Oppgradering av The Well Tempered Classic

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.282
    Antall liker
    6.469
    Sted
    Under stjernene
    Har tidligere nevnt.
    Av en eller annen grunn så låter andre gangs spilling bedre enn første, når de spilles etter hverandre.
    Har justert hvilestillinga til armen så stiften er på samme høyden å som plata.
    Og vips så låter begge like bra😊
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.157
    Antall liker
    986
    Torget vurderinger
    2
    Husker du nevnte dette YesJens. Kan egentlig ikke si jeg hørte noe forskjell. Men så har ikke jeg en så analytisk RIAA som deg:) Så kan være detaljer ikke kommer frem. Skal teste igjen når jeg får PU på den spilleren. Jeg merker i allefall at det tar ett minutt eller to på første kutt før ting er stabiliseret.:)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.157
    Antall liker
    986
    Torget vurderinger
    2
    Har nå satt den lille røde tilbake på WT.
    Har også senket vilestillingen til armen. Senket så lavt at jeg må løfte den litt opp over vuggen for så slippe den ned på platen. Har ikke testet forskjellen ennå. Ser ut som jeg har fått noe problem med silikonbadet til armen. Virker som viskoseiteten har blitt for høy av at armen har stått ubrukt ett års tid. Noen som har en desiliter silikonsuppe liggende til overs? Tror det er på tide å bytte i armbadet. Hva med deg YesJens? Har du ett stort lager?
    DSC_1068.JPG
     

    YesJens

    Musikkelsker og Livsnyter😊
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.282
    Antall liker
    6.469
    Sted
    Under stjernene
    Har ikke merket at viskoseiteten er blitt høyere. Men kanskje hvis man sammenlignet med en ny:rolleyes:

    Mener at @Final fikk byttet olje på Record Player hos Elektrisk Bureau.
    Muligens kan de skaffe riktig silikon.

    Noe lager silikon har jeg dessverre ikke.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.157
    Antall liker
    986
    Torget vurderinger
    2
    Skal lese litt i manualen om hvilken type siliconeolje og hvilken viskositet jeg må ha. Ser ut som badet er litt mykere nå som jeg har herjet med justering av armen. Har spilt litt å justert idag. Hadde nesten hvor mye tid det tar å stille inn WT armen:)
     

    Uttern

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.11.2007
    Innlegg
    811
    Antall liker
    428
    Sted
    Ytre Enebakk
    Torget vurderinger
    3
    Bruker silikonolje med viscositet 5000 i badet til triplanaren, funker knall. Kjøpt på norsk hobbyteknikk.
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.157
    Antall liker
    986
    Torget vurderinger
    2
    Med fare for å overbelaste tråden til YesJens her. Sjekket manualen til Well Tempered. Stod ingenting om silicone oljen der. Skikkelig dårlig. De burde jo ha regnet med at man hadde kastet den opprinnelige tuben etter 35 år. Fysj og skam:)
    Mener å ha hørt at ett sted at silicone oljen skulle vær ganske laus på viskoseiteten 100000cSt eller noe? Noen som vet hvor det kan stå noe om det. Prøvde Google litt. Men fant ikke igjen stedet. Er ett par år siden jeg lette på WT sider sist:)
    Uansett ser ut som armen virker litt bedre nå. Kan hende siliconebadet er litt som med maling som blir stående. At man må røre det litt opp for å få det flytende igjen:)
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.157
    Antall liker
    986
    Torget vurderinger
    2
    Jeg som tullet med at man kunne ha dette på lager etter 35 år :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn