Optoma GT5500

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Noen som har erfaring med Optoma GT5500? Skal igang med kinokjelleren snart og tenker å ha projektor. Vurderer denne da jeg kun har 205 i takhøyde og vil unngå å ha en projektor surrende over sofaen. Har ikke mulighet å ha den lengre bak da det er en bærevegg i betong bak sofa.
Er feks GT5500 særlig fleksibel? Kan den henges i tak(eller felles inn i tak) foran eller må den stå "rett vei"?
Anyone?
 

larsmp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.05.2002
Innlegg
52
Antall liker
3
Torget vurderinger
5
GT5500 er ikke særlig fleksibel. Throw ratio er 0.25 og offset er 118% (ref. spec). Det betyr at den må stå 18% under nedre bildekant eller henge 18% over øvre bildekant. Throw ratio betyr at den må stå meget nært lerret (noe som kan være greit). Dette er en såkalt ultra-short throw projektor. Siden den ikke har lens-shift eller zoom range, så er du avhengig at den kan plasseres helt korrekt i forhold til bilde. For å oppnå fleksibilitet bør du kanskje f.eks. vurdere Epson modeller. De har ganske mye lens shift og zoom range.
 

ovitzi

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Innlegg
869
Antall liker
862
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
3
Tusen takk. Er helt ny på prosjektor. Da lærte jeg hva offset betyr i den sammenheng. Får sjekke ut Epson:)
 

Costanza76

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2012
Innlegg
180
Antall liker
205
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ultra-Short-Throw

Hei. Henger meg på denne tråden jeg også.

Er i markedet for en fleksibel projektor-løsning som ikke krever fastmontering i tak, og har sett på noen alternativer.

Er det noen som benytter Ultra Short Throw-projektorerer og kan si litt om sine erfaringer?
 
Topp Bunn