motbakker ...

    Jeg syns i det minste at smøreteamet også bør få komme på pallen. Når det går bra.

    Alternativt, at man forsøker å eliminere den faktoren, slik at det faktisk blir "jenta oppå skiene" som avgjør.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Det er vel helst vi som er bortskjemt? Det er ikke mange land som hadde fiaskoerklært 3, 5 og 9 plass i OL?
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Håpløs diskusjon da det ikke er praktisk mulig å gjennomføre one design skis ideen til vreden. Dessuten så er dette toppidrett og det ville blitt usannsynlig kjedelig om alle skulle traske rundt på smørefrie ski.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Meget bra av Sverige og Cologna. Og plutselig fremstår Northugs form som en av toppene innad i det norske laget?
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Jeg tippet Norges dårligeste OL på mange ti år før OL. Det ser desverre ut til at jeg får rett....
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Og det rare er at jeg tar det med fatning uten like. Hele "showet" og overgrepene som avdekkes rundt OL i Russland gir det hele bismak.
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Og det rare er at jeg tar det med fatning uten like. Hele "showet" og overgrepene som avdekkes rundt OL i Russland gir det hele bismak.
    +1


    PS: når det er sagt, jeg unner både svenskene og Cologna å vinne!
    Like mye som jeg unnet fransk seier i skiskyting og polsk hos damene.
    Norge som idrettsnasjon har vært for langt oppe og trenger en liten "nesetyver" tror jeg...
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Og det rare er at jeg tar det med fatning uten like. Hele "showet" og overgrepene som avdekkes rundt OL i Russland gir det hele bismak.
    +1


    PS: når det er sagt, jeg unner både svenskene og Cologna å vinne!
    Like mye som jeg unnet fransk seier i skiskyting og polsk hos damene.
    Norge som idrettsnasjon har vært for langt oppe og trenger en liten "nesetyver" tror jeg...
    Helt enig, sympatiske, hardtarbeidende folk unner jeg suksess uansett hva slags farge de har på drakten. Og det blir jo mye mer spennende for oss også om det er litt kamp om sakene. Litt forsmedelig må det være for svenskene å aldri klare å lande et gull.
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.906
    Antall liker
    2.100
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Og det rare er at jeg tar det med fatning uten like. Hele "showet" og overgrepene som avdekkes rundt OL i Russland gir det hele bismak.
    +1


    PS: når det er sagt, jeg unner både svenskene og Cologna å vinne!
    Like mye som jeg unnet fransk seier i skiskyting og polsk hos damene.
    Norge som idrettsnasjon har vært for langt oppe og trenger en liten "nesetyver" tror jeg...
    Litt forsmedelig må det være for svenskene å aldri klare å lande et gull.
    LITT forsmedelig er det sikkert - men hvis de skulle vinne ishockey-gullet er alt glemt. Finnes ikke noe større enn det på andre siden av Kjølen.
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Og det rare er at jeg tar det med fatning uten like. Hele "showet" og overgrepene som avdekkes rundt OL i Russland gir det hele bismak.
    +1


    PS: når det er sagt, jeg unner både svenskene og Cologna å vinne!
    Like mye som jeg unnet fransk seier i skiskyting og polsk hos damene.
    Norge som idrettsnasjon har vært for langt oppe og trenger en liten "nesetyver" tror jeg...
    Helt enig, sympatiske, hardtarbeidende folk unner jeg suksess uansett hva slags farge de har på drakten. Og det blir jo mye mer spennende for oss også om det er litt kamp om sakene. Litt forsmedelig må det være for svenskene å aldri klare å lande et gull.
    Yepp. Flott idrett er flott idrett okke som.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Håper damene i det minste klarer sin stafett, da er jeg fornøyd med helga.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Norge under Vinter-OL 2006. Norge kom trettende plass med to gull-, åtte sølv og ni bronsemedaljer.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Idag må jeg si det går elendig for alle norske utøvere, det være seg dem med ski på beina, skøyter eller klovnebukser. :)

    Kan ikke huske sist jeg så et langrenn i OL der beste landslagsløper var på 12. plass...
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.789
    Antall liker
    1.126
    Torget vurderinger
    2
    Nei , og ikke bare det - dem kommer jo flere minutter bak både i langrenn og særlig i skiskyting :(
    Synes dette virker noe rart ....
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Konspirasjonsteori 1 idag lokalt går ut på at russere har hatt noe i vannet. :D
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Men det er alltid mulig å finne trøst...

    [h=4]Storbritannia foran Sverige på gullstatistikken[/h]Da Elizabeth Yarnold skled inn til gull i kvinnenes skeleton-konkurranse fredag, klatret den lite utpregede vinternasjonen Storbritannia samtidig forbi Sverige på gullstatistikken i OL
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    På en dag som denne hvor media går over støvleskaftene er det fint å mimre litt. Vi hadde gode år i Oslo 2011 og i Val di fiemme 2013, men før det....

    Norske resultater i "paradegrenen" Langrenn 15km individuellstart:

    OL 2010 Skøyting : Beste norske Tord Asle Gjerdalen 28plass , Petter Northug på 41.plass.
    OL 2006 Klassisk : Beste norske Frode Estil på 16 plass.
    OL 2002 Klassisk : Beste norske Frode Estil 2. plass. Anders Auklang 4. plass, Erling Jevne 6. plass

    VM 2013 Fristil: Beste norske Petter Northug 1 plass !!, Tord Asle Gjerdalen 3 plass, Sjur Røhte 5, Finn Hågen Krogh 31.
    VM 2011 Klassisk: Beste norske Eldar Rønning 2 plass, Martin Jonsrud Sundby 3 plass, Petter Eliassen 15 plass
    VM 2009 Klassisk: Beste norske Eldar Rønning 7 plass, Oddbjørn Hjelmeseth 15 plass
    VM 2007 Fristil: Beste norske Lars Berger 1 plass (litt flaks med startnumret) ellers ingen blant topp 5.
     
    Sist redigert:

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    899
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Snart stafettuttak. Setter en femmer på at Northug går. Spørsmålet er jo om vi henger med til han går ut.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.705
    Antall liker
    10.102
    Torget vurderinger
    2
    synes Johaug har dårlig glid i forhold til Sverige i stafetten,,, svenske smører er gode for tiden,, og de norske?? tydlig krangen når den beste har gått ut og jobber for at annet lamd og alle sier ""ingen kommentar""" hmmm er det splid i smørebua???


    Dårlige ski eller dårlig høyde akklimatisering ser ut til å være en gjenganger??? under forventet uansett...
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.705
    Antall liker
    10.102
    Torget vurderinger
    2
    ja nå sier de sjøl at skia er dårlige... surt å få ødelagt OL av manglende smøreforberedelse,, har de ikke sett på været eller snøen i Sotsji før??
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.705
    Antall liker
    10.102
    Torget vurderinger
    2
    Heier på Sverige og Calla nå!!!! Det er kjørt for Norge
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Første øvelsen jeg ser direkte i dag, forferdelig vær her. Dette er jo spennende greier. Og det er jo slik idrett skal være. Men vi har allerede funnet frem unnskyldningen ser jeg; skia..Uhrenholdt har ikke den mentale styrken til å ordne dette, dessverre..
     
    D

    Desillusjonert

    Gjest
    Hva skjer egentlig ned de norske???
    Dette henger jo ikke på greip i det hele tatt. Dårlige ski har ikke så mye å si?

    Har de norske bommet totalt på høyden? Med det støtte apparatet burde det ikke være mulig!

    Løpere som ikke har vært i nærheten både formmessig og historisk, går så det suser....
     
    • Liker
    Reaksjoner: KW
    N

    nb

    Gjest
    Dårlige ski har enormt mye å si. Må innrømme at jeg merker en viss skadefryd når de bruker så enorme ressurser på smøreteamet og så ser ut til å bomme såpass mye.

    Dette er vel ganske vanskelig føre å smøre omgå preppe for, uten at jeg er noen ekspert på området.

    Hvor høyt over havet går de forresten?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn