Rettlinjet PU?, finnes nesten ikke! Det beste er vel Audiovector Karat D3?
Man må nesten gå vintage hvis man vi en mest mulig rettlinjet respons,, men det er et sjansespill da individuelle nåler heller ikke er like. NOS nålen kan være morkne/inntørket og ubrukelige..
1. PU /nål bestemmer frekvensresponsen(MC) , for MM det elektriske også
2. Armen bestemmer hvor mye rusk og uroligheter som blir med ( resonans, IMD forvregning, mikrofoni) og hvor bra man kan justere inn PU.
3. RIAA kan være forskjelig og gi ulikt resultat.
Dette er det beste jeg får til..Shure V15 IV +Jico SAS-B, med litt help av Parks audio AIR eq på +1, Azimith justert manuelt.
Crosstalk er forøvrig 36/38 på annen testplate 440hz, kanalbalanse 0.4db forvregning under -30db på 5k og i underkant av -20db i toppen er blant beste man ser
Det er ingen publiserte SPECER som slår disse tallene, men individuelle PU som er bedre finnes selvsagt. Armen er heller ikke toppklasse. En gammel vintage Denon 51F.
Jeg tror nok Valentinos råd er noe som vi bli meget bra,
Her er den eneste målingen av Hana jeg har funnet.. stigningen over 10K ligner litt på Ortofons M2 serie, Samenlign Shure V15 IV her med min over med Jico nål.
Jeg kan slett ikke garanter at du vil å en nålerespons som er den samme som meg, antagelig ikke, Det er derfor Waxwing er så genial, den kan gjøre PU med teoretiske og normale avvik så godt som perfekte.
PS rett frekvensrespons på ytterste spor betye ikke at den er det ved den innerst.. koniske vil falle mye, elliptiske en god det,men Microline holder seg best