L
Lydarne
Gjest
SL skriver:
The best loudspeakers for stereo sound reproduction are those that disappear chameleon-like from the listening room and simultaneously withdraw attention from the room. What remains is an acoustic scene of phantom sources and spaces in front of the listener; an illusion that the brain creates from the naturalness of the sonic cues imbedded in the recording, which the two loudspeakers reproduce. Output volume and dynamic range of the loudspeakers has to mimic the live event for the illusion to be believable.
Few loudspeakers are capable of this magician trick. A single driver, full range loudspeaker adds too many distortion cues to disappear from the scene. A 2-way loudspeaker may come close, except for struggling in the bass and with output volume. 3-way or 4-way loudspeakers can be practical solutions to the output volume and frequency range requirements. Since they become physically large they usually suffer from a non-uniform radiation pattern with changing frequency. Next to a flat on-axis frequency response in free-space, a frequency-independent off-axis or constant power response is the most important loudspeaker parameter. If a loudspeaker is directional, then it should be directional in the same way for all frequencies and at least in the horizontal plane.
Læg mærke til hans mål som han prøve at opnå med en fejl konstruktion, han er så langt bagud at han stadig væk tror at det kun er to vejs systemer der kan forsvinde og skabe soundstage.
Hos mig , Ps. jeg har ikke helt lukket kabinet men akustik ventil, her er ingen direkte lyd du kan lokalisere til højtaleren på noget tidspunkt uanset hvor vildt det gå til, rummet skifter fra plade til plade, perspektivet er tredimensionalt og skifter størrelse brede, højde ,dybde for hver CD og kan bryde alle vægge og blive to til tre gange store, der sker altid på klassisk orkester musik og store kor orgel, iøvrigt meget belejligt og godt for illusionen.
Hvad er det dipoler gør så meget bedre, jeg synes min beskrivelse ligner det SL søger.
Jeg vil anbefale ham at arbejde lige så meget med elektronikken (som for ham tilsyneladende bare er en masse opamp'er sat efter hinanden) som han gør med højtaler, så vil han opdage at der slet ikke er brug for hans dipoler. og han kan undgår bagside udstrålingen som er lig forvrængning.
The best loudspeakers for stereo sound reproduction are those that disappear chameleon-like from the listening room and simultaneously withdraw attention from the room. What remains is an acoustic scene of phantom sources and spaces in front of the listener; an illusion that the brain creates from the naturalness of the sonic cues imbedded in the recording, which the two loudspeakers reproduce. Output volume and dynamic range of the loudspeakers has to mimic the live event for the illusion to be believable.
Few loudspeakers are capable of this magician trick. A single driver, full range loudspeaker adds too many distortion cues to disappear from the scene. A 2-way loudspeaker may come close, except for struggling in the bass and with output volume. 3-way or 4-way loudspeakers can be practical solutions to the output volume and frequency range requirements. Since they become physically large they usually suffer from a non-uniform radiation pattern with changing frequency. Next to a flat on-axis frequency response in free-space, a frequency-independent off-axis or constant power response is the most important loudspeaker parameter. If a loudspeaker is directional, then it should be directional in the same way for all frequencies and at least in the horizontal plane.
Læg mærke til hans mål som han prøve at opnå med en fejl konstruktion, han er så langt bagud at han stadig væk tror at det kun er to vejs systemer der kan forsvinde og skabe soundstage.
Hos mig , Ps. jeg har ikke helt lukket kabinet men akustik ventil, her er ingen direkte lyd du kan lokalisere til højtaleren på noget tidspunkt uanset hvor vildt det gå til, rummet skifter fra plade til plade, perspektivet er tredimensionalt og skifter størrelse brede, højde ,dybde for hver CD og kan bryde alle vægge og blive to til tre gange store, der sker altid på klassisk orkester musik og store kor orgel, iøvrigt meget belejligt og godt for illusionen.
Hvad er det dipoler gør så meget bedre, jeg synes min beskrivelse ligner det SL søger.
Jeg vil anbefale ham at arbejde lige så meget med elektronikken (som for ham tilsyneladende bare er en masse opamp'er sat efter hinanden) som han gør med højtaler, så vil han opdage at der slet ikke er brug for hans dipoler. og han kan undgår bagside udstrålingen som er lig forvrængning.