Bruker kun Apple TV 4K her... Helt nydelig.Fordelen med Android er selvsagt at det er flere apps der. De fleste man trenger er likevel å finne hos de fleste, men det er vel et par unntak som feks altibox.
ahh.... da tror jeg Sony her avklarte den største forskjellen på Android TV og Google TV.You can enjoy some functions on your Android TV™ or Google TV™ device without a Google™ account. For example, you can watch TV programs, enjoy all Sony® apps, home network functions for the Album, Music, and Video apps, and use the Network Electronic Program Guide (EPG).
In addition, certain functions (except for the Google TV model), such as the Google voice search function, Chromecast™ built-in (Google Cast), internet browsing, and the YouTube™ app, are available without logging in to a Google account. However, you will not be able to rent or buy movies, TV shows, and apps from the Google Play™ Store.
Ja, en Apple TV 4K gir det beste bildet, rett og slett fordi den har "auto-refreshrate", men for de som ikke bryr seg så mye om slikt er det jo greit å ha tilgang til så å si absolutt alle apps via Android TV.Bruker kun Apple TV 4K her... Helt nydelig.
Sony A80J virker som godt kjøp nå. Bestilte selv Phillips 856 i 65 tommer i går.
Så Netflix vist gjennom Apple TV 4K er synlig bedre enn Netflix vist gjennom tv app?Ja, en Apple TV 4K gir det beste bildet, rett og slett fordi den har "auto-refreshrate", men for de som ikke bryr seg så mye om slikt er det jo greit å ha tilgang til så å si absolutt alle apps via Android TV.
Du får f.eks film som er 24fps@24hz, slik at det blir jevne bevegelser. Panelet er native 120hz (unntatt den nye A1-modellen), men de interne appene kjører i 60hz. Bruker du Apple TV, får du også norske kanaler sendt som 25/50fps@50hz. (Skjermen har også native 100hz for å unngå hakking ved bruk av PAL-kilder)Så Netflix vist gjennom Apple TV 4K er synlig bedre enn Netflix vist gjennom tv app?
Jeg bryr meg jo veldig om kvalitet, så det ser ut som jeg må handle inn en Apple TV.Du får f.eks film som er 24fps@24hz, slik at det blir jevne bevegelser. Panelet er native 120hz (unntatt den nye A1-modellen), men de interne appene kjører i 60hz. Bruker du Apple TV, får du også norske kanaler sendt som 25/50fps@50hz. (Skjermen har også native 100hz for å unngå hakking ved bruk av PAL-kilder)
Kjøp 77", du kommer til å angre hvis du ikke gjør detNoen med erfaringer med 77 kontra 65"? 77 frister avsindig, men er litt redd ting blir for stort/uskarpt på kilder som ikke er state of the art?
Ganske enkelt, vises her.Slik jeg forstår det må man endre innstillinger på Apple TV for at ting skal bli dynamisk?
Selv gikk jeg for LG sin 65" C1 i år. Samt en Nvidia Shield til å forlenge levetiden på den gamle 2016 Samsungen. Da får jeg testet både webOS 6 og Android TV som slik jeg forstår Sony sin support er litt mindre restrikt sammenlignet med siste rebranding til Google TV.
Både LG og Sony anno 2021 får hard medfart på ulike forum når det gjelder opperativsystemene sine. Tror flere enn meg irriterer seg over få i flaisen tilpasset innhold. Tilpasset budgiver for reklamespotten.....
LG tillater vistnok at man deaktiverer reklamebanner og man kan også unnlate laste Homepage og heller ha alle appene på hurtigtaster. Slik jeg kjenner Google vil de neppe tillate noen å omgå reklame
Burde funke fint. Har 85" led, akurratt sett gjennom Seinfeld (Netflix). Ser bra ut det.Noen med erfaringer med 77 kontra 65"? 77 frister avsindig, men er litt redd ting blir for stort/uskarpt på kilder som ikke er state of the art?
Jeg gikk fra 4 år gamle 65 tommer LG B7 Oled og til årets A1 77tommer , og angrer ikke et sekund i allefall. Litt kjipt at den ikke har hdmi 2.1 støtte kanskje , men jeg driver ikke med spilling , så jeg tror ikke det blir særlig relevant for min del på mange år enda.Noen med erfaringer med 77 kontra 65"? 77 frister avsindig, men er litt redd ting blir for stort/uskarpt på kilder som ikke er state of the art?
det eneste du vil angre på er at du Ikke kjøpte større med en gang..Noen med erfaringer med 77 kontra 65"? 77 frister avsindig, men er litt redd ting blir for stort/uskarpt på kilder som ikke er state of the art?
Jeg tviler ikke på at 77 tommer er kjekt, er dog bare litt usikker på om jeg kommer til å bruke den nok til å ha 30+ lapper hengende i kjelleren, med lyd og alt blir det jo fort 50+. TV-bula har vi allerede i 1 etasje med OLED fra før av. Kommer langt med en iPad og plugger i ørene. 1st world problems...Jeg gikk fra 4 år gamle 65 tommer LG B7 Oled og til årets A1 77tommer , og angrer ikke et sekund i allefall. Litt kjipt at den ikke har hdmi 2.1 støtte kanskje , men jeg driver ikke med spilling , så jeg tror ikke det blir særlig relevant for min del på mange år enda.
Ellers var det en oppgradering på alle måter - også på vanlige/eldre TV serier.
Så langt meget fornøyd , og med en sitteavstand på ca 3.8 m føler jeg 77 var midt i blinken
Går ikke å se på film, tv eller serier på en iPad!Kommer langt med en iPad og plugger i ørene. 1st world problems...
Jeg ga 20 lapper for 77 A1 . Det er/var i allefall et enkelt valg ift. 65 C1 til 17 KIkke feil. Men er jo litt value for money også her. 65" til 17 eller 77" til 30 av samme type.
Samme her. Når vi nærmer oss 100" føler jeg også at det bør holde, hadde 110" 16:9 lerrett for mange år siden og det var liksom greit nok. Men klart kvaliteten den gangen med DVD som kilde kan jo ikke måle seg med det man får i en 77" OLED i dag, så... hvis man får begge deler er det jo ikke noe å lure på egentlig. Særlig med brukervennligheten man får med flatskjerm vs. prosjektor.Enig der. Et eller annet sted når man krysningsgrensen for hvor størrelse ikke lenger betyr mer enn kvalitet, og hvor den grensen går er nok svært individuelt og avhengig av hvordan det brukes. LG kommer vel med 97 tommer OLED neste år. Da er vi på grensepunktet av hva jeg vil kalle stort nok for 3-4 meters avstand
api.accuweather.com
no.info.lgsmartad.com *
i.ytimg.com
discovery.meethue.com
eic-ngfts.lge.com
m.media-amazon.com
ngfts.lge.com
no.lgtvsdp.com
eic.service.lgtvcommon.com
eic.recommend.lgtvcommon.com **
cdn-0.nflximg.com
lgtvonline.lge.com
no.info.lgsmartad.com *
no.rdx2.lgtvsdp.com
uiboot.netflix.com
secure.netflix.com
api-global.netflix.com
nrdp.prod.ftl.netflix.com
customerevents.netflix.com
ichnaea.netflix.com
nrdp.nccp.netflix.com
nrdp51-appboot.netflix.com
I utgangspunktet ja, men du bør kanskje lese deg opp litt, evt. se på youtube om det er noen anmeldelser som belyser "viktige ting som ikke er åpenbart ved første øyekast". Jeg ville blant sjekket ut hvordan hvordan 24fps behandles. På 120hz-modellene er dette en enkel sak: 24 x 5 = 120 og 25fps x 4= 100 for PAL. Den eneste eneste kilden jeg mener eller mindre stoler 100% på (HDTVtest) har ikke testet A1-modellene: https://www.youtube.com/c/hdtvtest/videosSitter med en glimrende 65 cx her.
Allikevel vurderer jeg å oppgradere til en 77 A1 da jeg vurderer å henge tv'en på veggen og da blir den minst en halv meter lengre borte enn den er i dag. Det må jo kompenseres med 12" ekstra...
Slik jeg leser det så er forskjellene 2.1 vs 2.0 innganger, 120hz vs 60hz og en generasjon eldre prosessor i a1.
Det skal ikke spilles på denne da.
Skal fores med en nvidia shield.
Er da billedkvaliteten omtrent lik?
Jeg kjøpte en Sony 65" OLED i 2018 og gikk for Vogel Wall 3305 veggfestet. Nå er ikke min TV like "slank" som nyere modeller, men har ca. 10cm klaring fra vegg.kjøpte en sony 65 på black friday salget. grunnet en del uforutsette saker i den nye heimen, så er den ennå ikke pakket ut. holder for tiden på å ferdigstille ny utforing på veggen tv-en skal henge på, og må planlegge feste for tv.
jeg finner ikke helt ut hvor jeg skal plassere disse, siden jeg er usikker på hvordan/hvilke veggoppheng som anbefales. den skal ikke kunne tiltes eller trekkes ut, men være montert så nær vegg som mulig.
noen som har anbefalinger og info til slikt?
Vet ikke hvilken TV du kjøpte men tipper det er denne (elle lignende modell) som er det offisielle veggfestet? https://www.sony.no/electronics/tv-er-tv-stativ/su-wl450-wall-mount-bracket Får det neppe nærmere veggen enn dette.kjøpte en sony 65 på black friday salget. grunnet en del uforutsette saker i den nye heimen, så er den ennå ikke pakket ut. holder for tiden på å ferdigstille ny utforing på veggen tv-en skal henge på, og må planlegge feste for tv.
jeg finner ikke helt ut hvor jeg skal plassere disse, siden jeg er usikker på hvordan/hvilke veggoppheng som anbefales. den skal ikke kunne tiltes eller trekkes ut, men være montert så nær vegg som mulig.
noen som har anbefalinger og info til slikt?