lomt skrev:
Slik jeg har forstått det, er forskjellen på gamle og nye Electrocompaniet at i gamle, var viktige komponenter match'et og ferdige produkter ble prøvekjørt og fintrimmet for de forlot fabrikken. Nye Electrocompaniet leverer massevare, uten disse to viktige detaljer
Er jeg misinformert?
Kommer nok an på hvor gamle du snakker om. En gang i verden ble alt håndlagd på Skårer. Overjordisk lyd, sammenlignet med det meste andre på markedet, men driftssikkerheten var så som så. Noensinne hørt om 25-wattere som tar fyr i racket? De siste årene EC ble drevet fra Skårer ble mye (mesteparten?) leieprodusert hos andre i Sentral-Europa og Norge (Kitron). En grunn til at EC gikk konk var at de havnet i en rekke konflikter med leieprodusentene. Evindelig krangling med de som lager produktene dine er ingen god garanti for hverken kvaliteten, lanserings- og leveringstidene, eller økonomien.
Nå bygges mye på Tau sammen med diverse annen elektronikkproduksjon. Mange av nøkkelpersonene er de samme, selv om sjefen er en annen. (Se
http://www.electrocompaniet.no/InfoAboutUs.html) Produktkvaliteten er, så langt jeg kan bedømme, fullt på høyden og driftssikkerheten på utstyret er vel bedre enn noen gang. Og for første gang jeg kan huske er EC i stand til å lansere nye produkter på løpende bånd, til det tidspunktet som er lovet, og med bokser som fungerer fra start.
Så får man like eller mislike de (forholdsvis små) justeringene som er gjort i klangbildet, men jeg tror ikke det du nevner er en del av forklaringen, kanskje heller tvert imot.