Om lyden blir bra når jeg reiser meg, er det da taket som er problemet?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Får prøve å finne ut av det i morgen.

    Nå er det game over.

    Takk for hjelpen så langt.


    Geir Arne
     
    T

    timc

    Gjest
    ganilsen skrev:
    Suomela skrev:
    "Opptaket" är troligtvis gjort genom den innbyggda mikrofonen i pc'n din.

    Kan du ikke skriva vilken mikrofon och mikrofonforsterker/lydkort du har tillgänglig?


    /Suomela
    Mikrofon, Realtek High Definition Audio. Den er kun "koblet til" når jeg har koblet i micen. Så TROR det er riktig.


    Geir Arne
    Aha. Du bruker den innebyggde micforsterkeren. Den har IKKE fantomspenning såvidt jeg vet. Dersom den har det, så er det av tvilsom kvalitet. Lån deg ett eksternt lydkort.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.366
    Antall liker
    2.632
    Torget vurderinger
    1
    Og der stod det jo med en gang; Note that microphone inputs are NOT suitable and should not be used (they have too much gain and most suffer from high noise levels and limited bandwidth)

    Kan dette være problemet mitt?
    Har mikrofonen innebygd amp skal den vel på linje og ikke mic inngang, så ja
     
    T

    timc

    Gjest
    De Earthworks jeg har sett på nå, har innebygget preamp. Men de skal ikke kobles til linjenivåinngang. De skal ha 48V phantom.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Jippi! Blir bare bedre og bedre (les: dyrere og dyrere) dette her. Får se om jeg kan skaffe et ok usb lydkort. Noen forslag?


    Geir Arne
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Har fremdeles ikke fått en micen til å virke, men ved hjelp av sinustoner (fra 20-120hz) har jeg funnet ut at ved 120hz har jeg peak som går over i en dip ned til neste peak(ganske kraftig) ved 60-70hz. Så dabber det av igjen ned mot 35hz hvor jeg får en peak igjen frem til 29hz hvor høyttalerne ruller kraftig av. Masse volum rundt 32hz (tipper dette er fordi den passive bassen er stillt inn til noe rundt dette), men bare noen få hz lenger ned har jeg 0 hørbar respons. 28-29 er siste "hørbare" tone.

    Noen som ble noe klokere av dette? Det jeg i det minste har funnet ut at det finnes ikke driv og morro når jeg spiller musikk. Det oppfattes som serdeles bassfattig med mindre sangene treffer i området rundt 32-33hz. Da igjen er det ikke måte på, og nesten så jeg leter etter sub selv om jeg vet jeg ikke har det.

    Føler også jeg har mye klang rundt "lyse" toner. Typsikt rundt stemmer og litt høyere. Håper dette er lettere å fikse.


    Geir Arne
     

    thomasdrv13

    Medlem
    Ble medlem
    07.08.2006
    Innlegg
    36
    Antall liker
    1
    Kjøp deg en god parametrisk eq :)
    Hadde selv problemer med resonanser på 3 steder i bassen. Den verste var ved 33 Hz.
    Etter maaange timer med lytting og justering av eq ble resultatet meget bra.
    Bruker en eq ved navn Klark Teknik DN 9340.
    Har ikke brukt måleinstrumenter til kontroll, men kun ørene.
    Thomas
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    thomasdrv13 skrev:
    Kjøp deg en god parametrisk eq :)
    Hadde selv problemer med resonanser på 3 steder i bassen. Den verste var ved 33 Hz.
    Etter maaange timer med lytting og justering av eq ble resultatet meget bra.
    Bruker en eq ved navn Klark Teknik DN 9340.
    Har ikke brukt måleinstrumenter til kontroll, men kun ørene.
    Thomas
    Hva er pris og hvor får man handlet?


    Geir Arne
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn