Når jeg er innom dette forumet og leser tilbakemeldingene på Fidelity slår det meg hvor utrolig puritanske og konservative en del av Fidelitys lesere synes å være. Det er selvsagt helt feil å skjære alle over en kam, men på meg virker det som om en del av dere er relativt teknofokuserte HiFi purister, med relativt liten åpenhet i forhold til andre tema enn det en selv er mest (og kanskje sykelig) opptatt av. Det slår meg også at det jeg har forsøkt å tilføre Audio og Fidelity ofte faller på stengrunn. Desto mer teknisk, desto mer hardcore desto bedre. Utgangspunktet for vår hobby er musikk og musikkformidling. For mange virker det som et heller underordnet motiv. Det samme gjelder evnen til å ta inn nye perspektiver og muligheter. Flerkanal, kombinasjonen av bilde og lyd, nye kilder osv. synes for mange å være direkte provoserende. Gi oss HighEnd Stereo og gjerne så sært som mulig med tekniske detaljer helt ned på enkeltkomponent nivå det er det vi vil ha? For meg handler det om noe helt annet. For noen år side kom jeg hjem med en bærepose med kabler til opp mot 100.000. Da slo det meg plutselig at jeg var alvorlig ute å kjøre. Var dette vitsen? Hadde jeg mistet fullstendig fokus? Etter det har jeg med noen få unntak kun skrevet om musikk, og noen små (for noen provoserende) artikler om flerkanal og mp3. For meg er det eneste som teller opplevelsen. Alt handler om å skape løsninger som bidrar til å gjøre musikkopplevelsen bedre. Derfor er et Fidelity som ikke legger mye vekt på både nye muligheter og ikke minst musikk- en ganske uinteressant affære. Men det er mulig at det er jeg som har misforstått?