Oppgradering

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
Oppgrdering på vinylsiden kom i posten i dag :) Trans Rotor og Jolida Jd9 Riaa, morosamt git :)
 

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Er det en lyra,eller zyx pu du har montert på den?

Hvordan opplever du riiatrinnet? dette er vel rørtrinn,men både mm/mchigh & low innstillinger,hvis jeg husker rett.....dette ble brukt på Hortenmessa i år,av importøren,og jeg minnes at han hadde svært god vinyllyd,på noen små stativht med vtl elektronikk,og transrotor/zyx kombo...grattis med flotte saker i allefall......si gjerne mer om alt,spesiellt riiaen,denne faller jo svært prisgunstig ut..Mvh Espen
 

larshe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.03.2006
Innlegg
68
Antall liker
4
Sted
Elverum
Gratulerer med flott vinylsnurrer. Etter 15 år med kun cd, har jeg bestemt meg for å kjøpe platespiller (igjen). Transrotor er definitivt med i finale runden. Dette er lekre saker :)
 

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
Jeg oppgraderte i fra Rega p2 med Audio-technica At-oc9 pickup og Rotel Riaa. :)
 

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
ixos_76 skrev:
Er det en lyra,eller zyx pu du har montert på den?

Hvordan opplever du riiatrinnet? dette er vel rørtrinn,men både mm/mchigh & low innstillinger,hvis jeg husker rett.....dette ble brukt på Hortenmessa i år,av importøren,og jeg minnes at han hadde svært god vinyllyd,på noen små stativht med vtl elektronikk,og transrotor/zyx kombo...grattis med flotte saker i allefall......si gjerne mer om alt,spesiellt riiaen,denne faller jo svært prisgunstig ut..Mvh Espen
Det er en Zyx R50 Bloom Pickup som sitter på Transrotor 2.6 arm, Det er en rega arm som er oppgradert i fra Trans rotor.
Riaa den virker lovende, men har ikke fått hørt så mye på utstyret ennå, Rørene i riaa trenger ca 150 timer innbrenning før det begyner og løsne, Det er solid oppbygging på platespilleren. Den veier ca 14 kg. Så i helgen blir det å spille musikk til en god dram tenker jeg :)
 

Vedlegg

costello

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.10.2004
Innlegg
1.334
Antall liker
123
Torget vurderinger
2
bjornendrestad skrev:
Så i helgen blir det å spille musikk til en god dram tenker jeg :)
Samma her... :D

Snuser litt på vinylspiller selv, men dette er vel kostbare saker?

Forøvrig flott oppsett du har, men ser ingen Naim! :-\


mvh
 

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
costello skrev:
bjornendrestad skrev:
Så i helgen blir det å spille musikk til en god dram tenker jeg :)
Samma her... :D

Snuser litt på vinylspiller selv, men dette er vel kostbare saker?

Forøvrig flott oppsett du har, men ser ingen Naim! :-\


mvh
He he naim, nei ikke det :eek: , Holder meg til Electrocompaniet. :) :) :)
 

Vedlegg

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
Jeg lurer på om det vil bli store lydforskjel med rør bytte i Riaa trinnet for exsempel til noen dyrere rør, Hva er anbefalt av typer rør. :) er litt spennede med rør da man kan prøve litt forskjelligt.
 

Destiny

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2007
Innlegg
2.287
Antall liker
237
Torget vurderinger
1
Dritlekkert oppsett :D

Gratulerer masse med ny vinylsnurr......

Destiny.. :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.771
Antall liker
507
Sted
Stockholm
Av rør så er vel mine favoritter Siemens og Telefunken Diamond. Ikke helt gratis, men ta en telefon til Brynjar Kvanlid/Motron 32752150, så tenker jeg det blir nye rør jeg.. ;)
 

bjornendrestad

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
239
Antall liker
7
Cundis skrev:
Av rør så er vel mine favoritter Siemens og Telefunken Diamond. Ikke helt gratis, men ta en telefon til Brynjar Kvanlid/Motron 32752150, så tenker jeg det blir nye rør jeg.. ;)
Ja da blir det og bestille seg rør. Skal bli spennende og høre forskjel på orginalrør i forhold til litt dyrere saker..
 
Topp Bunn