Orddelingsfeil i trådtitler.

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Av alle relativt uvesentlige ting er orddelingsfeil noe av det mest irriterende mange vet om. Jeg innser selvfølgelig at vi ikke kan regne med å bli helt feilfri på et forum som dette. Det jeg imidlertid syns vi bør gjøre noe med er orddelingsfeil i trådtitlene. Dette bør bl.a. gjøres for å unngå unødvendig mye eksponering av trådstarters språkvansker, samt for å unngå at trådstarter blir "plaget" med utidige språkrettelser i egen tråd.

Er dette noe moderatorene kan ta seg av?

Birdman

C

Cyber

Gjest
Litt ot, men ble veldig overrasket da jeg kjørte forbi frimurerne i kr.sand her om dagen og så at det stod: Tempel ridder ordenen

Jeg trodde de gutta skulle være kremen av vpre skolerte...

G

Gjestemedlem

Gjest
Siden trådtitler uten unntak skrives på én linje er ikke orddeling en aktuell problemstilling.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Antall liker
93.681
Sted
Nedre Tonsåsen
Torget vurderinger
99
Er ikke bare orddeling som er irriterende. Like ille er det med titler og salgsannonser der alt er skrevet med CAPSLOCK PÅ!!!! ::)

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Gjestemedlem skrev:
Siden trådtitler uten unntak skrives på én linje er ikke orddeling en aktuell problemstilling.
Der mistet du meg. Er det ikke akkurat når "ord deling" skjer på én linje at feilen blir mest påfallende?

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.519
Torget vurderinger
4
Birdman skrev:
Gjestemedlem skrev:
Der mistet du meg. Er det ikke akkurat når "ord deling" skjer på én linje at feilen blir mest påfallende?
+1
Skjønner heller ikke hva desp mener.
Komma, punktum og stor bokstav er også verdifulle ting.

Goophy

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.09.2010
Antall liker
21
Torget vurderinger
4
Birdman skrev:
Gjestemedlem skrev:
Orddeling er egentlig det å for eksempel dele opp ord når det ikke er plass på kun én linje.
Fenomenet det snakkes om her heter særskriving.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Det har du rett i, da lærte man noe nytt i dag også.

kise

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
19
Moderators =

joda skrivefeil er kanskje iriterende..?.. er enig i at folk som meg (med dysleksi) burdte slippe å skrive etiketter og skilt..
eller vi bør i alle fall tenke oss godt om å sjekke litt ordbøker osv når vi gjør det.
Men her på forumet?... er det vel lov å la ting være litt mere "muntelig"

Mvh
Christopher

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.103
- Krabbe klør

- Pult ost

- ...............