L
Lars.N
Gjest
Noen som vet hvor jeg kan få retipet Ortofon mc 30 MKII super uten å få tilbake noe helt anneledes lydene skrot.
Mvh
Laban
Mvh
Laban
Gjelder det også for modeller som har gått ut av produksjon, som min gamle MC20Super, eller hvordan ?Erland skrev:I utgangspunktet saa retipper ikke Ortofon sine MC pickuper, men tilbyr 25% rabatt ved innbytte og kjop av ny.
Jeg har hoert rykter om at "the cartridgeman" retipper Ortofon Mc, men har ikke dette bekreftet.
mvh Erland
Tipper du stiller i samme klasse her desverre.Jøgga skrev:Gjelder det også for modeller som har gått ut av produksjon, som min gamle MC20Super, eller hvordan ?Erland skrev:I utgangspunktet saa retipper ikke Ortofon sine MC pickuper, men tilbyr 25% rabatt ved innbytte og kjop av ny.
Jeg har hoert rykter om at "the cartridgeman" retipper Ortofon Mc, men har ikke dette bekreftet.
mvh Erland
J
Jøgga skrev:Gjelder det også for modeller som har gått ut av produksjon, som min gamle MC20Super, eller hvordan ?Erland skrev:I utgangspunktet saa retipper ikke Ortofon sine MC pickuper, men tilbyr 25% rabatt ved innbytte og kjop av ny.
mvh Erland
J
Interessant at du skriver akkurat det;Andy skrev:Jøgga skrev:Gjelder det også for modeller som har gått ut av produksjon, som min gamle MC20Super, eller hvordan ?Erland skrev:I utgangspunktet saa retipper ikke Ortofon sine MC pickuper, men tilbyr 25% rabatt ved innbytte og kjop av ny.
mvh Erland
J
Sjekket dette med innbytte av pickuper som har gått ut av produksjon. Og her gjelder visst ikke innbytteordningen fikk jeg høre.
Mulig jeg fikk feil info, men det var det svaret jeg fikk.
Har selv en Ortofon MC20 SuperII som jeg kunne tenke meg å få retippet.
laban skrev:Jeg sender ikke en nål fra meg før jeg vet,at retippingen holder mål,det er flere som har blitt skuffet etter retipping fra Benz-Van den hul mm dem har jo fått tilbake noe som lyder ganske anneledes en orginal utgaven.
Laban
Lager Shure MC også?bluesman skrev:Et alternativ burde kunne være å høre med våre venner ute på AlternativAudio.Der er det mange bl.a i Shure leiren som har retippet hos et firma i England.
Og burde slik sett kunne gi en tilbakemelding på sine erfaringer.
Selv sitter jeg klar med et par Shure som skulle vært retippa,men ting tar tid.Dermed kan ikke jeg si noe om det ennå.
Burde jo absolutt være verdt en sjekk dette.Prisene er visst ikke helt galne heller,i motsetning til hos andre.
Klippet denne adressen derfra:
Expert Stylus Company,
Omega House, 50 Harriotts Lane,
Ashtead, Surrey KT21 2QB,
England
Att.: Mr. Wyndham Hodgson
Tlf. +44 1372 276604 Fax +44 1372 276147
w.hodgson@btclick.com
Jeg vet Adam,det blir å velge en retipper uten så mye dårlig omtale,Expert ligger bra an i løypa.Lille_Adam skrev:Lyden etter re-tip blir alltid forandret laban. Jeg tror ikke andre enn Ortofon har tilgang på Ortofon-nåler og uten den eksakt samme nåla vil pickupen måtte låte annerledes. Selv med samme nål kan den godt låte annerledes etter service, så skal man tenke slik så kan man aldri re-tippe en pickup.
En Ortofon 30 MkII Super får du med andre ord aldri igjen med mindre du kjøper en til, som funker, så det greieste er kanskje å bruke innbytteverdien mot kjøp av en annen Ortofon?
Det har du nok rett i.Lille_Adam skrev:Lyden etter re-tip blir alltid forandret laban. Jeg tror ikke andre enn Ortofon har tilgang på Ortofon-nåler og uten den eksakt samme nåla vil pickupen måtte låte annerledes. Selv med samme nål kan den godt låte annerledes etter service, så skal man tenke slik så kan man aldri re-tippe en pickup.
En Ortofon 30 MkII Super får du med andre ord aldri igjen med mindre du kjøper en til, som funker, så det greieste er kanskje å bruke innbytteverdien mot kjøp av en annen Ortofon?
Big smile nowlaban skrev:Jeg vet Adam,det blir å velge en retipper uten så mye dårlig omtale,Expert ligger bra an i løypa.Lille_Adam skrev:Lyden etter re-tip blir alltid forandret laban. Jeg tror ikke andre enn Ortofon har tilgang på Ortofon-nåler og uten den eksakt samme nåla vil pickupen måtte låte annerledes. Selv med samme nål kan den godt låte annerledes etter service, så skal man tenke slik så kan man aldri re-tippe en pickup.
Skal ta det opp med Ortofon direkte på mandag,M2 skal inn til reklamasjon hadde været greitt å få det bekreftet
at dem ikke sitter på nåler til MC 30 lenger.Det er iallefall det man får opplyst hos enkelte forhandlere.
Har enda ikke fått svar fra Mr Grado,flere som sier det går litt tregt hos A.M i Bergen ,savner the reference nåla
huff huff.
Mvh
Laban
Lille_Adam skrev:Om du velger en Ortofon så kan du jo bruke den ødelagt som innbytte når tiden kommer. Ellers er Expert Stylus Company visstnok mye billigere enn The Cartridge Man og har vel et rykte innen re-tipping så godt som noen, om ikke bedre. Et annet rimelig alternativ er , som også har en rekke svært fornøyde kunder.
Hva som går eller ikke går i en B44 har jeg ikke greie på, men jeg skulle tro det er mer snakk om hvilke pickuper som tiltaler deg mest. En såpass kompetent arm bør jo takle det meste.
Fordelen med Microen er jo at du kan montere flere armer samtidig på den.Erland skrev:Det har du nok rett i.Lille_Adam skrev:Lyden etter re-tip blir alltid forandret laban. Jeg tror ikke andre enn Ortofon har tilgang på Ortofon-nåler og uten den eksakt samme nåla vil pickupen måtte låte annerledes. Selv med samme nål kan den godt låte annerledes etter service, så skal man tenke slik så kan man aldri re-tippe en pickup.
Jeg er ikke så kjent med hva\hvilke som her bra. Bruker en MC Rohmann og har den ødelagte som viste seg å være MC20 super og ikke MC 30.
Har intensjon om etterhvert å kjøpe en arm og PU til. Sikter om Graham Phantom B44 arm. Er det noen som har anbefaling til Ortofon PU som kan passe her. (mrk dette er langsiktig, og jeg er ikke hysterisk på å kjøpe Ortofon)
Skal brukes på Mikro Seiki RX 1500 drivverk og ASR basis Exlusive