Optoma GT5500

ovitzi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
179
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
1
Noen som har erfaring med Optoma GT5500? Skal igang med kinokjelleren snart og tenker å ha projektor. Vurderer denne da jeg kun har 205 i takhøyde og vil unngå å ha en projektor surrende over sofaen. Har ikke mulighet å ha den lengre bak da det er en bærevegg i betong bak sofa.
Er feks GT5500 særlig fleksibel? Kan den henges i tak(eller felles inn i tak) foran eller må den stå "rett vei"?
Anyone?

larsmp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.05.2002
Antall liker
3
Torget vurderinger
5
GT5500 er ikke særlig fleksibel. Throw ratio er 0.25 og offset er 118% (ref. spec). Det betyr at den må stå 18% under nedre bildekant eller henge 18% over øvre bildekant. Throw ratio betyr at den må stå meget nært lerret (noe som kan være greit). Dette er en såkalt ultra-short throw projektor. Siden den ikke har lens-shift eller zoom range, så er du avhengig at den kan plasseres helt korrekt i forhold til bilde. For å oppnå fleksibilitet bør du kanskje f.eks. vurdere Epson modeller. De har ganske mye lens shift og zoom range.

ovitzi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2008
Antall liker
179
Sted
Snarøya
Torget vurderinger
1
Tusen takk. Er helt ny på prosjektor. Da lærte jeg hva offset betyr i den sammenheng. Får sjekke ut Epson:)

Costanza76

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.11.2012
Antall liker
179
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ultra-Short-Throw

Hei. Henger meg på denne tråden jeg også.

Er i markedet for en fleksibel projektor-løsning som ikke krever fastmontering i tak, og har sett på noen alternativer.

Er det noen som benytter Ultra Short Throw-projektorerer og kan si litt om sine erfaringer?

Topp Bunn