Oppklaring til ryktene om Patos / Netthandelen

K

kathrine

Gjest
Oppdatering: ryktene vedrørende Patos / Netthandelen er oppklart:

Hei!

Ja hvisking forekommer ,og til hviskerne kan det beroliges med at det IKKE trengs hviskes mere.

Var i kontakt med "Netthandelen" og fikk oversendt en mail som jeg legger ut slik at de som jeg ble skeptisk til de nye Basicene til Patos kan slappe helt av.


Jeg er virkelig oppriktig glad for å se at det er stor interesse for mine nye høyttaler serier!! Som dere har lagt merke til så er jeg ikke en flittig bruker av forumet, men dere fortjener i aller høyeste grad min oppmerksomhet. Det siste året har jeg brukt til å gjennomføre et av de mest ekstreme prosjekter man innen denne bransjen kan gjøre; jeg har dramatisk endret SAMTLIGE modeller i min serie, både Basic, Lyric og Symphonic. Det er en mer omfattende oppgave enn hva jeg hadde trodd! Det har tatt tid, det har tatt netter og det har kostet en masse penger. Som noen av dere vet så har jeg samtidig med dette flyttet produksjonen til Kina. Svært mye av min tid har jeg brukt der nede de siste månedene. Produksjonene i Kina har foregått i samarbeid med nordmannen Stein Frode Ertzeid ("Farmen-Frode"). Også tidligere har jeg fått elementene til Basic serien produsert i Kina. Kabinettene har blitt produsert i Europa. Både kapasitet og kvalitet på kabinett produksjonene i Europa utviklet seg utilfredsstillende. Det er den direkte foranledning til at jeg har valgt å gå til Asia. Men fortsatt er produktet tvers igjennom utviklet av meg. Jeg har egenhendig spesifisert detaljer ned til minste nivå. Alt har min signatur. Første produksjon er fordelt på Netthandelen, Komplett og Patos. Ankomst til landet er litt tilfeldig. Netthandelen fikk sine sendinger først, så kom Komplett og så meg selv. Første forsendelse omfatter kun Basic serien. Vi har de to andre seriene i produksjon i disse dager. Det har vært mange fabrikker inne i bildet når det gjelder produksjonen av de forskjellige deler til min nye Basic serie. Spesielt har det vært vanskelig å finne riktig leverandør til diskantene. Helt i starten hadde vi enkelte individuelle avvik på diskant elementene. Dette førte til at vi endret leverandør til en som var dyrere, men som kunne levere en jevnere kvalitet. Det vil alltid være avvik fra element til element, men vi har strenge krav på hva vi regner som akseptabelt. Enkelte høyttalere KAN ha en mørkere klang enn hva du forventer av en Patos høyttaler, men det er i så fall snakk om ytterst få. Imidlertid er dette enkelt å endre, og jeg vil bistå alle som retter en henvendelse til meg via email. Jeg må presisere at dette IKKE har noe med høyttalerne som spesifikt selges hos Netthandelen og Komplett å gjøre. Det kan skje i alle tilfeller. Det skjer også hos alle leverandører, og det er grunnen til at det kan være en god investering å spesial tune alle høyttalerne som et generelt råd. Markedsprisen vil komme til å bli litt høyere på de nye modellene. Dette skylles ikke kun den generelle prisutviklingen, men også det faktum at høyttalerne er betraktelig utviklet og forbedret. En Basic310mk2 vil typisk koste 3990,- mens den tidligere kostet 3490,-. Ved kjøp av konteiner laster direkte fra fabrikk vil naturligvis selgeren ha en viss ekstra margin å hente. Det kommer ene og alene av kostnads aspektet ved distribusjonen, og det har ingen ting med produktet å gjøre. De forskjellige distribusjons former har sine særpreg, og det vil nok alltid være mulig å gjøre "et godt kjøp" både her og der, men min oppgave er først å fremst og lage et godt produkt. Det er jeg fornøyd med at jeg har klart! Til slutt vil jeg få lov til å ønske dere lykke til med et produkt jeg er veldig stolt av, og med en unik musikk opplevelse!
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.919
Antall liker
5.947
Torget vurderinger
2
Da ble denne saken oppklart.

Mvh
Høvdingen
 

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Jeg finner ikke en damn shit ved å søke på saken, but here it goes..

Hva er saken når det gjelder høyttalere med og uten serienummer? Er det slik at de solgt på netthandelen er uten serienummer og dermed kanskje mye mindre verdt enn ht solgt andre steder, kanskje til og med umulige å få solgt?
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.450
Antall liker
3
Keltern skrev:
Jeg finner ikke en damn shit ved å søke på saken, but here it goes..

Hva er saken når det gjelder høyttalere med og uten serienummer? Er det slik at de solgt på netthandelen er uten serienummer og dermed kanskje mye mindre verdt enn ht solgt andre steder, kanskje til og med umulige å få solgt?
Alt som er negativt mot Norske merker her blir sletta, så ingen kan svare deg på det ;) Lag en ny tråd, kall det kinamikk, og bruk samme eksempelet.

PK
 

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Hehe! Vel, da blir liksom litt av poenget borte.. Selv om det er aldri så mye "kinamikk" ute og går! :p

Jeg har lyst til å være litt "patriot" når jeg skal handle høyttaler-elementer i nær framtid, men har også lyst til å gå til anskaffelse av litt "kinamikk" i form av en music angel for eksempel..

Men nå er det antageligvis noen som har satt unødvendige griller i hodet på meg, da det kan se ut til at noen har tenkt litt feil (les gooba og dynavoice) i saken det gjelder, slik at de har ment at patos-høyttalere solgt på netthandelen ikke har serienummer, mens andre har. Det kan i hvert fall se sånn ut.. Men det er jo en helt annen sak og en helt annen høyttaler, så om det er saken, så hadde det vært fint om de hadde tenkt seg om før de kom busende med skremselspropaganda! :p
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.979
Antall liker
327
Sted
Oslo Vest

Keltern

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
79
Antall liker
2
Eneste av relevans er følgende:

trebla2 skrev:
synes bare høytalerne blir verre i lyden jeg.skjønner ikke hva som skjer.ene diskanten er ikke god.
har hørt at alle basic uten serienr er feil produsert.skulle ikke handlet på netthandelen.men men skal vel få tak i
moen en gang.
Men stemmer det? Er det noen som har kjøpt et par MED serienummer?

Skulle ønske Roar Moen kunne uttalt seg om dette temaet også, selv om han til en viss grad allerede har gjort det.

Jeg vil tro det blir mer som "batchen uten serienummer KAN ha feil!" . Jeg kan ikke si jeg opplever feil på mine, men siden rommet mitt ikke tillater disse høyttalerne i noen særlig grad, har det en tendens til å bli vel "bassete".. Og siden jeg da vurderer å selge, en vare jeg trodde var fullstendig på alle måter, så er det litt kjedelig om mangel på serienummer skal hindre meg i dette!?
 

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Innlegg
173
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Men nå er jo Patos begjært konkurs så da spørs det vel hva som skjer fremover. Utrolig synd da Roar Moen har ekstrem kunnskap og lager fantastiske bygg. Hatt Lyric 501mk2 og har nå 310mk2.
 
Topp Bunn