2,3 GRAM https://www.ortofon.com/mc-cadenza-black-p-490Hvilke stifttrykk er å foretrekke for Ortofon Cadenza Black
Ser de sier mellom 2 og 2,5 gram
Er du fornøyd med denne stiften?? Skriv gjerne en kort oppsummering når du har fått lyttet litt.Hvilke stifttrykk er å foretrekke for Ortofon Cadenza Black
Jeg er også veldig fornøyd med Cadenza Black og savner ingenting. Når det er sagt, sliter jeg med å høre at Cadenza Bronze er noe dårligere eller veldig forskjellig fra Black. Kanskje er ikke hørselen lenger god nok til å høre forskjellene.Jeg er veldig fornøyd med min cadenza Black på min spiller og mitt anlegg.
Godt fundament, naturlig og flott mellomtone og stemmer. Ryddig mht perspektiv og rom.
Sporer meget bra, og problemer med sibilanter og visling finnes ikke.
Det finnes andre pick-uper som glitrer og skinner mer i toppen, og også er mer dynamiske, men her hos meg er ingen av delene noe savn.
Kanskje skyldes det at du har for dårlig riaa?Sliter med det samme K.H har Bronze.
Tja jeg har 2 en Audio Note, den andre kjenner du.Kanskje skyldes det at du har for dårlig riaa?Sliter med det samme K.H har Bronze.
Det er ikke att dere har alt for dårlig kabler da?Tja jeg har 2 en Audio Note, den andre kjenner du.Kanskje skyldes det at du har for dårlig riaa?Sliter med det samme K.H har Bronze.
Jeg er også veldig fornøyd med Cadenza Black og savner ingenting. Når det er sagt, sliter jeg med å høre at Cadenza Bronze er noe dårligere eller veldig forskjellig fra Black. Kanskje er ikke hørselen lenger god nok til å høre forskjellene.Jeg er veldig fornøyd med min cadenza Black på min spiller og mitt anlegg.
Godt fundament, naturlig og flott mellomtone og stemmer. Ryddig mht perspektiv og rom.
Det finnes andre pick-uper som glitrer og skinner mer i toppen, og også er mer dynamiske, men her hos meg er ingen av delene noe savn.
Hvilke stifttrykk er å foretrekke for Ortofon Cadenza Black
Det duger sikkertHar noen gamle Nordost signalkabler Quattrofil og Audience høyttalerkabler, godt nok for meg.
Ja .Det duger sikkertHar noen gamle Nordost signalkabler Quattrofil og Audience høyttalerkabler, godt nok for meg.
Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Ja den spiller fint sammen med bla Bergman Magne.Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Han kjenner jeg ikke...Ja den spiller fint sammen med bla Bergman Magne.Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Må si at Black bare spiller bedre og bedre. Fin og detaljert i fra bunn til topp, hos meg har jeg et fint bredt lydbilde, godt med rom, krisp, luft, utklinging og nyanser, oppdager stadig nytt ved avspilling. Har en VPI med pivot arm. Whest PS30R riaa. Frey2 Phono.Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Da kan du høre med NAT om dere kan bli litt kjent.Han kjenner jeg ikke...Ja den spiller fint sammen med bla Bergman Magne.Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Det kan jeg skrive under på at den gjør!Ja den spiller fint sammen med bla Bergman Magne.Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Jeg spiller cadenza black med Whest PS30 RDT. Hva har du landet på mht gain og ohm? Jeg har foreløpig under 20 timer med min.Må si at Black bare spiller bedre og bedre. Fin og detaljert i fra bunn til topp, hos meg har jeg et fint bredt lydbilde, godt med rom, krisp, luft, utklinging og nyanser, oppdager stadig nytt ved avspilling. Har en VPI med pivot arm. Whest PS30R riaa. Frey2 Phono.Men Windfeld ti er fantastisk!Har eid begge to og forskjellen er STOR. Fortrekker helt klart Black!
Mvh
Morten N.A.T
Windfeld Ti tar deg lenge inn i opptaksrommet med en ennå klarere og bedre definisjon av instrumentene og rommet.Litt OT, men kanskje er det også interessant om dere som har gått fra Cadenza til Windfield kan beskrive forskjeller/forbedring?
Takk for skikkelig svar.Windfeld Ti tar deg lenge inn i opptaksrommet med en ennå klarere og bedre definisjon av instrumentene og rommet.Litt OT, men kanskje er det også interessant om dere som har gått fra Cadenza til Windfield kan beskrive forskjeller/forbedring?
Toppen/mellomtonen er mer utstrakt og ren. Noe som tyder på ennå bedre sporing og graver ennå dypere i bassen. Jeg var veldig fornøyd med Cadenza Black. Men Windfeld Ti var for meg verdt prisforskjellen.
Husk at Windfeld Ti krever mer av oppsettet ditt!
Alle jeg har solgt Windfeld Ti i til, så har tilbakemeldingen vært ubetinget positive.
Mvh
Morten N.A.T
Vinylriggen din vil håndtere en Windfeld Ti!!!Takk for skikkelig svar.Windfeld Ti tar deg lenge inn i opptaksrommet med en ennå klarere og bedre definisjon av instrumentene og rommet.Litt OT, men kanskje er det også interessant om dere som har gått fra Cadenza til Windfield kan beskrive forskjeller/forbedring?
Toppen/mellomtonen er mer utstrakt og ren. Noe som tyder på ennå bedre sporing og graver ennå dypere i bassen. Jeg var veldig fornøyd med Cadenza Black. Men Windfeld Ti var for meg verdt prisforskjellen.
Alle jeg har solgt Windfeld Ti i til, så har tilbakemeldingen vært ubetinget positive.
Mvh
Morten N.A.T
Jeg håper oppsettet mitt kan håndtere en PW Ti.
Jeg tror kanskje Windfield Ti blir min neste plog.
Kunne vært spennende å hørt en slik Windfeld Ti, men min Jelco SA750D er kanskje ikke bra nok i denne sammenhengen, selv om jeg opplever den som en god match med Cadenza Black/Bronze.Vinylriggen din vil håndtere en Windfeld Ti!!!Takk for skikkelig svar.Windfeld Ti tar deg lenge inn i opptaksrommet med en ennå klarere og bedre definisjon av instrumentene og rommet.Litt OT, men kanskje er det også interessant om dere som har gått fra Cadenza til Windfield kan beskrive forskjeller/forbedring?
Mvh
Morten N.A.T
Mvh
Morten N.A.T
Pøh! Hvem har fortalt deg at ikke Jelco lager kompetente armer.Kunne vært spennende å hørt en slik Windfeld Ti, men min Jelco SA750D er kanskje ikke bra nok i denne sammenhengen, selv om jeg opplever den som en god match med Cadenza Black/Bronze.
Jeg har flere Jelco og er godt fornøyd med dem. Er likevel inneforstått med at det finnes enda bedre i høyere prisklasser. Antar og frykter derfor at Jelco blir flaskehalsen i kombinasjon med Windfeld Ti. Men er altså litt usikker.Pøh! Hvem har fortalt deg at ikke Jelco lager kompetente armer.Kunne vært spennende å hørt en slik Windfeld Ti, men min Jelco SA750D er kanskje ikke bra nok i denne sammenhengen, selv om jeg opplever den som en god match med Cadenza Black/Bronze.
Det er mange flaskehalser underveis. Spørsmålet blir: Er Windfeld+Jelco bedre enn Black+40k arm. Hevder det første, testet det. Ikke dermed sagt at man ikke på sikt kan oppgradere arm og ta ut det lille siste, noe jeg selv har startet prosessen med å gjøre.Jeg har flere Jelco og er godt fornøyd med dem. Er likevel inneforstått med at det finnes enda bedre i høyere prisklasser. Antar og frykter derfor at Jelco blir flaskehalsen i kombinasjon med Windfeld Ti. Men er altså litt usikker.Pøh! Hvem har fortalt deg at ikke Jelco lager kompetente armer.Kunne vært spennende å hørt en slik Windfeld Ti, men min Jelco SA750D er kanskje ikke bra nok i denne sammenhengen, selv om jeg opplever den som en god match med Cadenza Black/Bronze.
Bytt arm først, Jelco vil ikke yte Winfeld rettferdighet imoDet er mange flaskehalser underveis. Spørsmålet blir: Er Windfeld+Jelco bedre enn Black+40k arm. Hevder det første, testet det. Ikke dermed sagt at man ikke på sikt kan oppgradere arm og ta ut det lille siste, noe jeg selv har startet prosessen med å gjøre.Jeg har flere Jelco og er godt fornøyd med dem. Er likevel inneforstått med at det finnes enda bedre i høyere prisklasser. Antar og frykter derfor at Jelco blir flaskehalsen i kombinasjon med Windfeld Ti. Men er altså litt usikker.Pøh! Hvem har fortalt deg at ikke Jelco lager kompetente armer.Kunne vært spennende å hørt en slik Windfeld Ti, men min Jelco SA750D er kanskje ikke bra nok i denne sammenhengen, selv om jeg opplever den som en god match med Cadenza Black/Bronze.
Det er helt riktig og null stress, Winfeld vil garantert bety oppgradering på din ellers meget gode vinylrigg Blues.Vinylriggen din vil håndtere en Windfeld Ti!!!Takk for skikkelig svar.Windfeld Ti tar deg lenge inn i opptaksrommet med en ennå klarere og bedre definisjon av instrumentene og rommet.Litt OT, men kanskje er det også interessant om dere som har gått fra Cadenza til Windfield kan beskrive forskjeller/forbedring?
Mvh
Morten N.A.T
Mvh
Morten N.A.T
Flat og flottSnøskuffe