Digitale avspillere Oppgradere DAC også?

breiva

Medlem
Ble medlem
05.05.2005
Innlegg
15
Antall liker
4
Jeg har oppgradert deler av anlegget mitt, blant annet ved å kjøpe en Auralic Aries G1 streamer og Audiovector R3 Arrete høyttalere. Jeg synes med en gang at det ble et løft fra det jeg hadde før. Resten av systemet er Electrocompaniet AW 2x120, 4.9 og en ECD-2 DAC. Det ble nevnt at kanskje også DAC burde oppgraderes, og jeg så litt på den nye Musical Fidelity D6X, som vel akkurat er kommet og som ble kåret til beste DAC i EISA oversikten 2022-2023. Musical Fidelity selges av Mala Audio, og de kunne også ta min ECD-2 i innbytte for en helt grei pris. Det er vel ingen tvil om at D6x er en meget god DAC og det er vel ikke så rart heller at Mala sier dette er en stor oppgradering og at det har skjedd mye med DACene de siste årene. Er det noen her som kanskje vet mer om dette og om oppgraderingene er betydelige? Jeg kan lite eller ingen ting om dette.
 
P

parafinoksen

Gjest
Du kan ikke få lånt med deg dac-en fra Mala hjem og teste hos deg selv?
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.916
Antall liker
38.881
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Men du har sikkert sett spesifikasjoner og alt og gjort deg opp en mening om at det ser bra ut?
Det har jeg og ser svært lovende ut :) Jeg har riaa fra MF og hvis den er i nærheten så lover det godt

mvh
 

forsell

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2012
Innlegg
1.450
Antall liker
594
Jeg har oppgradert deler av anlegget mitt, blant annet ved å kjøpe en Auralic Aries G1 streamer og Audiovector R3 Arrete høyttalere. Jeg synes med en gang at det ble et løft fra det jeg hadde før. Resten av systemet er Electrocompaniet AW 2x120, 4.9 og en ECD-2 DAC. Det ble nevnt at kanskje også DAC burde oppgraderes, og jeg så litt på den nye Musical Fidelity D6X, som vel akkurat er kommet og som ble kåret til beste DAC i EISA oversikten 2022-2023. Musical Fidelity selges av Mala Audio, og de kunne også ta min ECD-2 i innbytte for en helt grei pris. Det er vel ingen tvil om at D6x er en meget god DAC og det er vel ikke så rart heller at Mala sier dette er en stor oppgradering og at det har skjedd mye med DACene de siste årene. Er det noen her som kanskje vet mer om dette og om oppgraderingene er betydelige? Jeg kan lite eller ingen ting om dette.
Personlig synes jeg kanskje ikke du skal være altfor opptatt av bytte dac.
Du har en bra dac allerede. Du finner dacer med ett litt annet lydbilde enn den du har, feks fra
Hegel og Topping. men om det blir opp eller nedgradering kommer jo an på synergien i anlegget ditt. Hva som passer
best for deg. Ønsker du en større endring i
lydbildet i forhold til det du har i dag. Vil bytte av forforsterkere/forsterker gi betydelig mer forandring enn Dac.
 
Topp Bunn