Oslo Europas dyreste by

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Skau er det mer enn nok av ellers i landet.

Når vårsolen skinner gjennom trærne på St Hanshaugen og trærne eksploderer i klorofyll. Når ariene på Underwater får håret til å reise seg av velvære og selv BI studenter holder kjeft. Når Sneen daler stille i Frognerparken, du er full og glad på vei hjem før jul. Når byen myldrer av mennesker i sommernatten. Når vårsolen tiner møkkete sne og tørr deilig asfalt og brostein titter fram mens alle idiotene er på påskefjellet.
Hm.. jeg ser vår hovedstad trigger din lyriske åre, gamle gutt. Jeg kjøper den.. du fikk meg til å fiinne noen gode føelelser for Oslo...
En morgenstund, kjølig og klar, det var en søndag, spaserte jeg nyseparert og lykkelig(!) fra Majorstuen mot Nationalteateret stasjon. I minnet glødet fortsatt bildene av hun som overnattet på den andre (alt for korte) sofaen, hun som i sin generøsitet sto opp midt i natten, toppløs og lekker for å finne et pledd til meg... :) Nede på Nationalteateret gikk jeg rett forbi en ung mann som tenkte: Av alle mennesker jeg i hvert fall IKKE ser her en søndag morgen kl 07 er min bror Honkey. Vel, han tok feil. Hvor man enn snur seg i Oslo har man en bror!
Oslo er vakker! :)

Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Av alle mennesker jeg i hvert fall IKKE ser her en søndag morgen kl 07 er min bror Honkey. Vel, han tok feil. Hvor man enn snur seg i Oslo har man en bror!

Honkey
These shabby shoes Im wearin all the time
Are full of holes and nails
And brother if I stepped on a worn out dime
I bet a nickel I could tell you if it was heads or tails.

Im not gonna worry wrinkles in my brow
cause nothins ever gonna be alright nohow
No matter how I struggle and strive
Ill never get out of this world alive.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Hm.. jeg ser vår hovedstad trigger din lyriske åre, gamle gutt. Jeg kjøper den.. du fikk meg til å fiinne noen gode føelelser for Oslo...
En morgenstund, kjølig og klar, det var en søndag, spaserte jeg nyseparert og lykkelig(!) fra Majorstuen mot Nationalteateret stasjon. I minnet glødet fortsatt bildene av hun som overnattet på den andre (alt for korte) sofaen, hun som i sin generøsitet sto opp midt i natten, toppløs og lekker for å finne et pledd til meg... :) Nede på Nationalteateret gikk jeg rett forbi en ung mann som tenkte: Av alle mennesker jeg i hvert fall IKKE ser her en søndag morgen kl 07 er min bror Honkey. Vel, han tok feil. Hvor man enn snur seg i Oslo har man en bror!

Honkey

Dette kunne du opplevd hvor som helst, det har ingenting med Oslo å gjøre, du var preget av følelser og disse blendet deg.
Hvorfor ble du hevet ut kl. 07, snorker du? ;)

Jeg og har hatt flotte opplevelser både i by, på land, til fjells og andre steder, men det er ikke nødvendigvis avhengig av stedet, og ikke nødvendigvis dette man opplever om man kommer som turist til Oslo.
Er enig i at det er en spesiell opplevelse å gå gjennom en by når de fleste andre sover.
Det er flott å se soloppgangen, det er flott å se skodden ligge i dotter, men det er vel helst fordi jeg opplever det så sjelden..;)
Det er flott å gå til fjells alene og se utover havet, det er flott å gå i skogen mens solen stråler ned mellom trærne, det er flott å gå i nysnø og nyte stillheten, det er flott mange steder og jeg vil tro de fleste ser mye bra ved stedet de bor, og ser ting med et annet blikk enn en tilfeldig besøkende gjør, på godt og vondt.
Selvsagt forsår jeg at de som bor i Oslo ser mye bra med byen sin, det er en by jeg besøker en eller to ganger i året, men jeg kan ikke si at mitt inntrykk er så mye å skryte av, og jeg synes jeg ser økende forfall fra gang til gang.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Dette kunne du opplevd hvor som helst, det har ingenting med Oslo å gjøre, du var preget av følelser og disse blendet deg.
Hvorfor ble du hevet ut kl. 07, snorker du? ;)
Jeg ble ikke hevet, jeg valgte å forlate etablissementet av egen fri vilje. Minnene er knyttet til VÅR hovedstad, det var en kjølig frisk maidag, piken var en oslo-pike, luften var oslo-luft, broren på stasjonen var faktisk min, og livet var lykkelig. Akkurat der og da. Og Oslo var litt av det hele.

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Konklusjon så langt: En by er så vakker som den peneste damen man har våknet med i den aktuelle byen.

Hmmm....
Tromsø er en fantastisk by...
;)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Konklusjon så langt: En by er så vakker som den peneste damen man har våknet med i den aktuelle byen.

Hmmm....
Tromsø er en fantastisk by...
;)
Og Atlanta er en rødhåret gambler! :D

Honk if you're .... ! ;)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.881
Praha en tidlig vårdag....

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Et kjennetegn ved Oslo er alle tiggerne, horene og narkomane - i forhold til andre hovedsteder. Det er byens utstillingsvindu og det man husker mest.

Oslo - Europa dyreste - So what?

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
787
Torget vurderinger
5
Jeg er i grunnen fornøyd med systemet vi har i Norge. men ting kan selvfølgelig oppleves dyrt allikevel.

Men mitt siste Oslo-sjokk var på kafe i Karl Johan. En kaffe mocca og en ordinær svart kaffe, 79 kr! Og da nektet de meg til og med påfyll. Skammelig. Burde egentlig bare forlatt stedet umiddelbart.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Oslo ER en flott by med stort mangfold i forhold til størelse og innbyggertall. Det som er beklagelig er at amatøraviser som VG og Dagbladet nesten utelukkende rapporterer negative nyheter fra Oslo.
Det er også helt tydelig at Norge med våre distriktsvennlige politikere alt for ofte overser Oslo når kronene skal deles ut.
Det koster penger å drive en storby, Renhold, politi og kollektivtrafikk er ikke billig, men skal Oslo fortsette å ekspandere så må lang større ressurser brukes på disse tre nøkkelområdene.

Topp Bunn